Národní divadlo Brno zahájí sezonu koncertem na Zelném trhu

Národní divadlo Brno zahájí sezonu koncertem na Zelném trhu

Nastávající sezonu 2018/19 zahájí všechny tři soubory NdB společným koncertem na Zelném trhu. Součástí programu je představení připravovaných inscenací. Vystoupí orchestr Janáčkovy opery NdB se svým šéfdirigentem Markem Ivanovićem, sbor a sólisté Jana Šrejma Kačírková, Jana Hrochová, Václava Krejčí Housková, Roman Hoza, Jiří Sulženko a další. Operní a baletní inscenace se během sezony vrátí do zrekonstruovaného Janáčkova divadla. V rámci koncertu budou vyhlášeny také ceny DIVA za rok 2017.

Diváci budou mít jedinečnou možnost vkročit do opraveného divadla 11. listopadu 2018 v rámci představení Janáčkovy Káti Kabanové, které proběhne ještě ve zkušebním provozu. Slavnostní otevření divadla bude 17. listopadu 2018v rámci zahájení 6. ročníku festivalu Janáček Brno. Stejně jako v roce 1965, když se divadlo otevíralo, se jako první na jeviště dostanou Příhody lišky Bystroušky.

Festivalu přinese provedení kompletního Janáčkova jevištního díla nejen v podání našeho souboru, ale i významných hostů ze zahraničí, ať to bude soubor antverpské opery s Věcí Makropulos, Velšská národní opera s inscenací Z mrtvého domu nebo poznaňské divadlo s dnes již proslulou produkcí Její pastorkyně režiséra Alvise Hermanise. Spolu se zahraničními domy uvítáme vzácné hosty za dirigentským pultem – Tomáše Hanuse a Tomáše Netopila.

Slavnostní zahájení sezony 2018/2019 proběhne 24. září 2018 na Zelném trhu od 18:00.

Soubor Janáčkovy opery a Baletu NdB se během nastávající sezony opět vrátí do Janáčkova divadla. Sezona letos nabídne 6. ročník mezinárodního festivalu Janáček Brno, čtyři operní a baletní premiéry a také festival Divadelní svět.

Baletní premiéry proběhnou na scéně Janáčkova divadla. Událostí sezony bude nová inscenace Prokofjevova Romea a Julie uvedená k 80. výročí světové premiéry Janáčkově divadle. Ale i obnovená premiéra Labutího jezera v nové scénické a kostýmní výpravě bude dozajista magnetem pro diváky. A rozhodli jsme se zatraktivnit také obnovované tituly na velké scéně. Konkrétně večer Petite Mort bude uveden i s novou částí Walking Mad, tanečně zpracovaného Ravelova Bolera od uznávaného choreografa Johana Ingera v české premiéře. Balet NdB vstupuje do nové sezony také s doplněnou organizační strukturou a osmi novými tanečníky z České republiky, Bulharska, Ruska, Japonska a Austrálie.

Operní premiéry 2018/19:

Libuše - Bedřich Smetana

Premiéra: 7. září 2018, Brno-výstaviště, pavilon P

Příhody lišky Bystroušky - Leoš Janáček

Premiéra: 17. listopadu 2018 v Janáčkově divadle

Don Carlos - Giuseppe Verdi

Premiéra: 2. února 2019 v Janáčkově divadle

Lidský hlas / Tři fragmenty z Juliette - Francis Poulenc / Bohuslav Martinů

Premiéra: 14. června 2019 v Janáčkově divadle

Baletní premiéry 2018/19:

Labutí jezero - Petr Iljič Čajkovskij

Obnovená premiéra 19. února 2019 v Janáčkově divadle

Romeo a Julie - Sergej Prokofjev

Premiéra: 8. března 2019 v Janáčkově divadle

Walking Mad - Maurice Ravel, Arvo Pärt

Premiéra nové choreografie: 11. května 2019 v Janáčkově divadle

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Open-air koncert k zahájení sezony NDB

