Muzikálové melodie Colea Portera: Dnes vychází nové album Magdaleny Kožené a Melody Makers

24. listopad 2017, 8:00

Muzikálové melodie Colea Portera: Dnes vychází nové album Magdaleny Kožené a Melody Makers

Mezzosopranistka Magdalena Kožená nazpívala společně s Ondřejem Havelkou a jeho Melody Makers nové CD s muzikálovými melodiemi Colea Portera. Album vychází dnes u jejího nového labelu Brnofon.

Mezzosopranistka Magdalena Kožená natočila patnáct písní z repertoáru klasického amerického muzikálu první poloviny 20. století, které v loňském roce uvedla na několika koncertech v ČR i v zahraničí. Skladby Colea Portera v aranžmá Juraje Bartoše nazpívala Kožená za doprovodu Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers. Orchestr se soustředí na autentickou interpretaci jazzu, swingu a taneční hudby 30. a 40. let. Na CD najdete slavné melodie Night And Day, I've Got You Under My Skin, Love For Sale, Begin To Beguin nebo hit, který se stal podtitulem připraveného koncertního turné Let's Misbehave! - Pojďme si zařádit!

"V loňském roce jsem v rámci svých evropských rezidencí dostala volnou ruku a mohla si zvolit umělce, s nimiž budu vystupovat, a vybrat hudbu, kterou publiku nabídneme," vysvětluje Magdalena Kožená, jak se zrodil tento netradiční projekt. "Je to hudba, kterou ráda poslouchám ve svém volném čase, ale to, že ji budu sama zpívat, je zcela mimořádné. Inspiroval mě však poslech nahrávky písní Colea Portera s Fredericou von Stade, kterou velmi obdivuji. Bez jakékoliv snahy měnit svůj způsob zpěvu propůjčila Porterovým písním velký šarm a posunula je do jiné, zajímavé dimenze. Musela jsem do nového žánru proniknout, osvojit si například principy swingového frázování, podstatně jemnější zpívání na mikrofon, nebo třeba způsob podání textu, který musí vyznít co nejpřirozeněji a nejsrozumitelněji. Hlavní myšlenkou je ale představit tuto hudbu ta k, jak j i cítím já."

Lídr Melody Makers Ondřej Havelka s Magdalenou Koženou spolupracoval již mnohokrát, nejen jako hudebník, ale také jako divadelní i filmový režisér:  "Pracovat s Magdalenou je vždycky velká radost. Je to mimořádná zpěvačka a skvělý člověk," vyznává Ondřej Havelka. "Známe se už dlouho, měl jsem tu čest uskutečnit s ní už několik projektů. Tato naše spolupráce se chystala několik let. Magdalena dostala nabídku, aby se stala tváří, nebo, jak se dnes říká, rezidenční umělkyní několika evropsk&yacu te;ch ko ncertních síní a vytvořila několik žánrově i stylově různorodých programů. I to je jeden z důvodů, proč se pustila i do Colea Portera," vysvětluje Havelka.

Kožená vzájemnou spolupráci komentuje slovy: "Proniknout do tohoto pro mne relativně odlišného hudebního světa by se mi v žádném případě nepodařilo bez  pomoci, důvěry a trpělivosti Ondřeje Havelky a klavíristy Mirka Lacka, ani bez morální podpory kapely, která se se mnou do tohoto dobrodružství vrhla přímo po hlavě. Vzdávám hold také Juraji Bartošovi za nádherné aranže písní."

CD nazvané prostě COLE PORTER vychází jako první titul Kožené nového labelu Brnofon. Od 24. listopadu ho bude distribuovat společnost Supraphon. Brněnské zastavení koncertního turné Magdaleny Kožené, Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers proběhne 7. prosice v Boby Centru.

Více informací najdete zde.

Magdalena Kožená/ foto David Port (c) C.E.M.A.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Devatenáctý ročník Mezinárodního hudebního festivalu Špilberk zahájil ambiciózní projekt lotyšské akordeonistky Ksenije Sidorové uvádějící podmanivé a smyslné melodie Bizetovy opery Carmen v netradiční a populární či jazzovou hudbou ovlivněné interpretaci. Stěžejní část programu tvořily skladby z alba Carmen, které akordeonistka natočila a vydala jako svůj debut roku 2016. Na pódiu stanuli po boku Ksenije Sidorové také houslista Alejandro Loguercio, klavírista Claudio Constantini, kontrabasista Roberto Koch, kytarista Reentko Dirks a perkusista David Kuckhermann, v několika skladbách doprovodil hudebníky orchestr Filharmonie Brno pod vedením Marka Ivanoviće. Kromě upravených čísel z Bizetova díla zazněla také skladba Malagueña kubánského skladatele Ernesta Lecuony. Pojítko mezi jednotlivými hudebními čísly tvořily částečně improvizované sólové výstupy jednotlivých hudebníků. Přitažlivý program koncertu pod širým nebem tedy sliboval oslovit nejen milovníky vážné hudby, ale také posluchače, kteří jinak zařazují tento druh hudby do svého kulturního vyžití spíše sporadicky. Lákavý příslib uhrančivých melodií pod letní hvězdnou oblohou však narazil na zásadní nedostatek – kvalitu zvuku.  více

