Mezinárodní kytarový festival: Noc flamenca, koncerty a kytarové kurzy

Mezinárodní kytarový festival: Noc flamenca, koncerty a kytarové kurzy

Festival letos zahájí Noc flamenca s Eleonorou Bayaz a Raúlem Mannolem na nádvoří hradu Špilberk. Následovat bude série koncertů, kde vystoupí například kytarové Duo  Montes Kircher, Rémi Boucher, Amadeus  Guitar Duo nebo Iva Bittová a Vladislav Bláha. Závěrečný koncert festivalu bude patřit poctě Štěpánu Rakovi.

Mezinárodní kytarový festival Brno 2015 je jedním z nejvýznamnějších kytarových festivalů střední Evropy. Nabízí nejen koncerty, ale také mistrovské kytarové kurzy. Dramaturgii festivalu tvoří Vladislav Bláha. Festival bude probíhat od 9. do 14. srpna 2015 v Brně.

Festival zahájí Noc flamenca, kde vystoupí kytarista Raúl Mannola a Alfredo Lagos za doprovodu tanečnice Eleonor Bayaz a zpěvu Enriqua Bermúze. Mezi letošní významné hosty festivalu patří například světově uznávané Amadeus Guitar Duo. Kanaďanka Dale Kavanagh a její německý partner Thomas Kirchhof založili Amadeus Guitar Duo v roce 1991. V roce 1992 spolu založili i Mezinárodní kytarové symposium v Iserlohnu, jež je dnes jedním z nejvýznamnějších festivalů svého druhu v Evropě.

Dalším zajímavým koncertem bude vystoupení Duo Montes Kircher. Německá kytaristka Irina Kircher a venezuelský kytarista a skladatel Alfonso Montes spolu hrají od roku 1984. Na svém kontě mají již 27 nahrávek a přes tisíc koncertů v 38 zemích světa. Závěrečný koncert v Besedním domě bude pocta skladateli, kytaristovi a profesorovi AMU v Praze Štěpánu Rakovi k jeho 70. narozeninám. Vystoupí Iva Bittová, Vladislav Bláha a hosté.

Foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější