Kytarový Institut Brno připravuje nové workshopy

Kytarový Institut Brno připravuje nové workshopy

První z řady workshopů se zaměřuje na rychlost a techniku hry na kytaru. Výuku povedou profesionální lektoři z metalové, rockové a jazzové scény Michal Kůs, Aivn Jaschke a Vilém Spilka.

Kytarový Institut založil v roce 2014 kytarista František Chaloupka. Výuka v pěti odděleních (Rock & Heavy, Jazz-Blues, Pop-folk, Flamenco a Klasika) se zaměřuje především na strunné nástroje, kompozici a improvizaci a je určena pro všechny úrovně pokročilosti i věkové kategorie. Kromě praktické výuky je možné navštěvovat i předměty hudební teorie. První workshop a fórum pro kytaristy a baskytaristy jsou ohlášeny na 16. února od 19:00 v prostorách Kytarového Institutu. Počet míst je omezen, rezervace zasílejte zde: kyt.institut@gmail.com

Aivn Jaschke je rockový hudebník, úzce spojený s muzikantským serverem Jamstage.cz, pro který točí videotesty hudebního vybavení; pravidelně také zveřejňuje výuková videa na svém YouTube kanálu. S kytarovým Institutem spolupracuje od Letních kurzů roku 2014 a workshopu zaměřeného na pentatoniku. 

Metalový žánr zastoupí Michal Kůs, kytarista skupiny Eagleheart. Výuce kytary se věnuje přes šest let, v poslední době se zabývá především komponováním a produkci materiálu pro nové album.

Jazz bude reprezentovat brněnský hudebník Vilém Spilka, vedoucí Katedry jazzové interpretace na JAMU a ředitel festivalu JazzFestBrno. Spilka též vede vlastní soubor Vilém Spilka Quartet.

Vilém Spilka/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kytarový workshop: "Rychlost" I.

16.2.2016, 19:00 / Kytarový Institut



Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Druhou zastávkou krátkého česko-německého turné klavírního tria Neues Klaviertrio Dresden se stal 6. března v 16 hodin koncertní sál Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění. V celkem čtyřech městech (Praha, Brno, Lipsko a Drážďany) zazněl program složený ze světových premiér dvou českých a dvou německých skladatelů.  více

Steven Johnston je skotský písničkář, který v poslední době používá pseudonym Damask Rose. Stejně se jmenuje i album které v roce 2022 natočil v Brně s producenty Pavlem Šmídem a Vojtěchem Svatošem. Se stejným producentským týmem nyní pracuje na druhém albu.  více

Roky zakončené číslicí 4 jsou pro českou kulturu důležitým symbolem. Nejinak je tomu i letos, kdy si v rámci Roku české hudby 2024 připomínáme významná výročí spjatá s některými kulturními institucemi a řadou jmen známých hudebních skladatelů a umělců. Tím nejskloňovanějším je bezesporu Bedřich Smetana (1824–1884), u něhož si připomínáme hned dvě jubilea – dvě stě let od narození a sto čtyřicet let od úmrtí. K oslavám se samozřejmě připojila i Filharmonie Brno, která připravila pro diváky dva koncerty s názvem Smetana 200 konané 29. února a 1. března v Janáčkově divadle. Recenze se pojí s prvním z nich. Orchestr vystoupil pod taktovkou švýcarského dirigenta Michaela Tabachnika a mimo jiné doprovodil mladého tuzemského klavíristu Marka Kozáka. Program se však nevztahoval pouze ke tvorbě Bedřicha Smetany, naopak dal vyniknout kontextu autorovy doby skrze díla Ferenze Lizsta a Richarda Wagnera.  více

Nejčtenější