Muzikálové melodie Colea Portera: Dnes vychází nové album Magdaleny Kožené a Melody Makers

24. listopad 2017, 8:00

Muzikálové melodie Colea Portera: Dnes vychází nové album Magdaleny Kožené a Melody Makers

Mezzosopranistka Magdalena Kožená nazpívala společně s Ondřejem Havelkou a jeho Melody Makers nové CD s muzikálovými melodiemi Colea Portera. Album vychází dnes u jejího nového labelu Brnofon.

Mezzosopranistka Magdalena Kožená natočila patnáct písní z repertoáru klasického amerického muzikálu první poloviny 20. století, které v loňském roce uvedla na několika koncertech v ČR i v zahraničí. Skladby Colea Portera v aranžmá Juraje Bartoše nazpívala Kožená za doprovodu Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers. Orchestr se soustředí na autentickou interpretaci jazzu, swingu a taneční hudby 30. a 40. let. Na CD najdete slavné melodie Night And Day, I've Got You Under My Skin, Love For Sale, Begin To Beguin nebo hit, který se stal podtitulem připraveného koncertního turné Let's Misbehave! - Pojďme si zařádit!

"V loňském roce jsem v rámci svých evropských rezidencí dostala volnou ruku a mohla si zvolit umělce, s nimiž budu vystupovat, a vybrat hudbu, kterou publiku nabídneme," vysvětluje Magdalena Kožená, jak se zrodil tento netradiční projekt. "Je to hudba, kterou ráda poslouchám ve svém volném čase, ale to, že ji budu sama zpívat, je zcela mimořádné. Inspiroval mě však poslech nahrávky písní Colea Portera s Fredericou von Stade, kterou velmi obdivuji. Bez jakékoliv snahy měnit svůj způsob zpěvu propůjčila Porterovým písním velký šarm a posunula je do jiné, zajímavé dimenze. Musela jsem do nového žánru proniknout, osvojit si například principy swingového frázování, podstatně jemnější zpívání na mikrofon, nebo třeba způsob podání textu, který musí vyznít co nejpřirozeněji a nejsrozumitelněji. Hlavní myšlenkou je ale představit tuto hudbu ta k, jak j i cítím já."

Lídr Melody Makers Ondřej Havelka s Magdalenou Koženou spolupracoval již mnohokrát, nejen jako hudebník, ale také jako divadelní i filmový režisér:  "Pracovat s Magdalenou je vždycky velká radost. Je to mimořádná zpěvačka a skvělý člověk," vyznává Ondřej Havelka. "Známe se už dlouho, měl jsem tu čest uskutečnit s ní už několik projektů. Tato naše spolupráce se chystala několik let. Magdalena dostala nabídku, aby se stala tváří, nebo, jak se dnes říká, rezidenční umělkyní několika evropsk&yacu te;ch ko ncertních síní a vytvořila několik žánrově i stylově různorodých programů. I to je jeden z důvodů, proč se pustila i do Colea Portera," vysvětluje Havelka.

Kožená vzájemnou spolupráci komentuje slovy: "Proniknout do tohoto pro mne relativně odlišného hudebního světa by se mi v žádném případě nepodařilo bez  pomoci, důvěry a trpělivosti Ondřeje Havelky a klavíristy Mirka Lacka, ani bez morální podpory kapely, která se se mnou do tohoto dobrodružství vrhla přímo po hlavě. Vzdávám hold také Juraji Bartošovi za nádherné aranže písní."

CD nazvané prostě COLE PORTER vychází jako první titul Kožené nového labelu Brnofon. Od 24. listopadu ho bude distribuovat společnost Supraphon. Brněnské zastavení koncertního turné Magdaleny Kožené, Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers proběhne 7. prosice v Boby Centru.

Více informací najdete zde.

Magdalena Kožená/ foto David Port (c) C.E.M.A.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější