Městské divadlo Brno spouští nový projekt MdB Podcast

Městské divadlo Brno spouští nový projekt MdB Podcast

Městské divadlo Brno se snaží přiblížit divákům, pro které nyní nemůže hrát, tvorbou rozhlasových pořadů. Ty se budou věnovat inscenacím současným i těm, které se na jevišti objevily v minulosti. Součástí podcastů jsou také pohádky pro děti. Mezi hosty se vystřídají herci a členové inscenačních týmů divadla. 

Podcasty jsou rozděleny do několika tematických kategorií. V sekci Dramatizace najdou posluchači původně nedivadelní tituly, které byly pro jeviště upraveny. Zlatý fond připomene dnes již klasická díla hudebního divadla a Původní tvorba představí inscenace, které měly v MdB světovou premiéru. V podcastech jsou také Pohádky, předčítané herci MdB. Postupně budou přibývat i části rozhovorů z odvysílaných dílů talk show MdB Klub.

Již nyní v sekci Dramatizace najdete první příspěvek přibližující inscenaci Skleněný pokoj. Povídání o vzniku dramatizace románu s jejím autorem Stanislavem Mošou, autorem literární předlohy Simonem Mawerem a divadelním publicistou Lubošem Marečkem seznámí posluchače s cestou knižního bestselleru, na jeviště Městského divadla Brno.

První epizoda sekce Zlatý fond je věnována muzikálu West Side Story. Čtvrtstoletí od premiéry kultovní inscenace Městského divadla Brno připomíná začátky dnes už pevně ustálené tradice uvádění broadwayských muzikálů v moravské metropoli. První uvedení novodobého příběhu Romea a Julie z New Yorku se v divadle na Lidické odehrálo přesně 23. února 1996. Jak na něj vzpomínají jeho tvůrci se dozvíte v rozhovoru se Zdeňkem Junákem, Josefem Juráskem, Karlem Mišurcem a Stanislavem Mošou.

V sekci Pohádky na vás čeká Kocour v botách – klasická pohádka o mluvícím kocourovi, který dokázal přechytračit celý pohádkový svět v podání Jana Mazáka, Tomáše Saghera a Aleše Slaniny.

K poslechu jsou připraveny dva rozhovory Jany Musilové, které v talk show MdB Klub vedla s Hanou Holišovou a Robertem Jíchou. MdB Podcast najdete k poslechu zde.

MdB Podcast dostupný také v následujících aplikacích:

SPOTIFY: https://1url.cz/Pz8L6

APPLE PODCASTS: https://1url.cz/ez8Lx

GOOGLE PODCASTY: https://1url.cz/oz8Lm

MdB/ foto archiv divadla

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Na konci roku 2020 vydala Filharmonie Brno dvojici nahrávek sestávajících z děl Antonína Dvořáka a Antonína Rejchy. „Dvořákovské“ CD se skladatelovou první symfonií a Maličkostmi v úpravě a instrumentaci šéfdirigenta brněnské filharmonie Dennise Russella Daviese jsme zde již recenzovali. Nyní se zaměříme na nahrávku hudebního obrazu Lenora skladatele Antonína Rejchy na text balady Gottfrieda Augusta Bürgera. Na CD se představili Martina Janková v roli Lenory, Pavla Vykopalová jako její matka, Wojciech Parchem v roli vypravěče a Jiří Brückler jako zesnulý voják Vilém. Po boku orchestru Filharmonie Brno vystoupil také Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Stejně jako v případě nahrávky s díly Antonína Dvořáka, i tento projekt řídil dirigent Dennis Russell Davies.  více

Současný jazz je jedním z nejobtížněji definovatelných hudebních stylů. Existuje totiž v celé řadě podob: od víceméně puristických historických podžánrů (ragtime, swing, dixieland, bebop, hard bop, free jazz a další) se postupně víc a víc rozvolňuje do nejrůznějších fúzí, čerpá novou inspiraci mimo jiné z rocku, world music, folklóru či z vážné hudby. Takže vedle autorů a interpretů straight-ahead jazzu se také u nás vyprofilovalo několik autorských osobností hledajících a vytvářejících jeho novou podobu.  více

Po lednových streamovaných koncertech doplněných sérií originálních video-upoutávek se Czech Ensemble Baroque včera opět vrátil se živým večerním přenosem. Tentokrát se jednalo o druhý koncert z cyklu Bacha na Mozarta, který byl přeložený z 21. října. Z prostor Konventu Milosrdných bratří na něm zazněl, jako stěžejní část programu, žalm Dixit Dominus Georga Friedricha Händela.  více

Koronavirová krize roku 2020 (a 2021) měla a stále má takový dopad na podobu hudebního trhu, že si badatelé s odstupem budou možná klást otázku, zda v této době vyšly vůbec nějaké nahrávky, které neovlivnila. Robert Křesťan s Druhou trávou chtěl pracovat na dvojalbu, na kterém měl vedle sebe postavit coververze písní svých oblíbenců a novou autorskou tvorbu. Součástí ambiciózního projektu se stal britský producent Eddie Stevens, avšak přerušená možnost cestování mezi Českem a Londýnem zastavila i práce na 2CD. Kapela se rozhodla nečekat na uvolnění a vydala Díl první samostatně. Nejde o přesnou podobu původně zamýšleného prvního disku. „Vydat jen převzaté skladby bez jakékoli patrné vazby mezi nimi a původní tvorbou nám připadlo nedostatečné a producentský styl Eddieho Stevense je natolik jednotlivý a jistým způsobem jednotící, že jsme se rozhodli na prvním nosiči vydat mix obou a s druhým dílem počkat,“ vysvětluje Křesťan. Před sebou tedy máme Díl první, což ovšem není žádná polovičatá nahrávka nebo nedokončené dílo. Druhé trávě se navzdory vyšší moci podařilo nahrát jednu z nejsilnějších českých desek roku 2020.  více

Stávající epidemiologickou situaci s nemožností živého koncertování využila řada větších i menších hudebních těles k přípravě nových nosičů. Jedním z nich je i Filharmonie Brno, která rozšířila svoji nabídku o vlastní edici CD nahrávek s odvážným mottem: Hudba, kterou hned tak někde nekoupíte. Ačkoliv by se mohlo zdát, že jde v prvé řadě o povedený slogan marketingové sekce, tato stručná charakteristika není pouhým a prázdným lákadlem. Již první dvojice desek vydaných na konci roku 2020 nabídla neprávem pozapomenuté oratorium Antonína Rejchy Lenora (zaznělo při koncertech 5., 6. a 7. února 2020). Filharmonici nahráli také program s Dvořákovou Symfonií č. 1 v c moll Zlonické zvony a skladbou Bagatelles, op. 47 (Maličkosti), obojí v úpravě (a v případě Maličkostí i bohatší instrumentaci) šéfdirigenta Filharmonie Brno Dennise Russella Daviese. A právě toto album bude předmětem našeho hodnocení.  více