Meeting Brno 2017: Setkání různých názorů, kultur a náboženství

15. květen 2017, 4:00
Meeting Brno 2017: Setkání různých názorů, kultur a náboženství

Druhý ročník festivalu Meeting Brno 2017 je spojený s oslavou Česko-německého jara. Festival slavnostně zahájí otevření instalace Meeting Brno Point na Moravském náměstí a koncert Filharmonie Brno.

Minulý rok proběhl první ročník festivalu, navazoval na projekt Rok smíření, kterým si Brno v roce 2015 připomnělo konec druhé světové války v nejširším kontextu, tedy i oběti nacistické diktatury a poválečného násilí. Meeting Brno nabízí platformu pro setkání zástupců různých názorů, kultur a náboženství. Festivalový program tvoří diskusní fóra, koncerty a jiná umělecká vystoupení.

Filharmonie Brno představí orchestrální koncert brněnského rodáka Ericha Wolfganga Korngolda (29. 5. 1897 Brno – 29. 11. 1957 Los Angeles). E. W. Korngold se narodil v brněnské židovské, německojazyčné rodině, od čtyř let vyrůstal ve Vídni a v roce 1938 emigroval do Spojených států, kde si vydobyl světovou proslulost jako Oscarem oceněný tvůrce filmové hudby. Filharmonie Brno vystoupí pod vedením dirigenta Petra Altrichtera spolu s houslistkou Sophií Jaffé. Festival Meeting Brno bude probíhat od 19. do 28. května 2017.

Program zahájení festivalu 19. května 2017:

17:17 / vystoupení hudební skupiny Kontrolla

17:30 / zahájení festivalu a představení areálu Meeting Brno Point jeho autory, architekty Ondřejem Chybíkem a Michalem Krištofem

17:45 / vernisáž výstavy Opráski sbrněnskí historje

18:00 / vystoupení hudební skupiny Kontrolla

19:00 / Slavnostní večer festivalu Meeting Brno a Česko-německého kulturního jara (Besední dům)

Filharmonie Brno/ foto Jiří Jelínek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější