Monkey Bussiness se v květnu vrací do Brna. Tentokrát s Terezou Černochovou

Monkey Bussiness se v květnu vrací do Brna. Tentokrát s Terezou Černochovou

Čerství držitelé ceny Anděl Monkey Business vyráží na jarní turné k aktuální desce Bad Time For Gentleman. Nyní je doprovodí zpěvačka Tereza Černochová.

Monkey Business své aktuální album představili Brnu už v prosinci, tenkrát však za zraněnou Terezu Černochovou zaskakovala bývalá členka kapely Tonya Graves. Jarní turné už kapela absolvuje v plné sestavě. „Těžko je se vyhnout klišé, když tiskovku člověk píše. Jak vtipně pozvat na koncerty je práce skoro pro experty. Vzít to zkrátka-nuda stranou, neotrávit řečí planou. Nuže k věci, moji milí. Dozvíte se v malé chvíli, že po klubech jedem šňůru, kde uzříte divů fůru. Hrát začneme v únoru a navštívíme mnohé kraje. My dřeli až do úmoru, zvlášť noty, rytmus, dury, maje. Zahrajem jak starý kousky pro slečny i jejich klouzky. Zahrajem i z nový desky, se srdcem a hlavně hezky. Na své si přijdeš, věc je jistá, ať Turek jsi, či jehovista.“ říká Pavel Mrázek, baskytara Monkey Business. 

Koncert je ohlášený na 18. května od 20:00 v klubu Fléda.

Deváté řadové album Monkey Business vznikalo téměř tři roky a i tentokrát za ním po hudební stránce stojí především kapelník Roman Holý. Dlouho cizelovaným vydavatelským počinem se skupina připomněla jak fanouškům, tak hudebním kritikům a získala díky němu hned dva tituly v kategorii Skupina roku 2018. Nejprve v podobě sošky Anděla od České hudební akademie a o tři dny později v posluchačské anketě Žebřík, kterou pořádá magazín iReport. „Je to úžasný. Anděl je cena, kterou jsme dostali od porotců a hudebních odborníků, ale tohle je pro nás ohromný v tom, že po devatenácti, skoro dvaceti letech naší existence, si na nás vzpomněli lidi, kteří pro nás hlasovali, a to je prostě neuvěřitelný,“ řekl bezprostředně po udílení cen Žebřík Matěj Ruppert reportérce iReportu. 

Na oceňovaném albu účinkuje kromě sedmičlenné kapely i řada významných hostů: pozounista Fred Wesley (James Brown, George Clinton, Count Basie, Maceo Parker ad.), saxofonista Tivon Pennicott (Gregory Porter ad.), klávesista Ondřej Pivec (Ondřej Pivec Organic Quartet, Kennedy Administation, Gregory Porter ad.) nebo zpěvák Ashley Slater (Freak Power). Texty jsou společným dílem dvorního textaře kapely Vratislava Šlapáka, Pavla Mrázka, Romana Holého a Matěje Rupperta.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Monkey Business

18.5.2019, 20:00 / Club Fléda

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější