Mandolínový festival rozezní Boskovice

Mezinárodní festival vstupuje do druhého ročníku. V čele s Martinem Krajíčkem a jeho triem na festivalu vystoupí Mandolínový orchestr, Vítek Hanulík a Karel Začal, Tři grácie, Megafon, Michal Müller nebo Jiří Plocek a Jitka Šuranská. Součástí festivalu jsou workshopy účinkujících.

Uznávaný český mandolinista Martin Krajíček vystoupí v rámci festivalového programu se svým triem (Krajíček/Valenčík/Stieranka). Během víkendu v Boskovicích kromě mandolín zazní citery, housle a zpěv. Festival, který jde napříč hudebními žánry, uzavře koncert Mandolínového orchestru v hudebním sále zámku. Festival bude probíhat od pátku 8. do neděle 10. června 2018 na Zámku Boskovice a v Zámeckém skleníku.

Program festivalu:

Pátek 8. 6. 2018 - zahajovací koncert

20:00 Trní na větvi

21:00Jamsession

Sobota 9. 6. 2018 Zámecký skleník

13:30 workshop Peter Luha a Bose S1 Pro - prezentace lehkého přenosného ozvučovacícho systému pro muzikanty a zpěváky 

16:00 Saturn - formace mladých hudebníků z Boskovic

16:40 Tři grácie - děti z Plzně pod vedením Petra Vrobla

17:30 Vítek Hanulík a Karel Začal – mandolína a dobro

18:15 Megafon - vokální kvarteto

19:30 Michal Müller – citera

20:45 Jiří Plocek a Jitka Šuranská – mandolína a housle/zpěv

22:00 Martin Krajíček trio (Krajíček/Valenčík/Stieranka) – mandolína/kontrabas/housle + host Michal Kunc (kytara, zpěv)

23:15 Jamsession

Neděle 10. 6. 2018 Zámek – hudební sál

15:00 a 17:00 Mandolínový orchestr, Müller, Krajíček, Šuranská

Martin Krajíček/ foto FB umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Eva Jurčáková pochází z malé vesnice Nozdrovice z Trenčínského kraje na Slovensku. Do Brna poprvé přijela na výletě s gymnáziem a okamžitě si toto město zamilovala. „Cítila jsem tehdy tu atmosféru kavárenského povalečství,“ vzpomíná s úsměvem. Když se o pár let později hlásila na vysokou školu, bylo pro ni Brno jasnou volbou. Po úspěšném studiu psychologie Eva na Moravě zůstala a v současné době vydává své první album s kapelou Evolet, kterou vedle ní tvoří brněnští hudebníci známí z mnoha jiných projektů – Antonín Koutný (kytara), Martin Kyšperský (baskytara) a Jakub Kočička (bicí). Křest alba se koná ve středu 26. června v klubu Mersey.  více

Jedním z největších příslibů 24. ročníku mezinárodního festivalu Concentus Moraviae byl včerejší koncert legendárního ansámblu Borodin Quartet, kterému jedinečný zvuk vtiskla nejen tvrdá píle, ale také spolupráce se skladatelem Dmitrijem Šostakovičem. Tuto osobní a interpretační stopu si těleso dodnes hýčká a postupuje ji každému novému členovi. Program se odehrál v knihovně zámku v Náměšti nad Oslavou, kde v 18. a 19. století sídlil hudbymilovný rod Haugwitzů. Hudba Sergeje Prokofjeva, Josepha Haydna a Dmitrije Šostakoviče tak promlouvala k posluchačům na místě více než důstojném.  více

Nádvoří hradu Špilberk v letních měsících často rozeznívá hudba. Až do září je možné spojit prohlídku hradu také s kulturním zážitkem. Pořadatelé se snažili připravit program napříč žánry, aby si přišel na své opravdu každý. Večer patřil lidovým tónům. Pódium i přes nepříznivé počasí ovládl Vojenský umělecký soubor Ondráš.  více

Dan Vertígo je živel, neřízená střela. Když má zahrát tři soutěžní písně na Portě, nepostřehnete, zda ještě probíhá zvuková zkouška, nebo jestli je svérázná komunikace se zvukařem a diváky součástí sofistikované performance pro porotu. Ošlehán zkušenostmi z pouličního hraní z Brna, Prahy i odjinud, vydal nyní Dan své druhé album. Čistě autorské, pestré, postavené na vlastních hudebních, cestovatelských a pozorovatelských zážitcích. Ale především – v dobrém slova smyslu – ukázněnější, než by člověk, který měl s tímto brněnským písničkářem spíše letmé kontakty, čekal.  více

Poslední premiéra sezóny brněnské opery nezvykle spojila dvě díla. V Janáčkově divadle byla uvedena surrealistická opera Tři fragmenty z Juliette Bohuslava Martinů vedle operního dílka Lidský hlas Francise Poulenca. Komponovaný večer včera v režii a scénografickém řešení Davida Radoka propojil dva až absurdní světy. A spojení to bylo vskutku pozoruhodné dramaturgicky, vizuálně ale též interpretačně.  více