24.9.2018, 18:00 / Zelný trh

Kamerunský hudebník Richard Bona se do Brna vrací po roce a půl. Zatímco loni nadchl publikum v Janáčkově divadle s afrokubánským projektem Heritage, tentokrát přijede se svou mezinárodní kapelou Richard Bona Group. Když budeme 25. listopadu v Sono Centru obdivovat Bonovu virtuózní hru na kytaru, bude dobré si při tom uvědomit, že své rytmické cítění a vůbec vztah k hudbě sice sympatický hráč zdědil po svých předcích, ale na současnou úroveň se vypracoval svou pílí. Tak to alespoň zdůrazňuje v našem rozhovoru, v němž se dostaneme i k Bonově lásce k flamencu nebo ke klubu, který nedávno otevřel nedaleko Paříže.  více

Americký muzikál Rent, jehož premiéru o víkendu uvedlo Městské divadlo Brno, má nálepku kultovního díla. A má na ni právo. Podtrhuje to i tragický osud autora (a to prosím námětu, libreta, hudby i textů v jedné osobě!) Jonathana Larsona, který roku 1996 zemřel krátce před premiérou v šestatřiceti letech. Nikdy se tak nedočkal úspěchů svého díla: třeba čtyř cen Tony a za námět dokonce i Pulitzerovy ceny. Stvrdila brněnská inscenace režiséra Stanislava Moši kvality fenoménu jménem Rent?  více

Dvanáct let trvalo Petře Šany Šanclové, někdejší člence skupin Střepy, Bokomara a Každý den jinak Vlasty Redla, než ke svému prvnímu albu Ze země vah (2006) přidala desku druhou. I tentokrát střídá vážnější a humorné písně, které uvedla jednou (Hrací strojek) a proložila další (Snová) instrumentálkou. A i tentokrát se představuje jako interpretka a autorka pevně zakotvená v tradici českého akustického folku. Jestliže jsem v souvislosti s první deskou zmiňoval jako možný inspirační zdroj Vlastu Redla, tentokrát jako bych ve frázování (například u písně Zoo) slyšel ohlas spolupráce s Pavlínou Jíšovou, v jejíž kapele Šanclová už několik let hraje.  více

Letošní rok přinesl také jedno důležité jubileum: rovných sto let od narození Leonarda Bernsteina. První listopadový večer připravila Filharmonie Brno koncert právě k jeho památce. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russel Daviese stanul na pódiu sálu na Stadionu vedle filharmonie také Český filharmonický sbor, dále sbor dětí a mládeže Kantiléna, sopranistka Pavla Vykopalová a herec Brian Caspe.  více

Historicky poučená interpretace se stala prubířským kamenem uměleckých těles, jež si vzala za úkol oživit hudbu vzdálené minulosti v co nejpůvodnějším tvaru. Barokní housle, lukovité smyčce, zvonivá barva violy de gamba, dravost středověké fiduly a především znalost dobové interpretační praxe se staly východiskem při pátrání po nezkaleném a autentickém zvuku staré hudby. Mnoho interpretů se snaží bedlivým studiem pramenů postihnout a pochopit jemné nuance tehdejšího hudebního jazyka a přetavit tuto znalost v hudbu, která osloví současné posluchače. Mohlo by se zdát, že snaha o proniknutí do původní interpretační praxe je doménou pouze barokní, renesanční, případně středověké hudby. Ansámbl Musica Florea pod vedením dirigenta a violoncellisty Marka Štryncla se však obrací k tvorbě relativně nedávné – romantické. Zbavuje ji interpretačních nánosů, které vznikly v minulém století. V brněnském kostele Jana Amose Komenského jmenovaný soubor včera představil svoji vizi Dvořákovy hudby. Zazněla předehra Můj domov op. 62 vzniklá roku 1882 pro potřeby hry Josef Kajetán Tyl od F. F. Šamberka a Symfonie č. 4 d moll B. 41více