Lady Praga přiveze do Brna nové album Bez retuší

Lady Praga přiveze do Brna nové album Bez retuší

Skupina Lady Praga v čele se zpěvačkou Veronikou Bergmanovou, přiveze do brněnského Music Labu své druhé album Bez retuší.

Kapela Lady Praga debutovala roku 2016. Od té doby hraje v sestavě se zpěvačkou Veronikou Bergmanovou, pianistou Janem Kubínem, bubeníkem Karlem Křížem a basistou Martinem KneslemBez retuší tvoří devět autorských skladeb Martina Knesla a pianisty Jana Kubína, závěr patří kultovní písni šedesátých let Sunny. Kapela se žánrově hrdě hlásí k označení popu pro dospělé, přesto jsou její jazzové a někdy až rockové kořeny zcela jasně slyšitelné. S lehkostí a vtipem textově pracuje s tématy mezilidských vztahů, láskou ve všech podobách, postavením jedince v dnešní společnosti i glosováním stereotypních povinností každodenního života.

První album s názvem Sociální experiment (2017) bylo záznamem živého koncertu z brněnského klubu Stará pekárna, kterým Lady Praga oslavila rok působení, atmosféru živého vystoupení přenesla kapela i na svou druhou desku. Která vznikala v nahrávacím studiu 3bees v Jinočanech, ale opět za přítomnosti fanoušků. “Od způsobu natáčení se odvíjí název alba Bez retuší. Natáčeli jsme dohromady, návštěvníci ale měli ve sluchátkách vynikající studiový zvuk. Přizvali jsme také hudební hosty - kytaristu  Honzu Sládka (Pod Černý vrch), perkusistu Adama Reka (Bandaband) a vokalistky pěveckého sboru Bubureza, Michaelu Palovou, Kristýnu Farag a Veroniku Laznovou,”  popisuje vznik Bez retuší kapelník Martin Knesl.

Lady Praga koncertně debutovala roku 2016, od té doby pravidelně vystupuje na klubových a festivalových pódiích. Své nové album představí 12. ledna 2019 v Music Labu.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější