Mňága a Žďorp oslaví 30. narozeniny i v Brně

Mňága a Žďorp oslaví 30. narozeniny i v Brně

Narozeninové turné odstartuje valašská skupina v klubu Fléda. Turné Třínohý pes nese stejný název jako album, které vychází k jejich třicátému výročí.

Nezaměnitený styl kapely Mňága a Žďorp oslovuje české posluchače všech generací. Skupina nyní natočila své třinácté album Třínohý pes, na němž spolupracovala s producentem Milanem Cimfe. „Album jsme připravovali dva roky. V domácím studiu, na koncertech, na soustředěních. Bylo to pro mě nejlepší nahrávání v životě. S Milanem jsme se sčuchli raz dva. Několik míst na desce vylepšil opravdu parádně a v hodně písničkách nazpíval vokály. Dobrej producent se vždycky při natáčení alba stává dalším členem kapely a tady to platilo stoprocentně,“ říká zpěvák Petr Fiala. Album Třínohý pes obsahuje 10 nových písní a hostuje na něm řada dalších hudebníků. Vokály nahrála Nikola Mucha, sbory nazpívali Roman Holý, Tereza Černochová a Matěj Ruppert z Monkey Business. Mňága zapojila i dva členy kapely Buty, klávesáka Milana Nytru a Petra Vavříka.

Mňága a Žďorp se dostali do širšího povědomí posluchačů v roce 1991 deskou Made In Valmez (1991). Hity Hodinový hotel, Písnička pro tebe nebo Klec v kleci se definitivně zapsaly do dějin české populární hudby. Od té doby si kapela vytvořila početnou fanouškovskou základnu, která už dvakrát přispěla na crowdfoundingovou kampaň na natočení alba. Poprvé v případě Made in China, podruhé u Třínohého psa, na kterého přispěli téměř dvojnásobkem potřebné částky. Výroční koncert skupiny Mňága a Žďorp proběhne 9. března 2017 od 20:00 v klubu Fléda.

Mňága a Žďorp/ foto archiv

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější