Magdalena Kožená natočila s Alicí Nellis upoutávku na ZUŠ Open

Magdalena Kožená natočila s Alicí Nellis upoutávku na ZUŠ Open

Do celonárodního happeningu základních uměleckých škol ve veřejném prostoru ZUŠ Open, který proběhne v úterý 30. května, se přihlásilo třináct brněnských hudebních škol ZUŠ: V. Kaprálové, PhDr. Z. Mrkose, P. Křížkovského, Orchidea Clasic, J. Kvapila, F. Jílka, Charbulova, Veveří, Smetanova, Slunná, A. Doležala, Universum a ZUŠ se zaměřením na církevní hudbu.

Cílem projektu je představit program základních uměleckých škol v rámci jednoho společného dne a vytvořit prostor pro setkání žáků, pedagogů, rodičů a všech, kteří mají zájem o umění a kultivaci nejmladší generace. Patronát nad celou ambiciózní akcí převzala brněnská rodačka Magdalena Kožená. Právě ona pod režijním vedením Alice Nellis a ve společnosti malých hudebníků, tanečníků a výtvarníků natočila televizní upoutávku na ZUŠ Open. Nový klip budete moci vídat ve vysílání ČT, která je hlavním mediálním partnerem akce. Jaká byla atmosféra při natáčení a jak na své „zuškové“ období vzpomínají Magdalena Kožená a Alice Nellis, můžete zjistit zde.

Podrobné informace o projektu ZUŠ Open naleznete na www.zusopen.cz.

Nominace na letošní ceny Grammy vyhlásila Národní akademie hudebního umění a věd ve Spojených státech. V kategorii nejlepší klasické vokální sólo album získala nominaci i brněnská rodačka Magdalena Kožená.  více

Cena města Brna se uděluje každoročně ve dvvanácti oborech. Mezi dvaceti oceněnými za rok 2014 je i mezzosopranistka Magdalena Kožená.  více

Na svém aktuálním albu Monteverdi se Magdalena Kožená vrací k jedné z pěveckých i posluchačských jistot. K oblíbenému autorovi a několika populárním skladbám ale přidává poutavou dramaturgii a přinejmenším jeden výjimečný interpretační výkon. V dramatické scéně Souboj Tankreda s Klorindou zpívá všechny tři role sama.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější