Newyorští Swans vystoupí v klubu Fléda. Jde o jeden z posledních evropských koncertů

Newyorští Swans vystoupí v klubu Fléda. Jde o jeden z posledních evropských koncertů

Brněnský koncert Swans bude jedním z posledních živých vystoupení současné sestavy této americké legendy v Evropě. Po skončení světového turné k trojalbu The Glowing Man kapela v současném složení končí.

Ústředním tématem posledního alba The Glowing Man je vědomí nezvratnosti konce, konečnosti lidského osudu i konce zatím poslední etapy v existenci kapely. Skladby vyzařují naléhavou všudypřítomnou energii, která posluchače doslova obtéká a doráží na něj ze všech stran. Vzrůstající kytarová disonance, klasicky vypjaté zlověstné zvuky, bicí prokládané zvoněním zvonů, instrumentálně hlukové vrcholy dlouhých skladeb a znepokojující atmosféra neklidu - právě takové skladby zazní i v rámci brněnského koncertu.

Současné turné amerických experimentátorů je vrcholem v jejich kariéře a zakončením plodného šestiletého období, během něhož vznikla čtyři alba. Na počátku stála deska My Father Will Guide Me Up A Rope To The Sky (2010), která Swans přivedla zpátky do studia a na koncertní pódia „s rockovou hudbou z druhého konce vesmíru“, jak nazval nový zvuk Swans John Robb (frontman britské kapely The Membranes). Do roku 2016 vydali ještě dvojalbum The Seer, trojalbum To Be Kind a aktuální trojalbum The Glowing Man.

Hostem Swans bude newyorská zpěvačka, skladatelka, šansoniérka, malířka, básnířka, divadelní herečka a pastorka Little Annie. Hudebně spolupracovala s Paulem Oakenfoldem, Kid Congo Powersem, Bimem Shermanem, Coilem, Antonym Hegartym (Antony and the Johnsons, nyní Anohni), s Baby Dee, s Larsen či dokonce s Markem Almondem a dalšími umělci. Její nahrávky jsou unikátním spojením šansonu, post-punku, jungle a dubu, hip-hopu a avantgardních prvků.

Koncert Swans a Little Annie proběhne 14. března od 20:00  v klubu Fléda.

Swans/ foto Samantha Marble

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Swans

14.3.2017, 20:00 / Club Fléda

Vynikající moravský cimbalista Dalibor Štrunc (1966) vyšel z folklorního prostředí na Valašsku a po absolutoriu brněnské konzervatoře prošel celou řadou muzikantských angažmá – od klasické hudby přes folklor až po dlouholeté členství ve skupině Javory Hany a Petra Ulrychových. Je tomu už neuvěřitelných pětadvacet let, co zformoval skupinu s názvem Cimbal Classic, v níž začal postupně uplatňovat své autorské představy nejen muzikantské, ale i písničkářské. Cimbal Classic se od té doby stal stálicí naší folkové scény a svébytným pojmem. Letos své výročí oslaví novým CD a řadou koncertů.  více

Pondělní koncert dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae na nádvoří boskovického zámku představil tradiční portugalskou písňovou formu – fado. Festivalové téma La voce - Hlas se tak inspirovalo jedinečným, osobitým hudebním stylem, který si vystačí s úsporným hudebním doprovodem; prezentuje totiž silně emotivní, takřka fyzický prožitek sdělitelný i přes jazykovou bariéru. Tak jej prezentovala čtveřice zpěváků a hudebníků, kteří se v tuzemsku představili vůbec poprvé.  více

Brněnské kolo, tedy nová hudební komedie z produkce Městského divadla Brno, se přikutálelo do Biskupského dvora. Titul je dalším autorským příspěvkem v sérii zdejších open air představení, které využívají magické kulisy komplexu historických budov s katedrálou v pozadí. Zábavná šaráda spojuje historická fakta i místní legendy s muzikou a s fantaskní pohádkovou story. A jak už tak tak u podobných inscenací bývá, někdy je výsledek zábavnější a jindy méně.  více

Přívětivý malý amfiteátr na nádvoří radnice v Ivančicích se stal dějištěm jednoho z koncertů dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae. Tradiční hostitelské město festivalu s jeho letošním tématem La voce - Hlas nabídlo publiku unikátní srovnání Janáčkova kompozičního pojetí horňáckých písňových motivů uvedených ve sbírce Moravská lidová poezie v písních s autentickou interpretací tradiční horňácké lidové muziky.  více

Že je Iva Bittová technicky dokonalejší, všestrannější i výrazově zajímavější zpěvačka než letošní držitelka hned několika Andělů Lenny (nic proti ní), beru jako nezpochybnitelný fakt. Přesto nové album skupiny Čikori, dlouho očekávané, vycizelované a ještě barevnější, než si kdo troufal odhadovat, nezískalo žádnou výroční cenu, a dokonce se neobjevilo ani v žánrových nominacích. Příčiny jsou minimálně dvě. Jednak album At Home vyšlo na samém konci roku 2016, a tedy se nikoli de iure (tedy vzhledem k Andělům a jiným cenám), nýbrž de facto se jedná o desku roku 2017. Skupina ostatně jednu z jejích oficiálních veřejných prezentací naplánovala na červnový festival Respect do Prahy. Druhým důvodem je pak neuchopitelnost alba. Iva Bittová a Čikori sice nahráli posluchačsky překvapivě přístupnou nahrávku, která je však na žánrové ceny příliš nadžánrová a na ceny mainstreamové bohužel stále příliš alternativní (což není ovšem chyba muzikantů, ale hodnotitelů).    více