Během čtyř dnů nabídl Maraton hudby Brno na 150 koncertů v podání více než 500 účinkujících. Na festivalu se potkali místní umělci i hosté ze zahraničí. Jazzový večer v Sono centru zahájili brněnští Marek Kotača Trio, po kterých následoval Yaron Herman z Izraele a Kenny Garrett z USA, na pódiu na hradě Špilberk dostala publikum do varu domácí hip-hopová legenda Chaozz i crossoveroví a světoví Dog Eat Dog. O rockový večer na Flédě se postarali The Adicts z Anglie spolu s pražským uskupením The Fialky, v Sono centru zase holandští Physical Graffiti vzdali poctu skupině Led Zeppelin. Rocku byla v Brně spousta, v neděli večer vystoupili i britští alt-J.  více

Brněnská „all-stars“ sestava Pozdní sběr přichází po čtyřech letech s novým albem. Tentokrát nezdůrazňuje na obalu osobu svého zakladatele a kapelníka Jiřího Pařeza, který sice zůstává hlavním autorem i sólovým zpěvákem, ale album jako celek je ještě více než minulá deska Pohlednice z Paříže (2014) výsledkem spolupráce sehrané sestavy. V ní se sešli muzikanti jako Michael Vašíček, Emil Formánek, Jiří Meisner nebo David Velčovský, tedy hráči, v jejich životopisech najdeme položky jako Vlasta Redl & Každý den jinak, Kamelot nebo Druhá tráva. Velkou posilou a výrazným oživením sestavy od minulého alba je Radim Zenkl, špičkový mandolinista, působící ve Spojených státech a nyní opět i na Moravě. Vedle mandolíny na album přispěl i irskou flétnou, ale na albu najdeme i další zajímavé barvy – tubu v závěrečné písni Na pivu (v níž se mimochodem vystřídá rekordní počet zpěváků v historii skupiny), dechovou sekci v úvodním Amsterdamu nebo čtveřici lesních rohů ve Smířenívíce

12. srpna 2018 si připomeneme 90. výročí úmrtí skladatele Leoše Janáčka. Zemřel ve věku 74 let na vrcholu tvůrčích sil a jeho náhlá smrt všechny zaskočila. Koncem července 1928 odjel na letní pobyt do rodných Hukvald, kam za ním přijela Kamila Stösslová se synem Ottou. Vzal si s sebou opis partitury své poslední opery Z mrtvého domu, aby provedl korektury a doplňky, práci však nestihl dokončit. Ze silného nachlazení se rozvinul zápal plic, se kterým byl skladatel převezen do Kleinova sanatoria v blízké Ostravě. Zemřel v neděli 12. srpna 1928 v deset hodin dopoledne. Pohřeb se konal o tři dny později v Brně. Janáček je pochován na brněnském Ústředním hřbitově v tzv. čestném kruhu, autorem náhrobku je výtvarník Eduard Milén (tentýž, který navrhl scénu a kostýmy ke světové premiéře opery Příhody lišky Bystroušky).  více

Kdo jezdí do Náměště nad Oslavou na Folkové prázdniny pravidelně, dobře zná strukturu tohoto sympatického festivalu, která se ani letos od předchozích ročníků nelišila: úvodní sobotní koncert jedné kapely (letos Frigg z Finska), následovaný nadstandardním rautem na zámku pro sponzory a podporovatele festivalu, a dalších sedm dní nabitých nejen špičkovou hudbou z celého světa, ale také tvůrčími dílnami, odbornými i odlehčenými přednáškami a rozpravami, výstavami, tancem, společným zpíváním a formálním i neformálním setkáváním. To vše se každý rok točí kolem jednoho základního tématu, které letos bylo „O paměti“. Celých těch osm dnů se v Náměšti vzpomínalo, upamatovávalo, paměti bylo dokonce věnováno i dvoudenní odborné kolokvium v podkroví náměšťské nové radnice. A přitom se po večerech v zámeckém parku odehrávala svěží, naprosto současná hudební dobrodružství.  více