L’AMOUR: digitální láska v pohybu

6. květen 2015, 8:41

L’AMOUR: digitální láska v pohybu

Projekt L’AMOUR inspirovaný myšlenkami románu Zpověď dítěte svého věku Alfreda de Musseta připravuje Divadlo na Orlí.

Inscenace spojuje živou hudbu, činohru, pohybové divadlo, současný tanec i prvky nového cirkusu a videomappingu. Autorské představení založené na tématu lásky v dnešní digitální době se odehrává na pozadí příběhu Mussetovy postnapoleonské generace, s velmi silnou paralelou v naší době. V režii Mariky Smrekové účinkují studenti obou fakult JAMU. Premiéra se uskuteční 15. května od 19:00 v Divadle na Orlí.

Na autorském projektu Hudební a Divadelní fakulty JAMU se podílí 23 studentů a 5 externistů. Mezi nimiž najdeme i video designera z pražského vizuálního studia Lunchmeat - Lukáše Dřevjaného, light designera, pedagoga a člena Institutu světelného designu Vladimía Buriana nebo slovenského tanečníka, choreografa, performera a držitele prestižní Bessie Awards - Jara Viňarského.

Foto archiv projektu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Tmavomodrý festival 2015

13.5.2015, 19:00 / Sál Břetislava Bakaly

Nazareth

15.5.2015, 19:00 / Sono Centrum

Příhody kluka BomBarďáka

15.5.2015, 19:00 / Sál Břetislava Bakaly

Tosca

15.5.2015, 19:00 / Janáčkovo divadlo

L´amour: Experiment

15.5.2015, 19:00 / Divadlo Na Orlí

Absolventský koncert (bakalářské studium): Daniel Jun – klavír

15.5.2015, 19:30 / Koncertní sál HF JAMU v Brně

Divorced Daddies

15.5.2015, 20:00 / Stará Pekárna

Electro Swing Fever

15.5.2015, 21:00 / Club Fléda

Stylově rozkročený je abonentský cyklus Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ už v názvu a dramaturgický plán staví na uvádění hudby starších období do souvislostí s hudbou (post)moderní. Po zahajovacím koncertu abonmá, na kterém si posluchači mohli vychutnat díla Antonína Dvořáka a Laurie Anderson vedle sebe, na koncertech 23. a 24. ledna pořadatelé postavili skladby vzdálené bezmála tři století. První polovina večera patřila kantátám Liebster Jesu, mein Verlangen a Also hat Gott die Welt geliebt Johanna Sebastiana Bacha, ta druhá pak Requiem nejvýznamnějšího současného arménského skladatele Tigrana Mansurjana, který byl provedení přítomen. Ve všech skladbách vystoupili sopranistka Anja Petersen a barytonista Andrew Redmond, kteří stanuli také u premiéry Mansurjanova díla v roce 2011, a sbor Czech Ensemble Baroque Choir pod vedením Terezy Válkové. Koncert řídil Alexander Liebreich, na jehož objednávku bylo pro Mnichovský komorní orchestr a berlínský sbor RIAS toto Requiem zkomponováno. Společně s Anjou Petersen a Andrewem Redmondem nahrál Alexander Liebreich v minulém roce Requiem pro ECM Records. Výsledný nosič byl nominován nejen na cenu Grammy, ale obdržel také prestižní International Classical Music Award.  více

Jurovi Hradilovi se před několika lety stal zázrak. Tento vyznavač elektronické nu jazzové alternativy přijel do zvlněné karpatské krajiny kamsi na pomezí Moravy a Slovenska a uslyšel píseň, jednu, dvě, stovky. Nebyla to rozostřená ozvěna starých časů, ale jasný tón horňácké písničky.  více

Třetí koncert abonentního cyklu Filharmonie Brno Doma I nazvaný Z Nové Říše do světa včera představil v Besedním domě tvorbu autorů, které pojí společný původ v Nové Říši i skutečnost, že jsou jejich díla v koncertních sálech dosud uváděna velmi zřídka. Jako klíčový bod vzácného programu se měl podle původního plánu představit koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička – role sólového houslisty a hráčského středobodu večera se však po ohlášení Vodičkovy indispozice s předstihem pouhých dvou dní ujal houslový virtuos Milan Paľa. Skladby novoříšských rodáků Jana Nováka a Antonína a Pavla Vranických řídil stálý dirigent Janáčkovy opery Robert Kružík.  více

Původně mělo jít o třetí část projektu YM, v jehož rámci jednotliví členové skupiny Květy natáčejí sólové desky různých žánrů a kolegové z kapely je doprovázejí. Po Lorenzových hoších Martina Kyšperského ve stylu country a po elektronickém Japonci Aleše Pilgra vyšlo žánrově těžko zařaditelné Solárium Ondřeje Kyase. Jako sólová deska, s epizodní účastí Aleše Pilgra a bez hráčského vkladu Martina Kyšperského.  více

Malý hudební klub Ponava V Brně je již několik let znám svou velmi kvalitní hudební produkcí. Místy se v jeho rozmanitém programu objevují také folklorní projekty. Ve čtvrtek zde vystoupilo duo známého multiinstrumentalisty Mariana Friedla a lašské zpěvačky Sabriny Pasičnyk.  více