Muzikálové melodie Colea Portera: Dnes vychází nové album Magdaleny Kožené a Melody Makers

24. listopad 2017, 8:00

Muzikálové melodie Colea Portera: Dnes vychází nové album Magdaleny Kožené a Melody Makers

Mezzosopranistka Magdalena Kožená nazpívala společně s Ondřejem Havelkou a jeho Melody Makers nové CD s muzikálovými melodiemi Colea Portera. Album vychází dnes u jejího nového labelu Brnofon.

Mezzosopranistka Magdalena Kožená natočila patnáct písní z repertoáru klasického amerického muzikálu první poloviny 20. století, které v loňském roce uvedla na několika koncertech v ČR i v zahraničí. Skladby Colea Portera v aranžmá Juraje Bartoše nazpívala Kožená za doprovodu Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers. Orchestr se soustředí na autentickou interpretaci jazzu, swingu a taneční hudby 30. a 40. let. Na CD najdete slavné melodie Night And Day, I've Got You Under My Skin, Love For Sale, Begin To Beguin nebo hit, který se stal podtitulem připraveného koncertního turné Let's Misbehave! - Pojďme si zařádit!

"V loňském roce jsem v rámci svých evropských rezidencí dostala volnou ruku a mohla si zvolit umělce, s nimiž budu vystupovat, a vybrat hudbu, kterou publiku nabídneme," vysvětluje Magdalena Kožená, jak se zrodil tento netradiční projekt. "Je to hudba, kterou ráda poslouchám ve svém volném čase, ale to, že ji budu sama zpívat, je zcela mimořádné. Inspiroval mě však poslech nahrávky písní Colea Portera s Fredericou von Stade, kterou velmi obdivuji. Bez jakékoliv snahy měnit svůj způsob zpěvu propůjčila Porterovým písním velký šarm a posunula je do jiné, zajímavé dimenze. Musela jsem do nového žánru proniknout, osvojit si například principy swingového frázování, podstatně jemnější zpívání na mikrofon, nebo třeba způsob podání textu, který musí vyznít co nejpřirozeněji a nejsrozumitelněji. Hlavní myšlenkou je ale představit tuto hudbu ta k, jak j i cítím já."

Lídr Melody Makers Ondřej Havelka s Magdalenou Koženou spolupracoval již mnohokrát, nejen jako hudebník, ale také jako divadelní i filmový režisér:  "Pracovat s Magdalenou je vždycky velká radost. Je to mimořádná zpěvačka a skvělý člověk," vyznává Ondřej Havelka. "Známe se už dlouho, měl jsem tu čest uskutečnit s ní už několik projektů. Tato naše spolupráce se chystala několik let. Magdalena dostala nabídku, aby se stala tváří, nebo, jak se dnes říká, rezidenční umělkyní několika evropsk&yacu te;ch ko ncertních síní a vytvořila několik žánrově i stylově různorodých programů. I to je jeden z důvodů, proč se pustila i do Colea Portera," vysvětluje Havelka.

Kožená vzájemnou spolupráci komentuje slovy: "Proniknout do tohoto pro mne relativně odlišného hudebního světa by se mi v žádném případě nepodařilo bez  pomoci, důvěry a trpělivosti Ondřeje Havelky a klavíristy Mirka Lacka, ani bez morální podpory kapely, která se se mnou do tohoto dobrodružství vrhla přímo po hlavě. Vzdávám hold také Juraji Bartošovi za nádherné aranže písní."

CD nazvané prostě COLE PORTER vychází jako první titul Kožené nového labelu Brnofon. Od 24. listopadu ho bude distribuovat společnost Supraphon. Brněnské zastavení koncertního turné Magdaleny Kožené, Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers proběhne 7. prosice v Boby Centru.

Více informací najdete zde.

Magdalena Kožená/ foto David Port (c) C.E.M.A.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pokud patříte mezi příznivce a posluchače tzv. staré hudby, o hudebním tělese Czech Ensemble Baroque a jeho uměleckém vedoucím Romanu Válkovi jste již bezpochyby slyšeli. Ansámbl se věnuje historicky poučené interpretaci děl starších slohových období, převážně baroka a klasicismu. Hlavní devizou orchestru je pak uvádění velkých hudebně-dramatických útvarů. Mezi nedávné počiny patří například uměle vytvořené oratorium Příběh o Kristu sestavené z tematicky spojitých děl skladatele Heinricha Schütze. Velkou pozornost věnuje ansámbl také dílu Františka Xavera Richtera, jehož Requiem, Te Deum a pašijové oratorium Deposizione dalla croce di Gesu Cristo patří k zatím posledním nahrávkám orchestru.  více

Jednou za čas na koncertních programech objeví i skladby, které posluchači ještě nemohli ocenit. Ve většině případů tyto premiéry slouží především k okořenění jinak standardního repertoáru večera. Ať už se jedná o zbrusu nové hudební dílo nebo o novodobou premiéru, které předcházelo dlouhé badatelské úsilí v archivu, vše je povětšinou nasazeno po boku letitých klasik. Zazní-li tak například rekonstruovaná symfonie neznámého skladatele období klasicismu, je téměř jisté, že si k ní poslechneme určitě i Mozarta, Beethovena nebo Haydna. Program koncertu brněnského orchestru Ensemble Opera Diversa s houslovým virtuózem Milanem Paľou, kterým těleso zahájilo svůj koncertní cyklus Slovensko v Brně, však sestával pouze z premiér soudobé hudby.  více

Po více než padesáti letech vrátilo Národní divadlo Brno na repertoár Pikovou dámu Petra Iljiče Čajkovského. Premiéra 17. února v Mahenově divadle v inscenaci Martina Glasera znamenala pro hudební divadlo ještě jeden návrat – po více než šedesáti letech se na brněnská prkna vrátila také Soňa Červená.  více

Hudbymilovní obyvatelé Brna si rádi připomínají návštěvu Wolfganga Amadea Mozarta ve města na přelomu let 1767-1768. Tématem třetího abonentního koncertu brněnských filharmoniků z cyklu Filharmonie doma I se však stala skladatelova návštěva Prahy. A nebylo tomu bezdůvodně. V profesionální dráze nejvýraznějšího představitele vídeňského klasicismu zaujímá Praha nezpochybnitelné místo. V souladu se zvoleným tématem pak dramaturgové vybrali důležité mezníky v autorově tvorbě, které právě s Prahou a Pražany souvisí. Orchestr Filharmonie Brno vedl Alexander Liebreich a na klavír hrál Saleem Ashkar.  více

Ve čtvrtek 8. února se v prostorách kavárny Era v Černých Polích konalo čtvrté a prozatím poslední pokračování cyklu Folklor a city, ojedinělého spojení osvětové aktivity a folklorní zábavy. Téma úvodní přednášky etnologa Martina Sítka bylo případně aktuální: masopustní tradice v České republice.  více