Meeting Brno 2017: Setkání různých názorů, kultur a náboženství

15. květen 2017, 4:00
Meeting Brno 2017: Setkání různých názorů, kultur a náboženství

Druhý ročník festivalu Meeting Brno 2017 je spojený s oslavou Česko-německého jara. Festival slavnostně zahájí otevření instalace Meeting Brno Point na Moravském náměstí a koncert Filharmonie Brno.

Minulý rok proběhl první ročník festivalu, navazoval na projekt Rok smíření, kterým si Brno v roce 2015 připomnělo konec druhé světové války v nejširším kontextu, tedy i oběti nacistické diktatury a poválečného násilí. Meeting Brno nabízí platformu pro setkání zástupců různých názorů, kultur a náboženství. Festivalový program tvoří diskusní fóra, koncerty a jiná umělecká vystoupení.

Filharmonie Brno představí orchestrální koncert brněnského rodáka Ericha Wolfganga Korngolda (29. 5. 1897 Brno – 29. 11. 1957 Los Angeles). E. W. Korngold se narodil v brněnské židovské, německojazyčné rodině, od čtyř let vyrůstal ve Vídni a v roce 1938 emigroval do Spojených států, kde si vydobyl světovou proslulost jako Oscarem oceněný tvůrce filmové hudby. Filharmonie Brno vystoupí pod vedením dirigenta Petra Altrichtera spolu s houslistkou Sophií Jaffé. Festival Meeting Brno bude probíhat od 19. do 28. května 2017.

Program zahájení festivalu 19. května 2017:

17:17 / vystoupení hudební skupiny Kontrolla

17:30 / zahájení festivalu a představení areálu Meeting Brno Point jeho autory, architekty Ondřejem Chybíkem a Michalem Krištofem

17:45 / vernisáž výstavy Opráski sbrněnskí historje

18:00 / vystoupení hudební skupiny Kontrolla

19:00 / Slavnostní večer festivalu Meeting Brno a Česko-německého kulturního jara (Besední dům)

Filharmonie Brno/ foto Jiří Jelínek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Vynikající moravský cimbalista Dalibor Štrunc (1966) vyšel z folklorního prostředí na Valašsku a po absolutoriu brněnské konzervatoře prošel celou řadou muzikantských angažmá – od klasické hudby přes folklor až po dlouholeté členství ve skupině Javory Hany a Petra Ulrychových. Je tomu už neuvěřitelných pětadvacet let, co zformoval skupinu s názvem Cimbal Classic, v níž začal postupně uplatňovat své autorské představy nejen muzikantské, ale i písničkářské. Cimbal Classic se od té doby stal stálicí naší folkové scény a svébytným pojmem. Letos své výročí oslaví novým CD a řadou koncertů.  více

Pondělní koncert dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae na nádvoří boskovického zámku představil tradiční portugalskou písňovou formu – fado. Festivalové téma La voce - Hlas se tak inspirovalo jedinečným, osobitým hudebním stylem, který si vystačí s úsporným hudebním doprovodem; prezentuje totiž silně emotivní, takřka fyzický prožitek sdělitelný i přes jazykovou bariéru. Tak jej prezentovala čtveřice zpěváků a hudebníků, kteří se v tuzemsku představili vůbec poprvé.  více

Brněnské kolo, tedy nová hudební komedie z produkce Městského divadla Brno, se přikutálelo do Biskupského dvora. Titul je dalším autorským příspěvkem v sérii zdejších open air představení, které využívají magické kulisy komplexu historických budov s katedrálou v pozadí. Zábavná šaráda spojuje historická fakta i místní legendy s muzikou a s fantaskní pohádkovou story. A jak už tak tak u podobných inscenací bývá, někdy je výsledek zábavnější a jindy méně.  více

Přívětivý malý amfiteátr na nádvoří radnice v Ivančicích se stal dějištěm jednoho z koncertů dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae. Tradiční hostitelské město festivalu s jeho letošním tématem La voce - Hlas nabídlo publiku unikátní srovnání Janáčkova kompozičního pojetí horňáckých písňových motivů uvedených ve sbírce Moravská lidová poezie v písních s autentickou interpretací tradiční horňácké lidové muziky.  více

Že je Iva Bittová technicky dokonalejší, všestrannější i výrazově zajímavější zpěvačka než letošní držitelka hned několika Andělů Lenny (nic proti ní), beru jako nezpochybnitelný fakt. Přesto nové album skupiny Čikori, dlouho očekávané, vycizelované a ještě barevnější, než si kdo troufal odhadovat, nezískalo žádnou výroční cenu, a dokonce se neobjevilo ani v žánrových nominacích. Příčiny jsou minimálně dvě. Jednak album At Home vyšlo na samém konci roku 2016, a tedy se nikoli de iure (tedy vzhledem k Andělům a jiným cenám), nýbrž de facto se jedná o desku roku 2017. Skupina ostatně jednu z jejích oficiálních veřejných prezentací naplánovala na červnový festival Respect do Prahy. Druhým důvodem je pak neuchopitelnost alba. Iva Bittová a Čikori sice nahráli posluchačsky překvapivě přístupnou nahrávku, která je však na žánrové ceny příliš nadžánrová a na ceny mainstreamové bohužel stále příliš alternativní (což není ovšem chyba muzikantů, ale hodnotitelů).    více