Maraton hudby Brno 2020: Festival ušitý městu na míru láká na řadu novinek

Letní procházka městem, kde zní hudba snad na každém kroku? Takový byl a opět bude festival Maraton hudby Brno. Centrum Brna letos v srpnu rozezní festival už popáté. Program slibuje velký žánrový rozptyl, zvučná jména umělců, ale také prostor pro začínající mladé talenty. Opět se bude hrát na netradičních místech a v pokojích od Kateřiny Šedé, koncertovat se bude nově třeba ve špajzu a dětském pokoji.

Maraton hudby Brno 2020 může svojí pestrostí zaujmout každého posluchače, program si totiž každý namixuje dle svého gusta. Dramaturgii letošního ročníku sestavují osobnosti brněnské hudební scény jako Přemysl Štěpánek, Jan Polyak, Josef Buchta, Oldřich Vojáček, Mária Hvozdecká, Hana Bartošová a další. Festival letos proběhne od 13. do 16. srpna 2020. Směs hudebních žánrů letos zastupuje big beat, groove, taneční hudba, opera, folklor, world music, klasika či hudba z muzikálů.

Hausopera chystá další site-specific operu Hra o Malinu, která se odehraje přímo v knihkupectví Michala Ženíška a k opravdovému maratonu přispěje tradiční Piano-štafeta v režii Davida Marečka. Vystoupí Barbara Marie Willi a chybět letos nebudou ani Nekonečné varhany u Jezuitů. Indigo Quartet v rámci festivalu oslaví třetí dekádu společného hraní. Oslavu odstartuje retrospektivním koncertem s hosty - šansoniérkou Andreou Burešovou a skladatelem a klavíristou Zdeňkem Králem, který připraví i svůj vlastní večer. Kulatiny letos oslavilo také hudební vydavatelství Indies, které připomene Jitku Šuranskou a svůj sobotní program věnuje tématu Ženský hlas a srdce. Taneční scéna zakotví v pátek na Dominik stage, na Django stage vystoupí Jan Bendig, Alžbětínská scéna v Divadle Husa na provázku bude plná folkloru. Jeden koncert za druhým čeká posluchače na Guest stage na nádvoří Staré radnice. Maraton letos přivítá do festivalové rodiny také novou Groove scénu a přestaví muzikálové melodie. Prostor dostane také řada mladých talentů, mezi nimiž je například klavírista Radek Bagár a jeho sólový debut na festivalu. O dětský program a divadelní přestavení se tradičně postará festival Na prknech, dlažbě i trávě, který na Moravském náměstí nabídne například speciální Loutkoviště pro děti a jejich rodiče, Break dance pro teenagery, Gastro divadlo pro fajnšmekry a mnoho dalšího.

Součástí festivalu je tradiční Bezuliční busking v režii Kateřiny Šedé. Umělci mohou zazpívat v kuchyni nebo ve vaně stejně dobře jako na monstrózním pódiu. Buskeři se v létě dočkají stěhování do většího. V brněnských ulicích totiž oproti minulému roku vyroste celý byt a vedle ložnice na České, obýváku v Myší díře, koupelny na Jakubáku a kuchyně za Letmem bude možné zabydlet třeba dětský pokoj, ve kterém poprvé v historii Maratonu hudby odstartuje dětský busking. Letos se bude několik koncertů odehrávat také ve špajzu. Návštěvníci festivalu budou mít možnost oslavit narozeniny v dětském pokoji, požádat přítelkyni o ruku ve špajzu nebo společně se vykoupat ve vaně na Jakubáku.

Více informací najdete na webu festivalu.

Foto archiv festivalu 2019

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Nejčtenější