Narajama se vrací s novým albem

Narajama se vrací s novým albem

Narajama se vrací, to zní skvěle samo o sobě. A co zní ještě líp, navíc má i nové album Convergere. Čtvrtá řadová nahrávka navazuje na vše, co proslavilo kapelu na konci devadesátých let. Jedinečností muziky Narajamy stále zůstává zapojení cimbálu mezi klasické rockové nástroje. Sbližování a prolínání hudebních stylů, zvláště rocku a lidové hudby bylo Narajamě vždy blízké, ale tentokrát jde kapela ještě dál.

Název Convergere (=ohýbat k sobě ), trefně vystihuje obsah velmi pestrého alba. Prolínají se v něm prvky moravského folkloru, jazzu, progresivního i alternativního rocku, afro-latinské rytmiky podtržené australským didgeridoo. Prvotním impulzem u většiny nových skladeb byla snaha propojit afro-latinskou rytmiku s moravskou lidovou písní nebo naopak. K tomuto počinu jednoznačně přispěla opětovná přítomnost cimbalistky a vokalistky a svojský přístup bubnů vkusně podpořených perkusemi.  Hudební směs by však sama o sobě neobstála bez zásadních ingrediencí, kterými jsou pulsující rytmika a rozmanité kytary. Ale hlavně to je zpěvák, klávesista a multi-instrumentalista Lovec. Bez jeho neotřelých přístupů k hudbě by Narajama nikdy nedostála podoby jakou v současnosti má.

Autorem obalu alba je kanadsko-nizozemský malíř, spisovatel a umělec Brian Tjepkema, který se již podílel na obalech dvou předchozích alb, včetně dvou textů na desce Webs. Album Convergere vychází u Indies Scope právě dnes.

Narajama, foto archiv kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Lesní zvěř tedy na svém druhém albu skutečně svobodně využívá svou hudební představivost, možná ještě nespoutaněji než na debutu.  více

Novinka Entwine (Proplétám) je důležitým příspěvkem do vskutku propletené diskografie Ivy Bittové. Ta zpívá a hraje sama za sebe a přitom se její výkon proplétá s osudy, příběhy a letmými návštěvami dalších osob. A také s geniem loci moravského poutního chrámu.  více


Mezinárodně proslulý muzikálový hit Mamma Mia! nasadilo jako trhák sezony Městské divadlo Brno. Neukojitelný celosvětový hlad diváků po muzikálu sešitém z písní skupiny ABBA bude jistě producentskou trefou do černého také v jihomoravské metropoli. Většina z padesáti repríz až do konce kalendářního roku na divadelním webu nese štítek Vyprodáno! Trojí alternace každé z hlavní rolí naznačuje také velké a dlouhodobé obchodní plány s titulem, kterému v divadelní i filmové podobě dal název známý song slavné švédské čtyřky. A přece: Není všechno zlato, co se třpytí. To bude ohledně brněnské verze konstatovat tento text s vědomím, že proti masovému šílenství diváků a většinovému vkusu se dnes stavět snad ani nelze. Mamma mia!  více

Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více