Newyorští Swans vystoupí v klubu Fléda. Jde o jeden z posledních evropských koncertů

Newyorští Swans vystoupí v klubu Fléda. Jde o jeden z posledních evropských koncertů

Brněnský koncert Swans bude jedním z posledních živých vystoupení současné sestavy této americké legendy v Evropě. Po skončení světového turné k trojalbu The Glowing Man kapela v současném složení končí.

Ústředním tématem posledního alba The Glowing Man je vědomí nezvratnosti konce, konečnosti lidského osudu i konce zatím poslední etapy v existenci kapely. Skladby vyzařují naléhavou všudypřítomnou energii, která posluchače doslova obtéká a doráží na něj ze všech stran. Vzrůstající kytarová disonance, klasicky vypjaté zlověstné zvuky, bicí prokládané zvoněním zvonů, instrumentálně hlukové vrcholy dlouhých skladeb a znepokojující atmosféra neklidu - právě takové skladby zazní i v rámci brněnského koncertu.

Současné turné amerických experimentátorů je vrcholem v jejich kariéře a zakončením plodného šestiletého období, během něhož vznikla čtyři alba. Na počátku stála deska My Father Will Guide Me Up A Rope To The Sky (2010), která Swans přivedla zpátky do studia a na koncertní pódia „s rockovou hudbou z druhého konce vesmíru“, jak nazval nový zvuk Swans John Robb (frontman britské kapely The Membranes). Do roku 2016 vydali ještě dvojalbum The Seer, trojalbum To Be Kind a aktuální trojalbum The Glowing Man.

Hostem Swans bude newyorská zpěvačka, skladatelka, šansoniérka, malířka, básnířka, divadelní herečka a pastorka Little Annie. Hudebně spolupracovala s Paulem Oakenfoldem, Kid Congo Powersem, Bimem Shermanem, Coilem, Antonym Hegartym (Antony and the Johnsons, nyní Anohni), s Baby Dee, s Larsen či dokonce s Markem Almondem a dalšími umělci. Její nahrávky jsou unikátním spojením šansonu, post-punku, jungle a dubu, hip-hopu a avantgardních prvků.

Koncert Swans a Little Annie proběhne 14. března od 20:00  v klubu Fléda.

Swans/ foto Samantha Marble

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Swans

14.3.2017, 20:00 / Club Fléda

Pokud patříte mezi příznivce a posluchače tzv. staré hudby, o hudebním tělese Czech Ensemble Baroque a jeho uměleckém vedoucím Romanu Válkovi jste již bezpochyby slyšeli. Ansámbl se věnuje historicky poučené interpretaci děl starších slohových období, převážně baroka a klasicismu. Hlavní devizou orchestru je pak uvádění velkých hudebně-dramatických útvarů. Mezi nedávné počiny patří například uměle vytvořené oratorium Příběh o Kristu sestavené z tematicky spojitých děl skladatele Heinricha Schütze. Velkou pozornost věnuje ansámbl také dílu Františka Xavera Richtera, jehož Requiem, Te Deum a pašijové oratorium Deposizione dalla croce di Gesu Cristo patří k zatím posledním nahrávkám orchestru.  více

Jednou za čas na koncertních programech objeví i skladby, které posluchači ještě nemohli ocenit. Ve většině případů tyto premiéry slouží především k okořenění jinak standardního repertoáru večera. Ať už se jedná o zbrusu nové hudební dílo nebo o novodobou premiéru, které předcházelo dlouhé badatelské úsilí v archivu, vše je povětšinou nasazeno po boku letitých klasik. Zazní-li tak například rekonstruovaná symfonie neznámého skladatele období klasicismu, je téměř jisté, že si k ní poslechneme určitě i Mozarta, Beethovena nebo Haydna. Program koncertu brněnského orchestru Ensemble Opera Diversa s houslovým virtuózem Milanem Paľou, kterým těleso zahájilo svůj koncertní cyklus Slovensko v Brně, však sestával pouze z premiér soudobé hudby.  více

Po více než padesáti letech vrátilo Národní divadlo Brno na repertoár Pikovou dámu Petra Iljiče Čajkovského. Premiéra 17. února v Mahenově divadle v inscenaci Martina Glasera znamenala pro hudební divadlo ještě jeden návrat – po více než šedesáti letech se na brněnská prkna vrátila také Soňa Červená.  více

Hudbymilovní obyvatelé Brna si rádi připomínají návštěvu Wolfganga Amadea Mozarta ve města na přelomu let 1767-1768. Tématem třetího abonentního koncertu brněnských filharmoniků z cyklu Filharmonie doma I se však stala skladatelova návštěva Prahy. A nebylo tomu bezdůvodně. V profesionální dráze nejvýraznějšího představitele vídeňského klasicismu zaujímá Praha nezpochybnitelné místo. V souladu se zvoleným tématem pak dramaturgové vybrali důležité mezníky v autorově tvorbě, které právě s Prahou a Pražany souvisí. Orchestr Filharmonie Brno vedl Alexander Liebreich a na klavír hrál Saleem Ashkar.  více

Ve čtvrtek 8. února se v prostorách kavárny Era v Černých Polích konalo čtvrté a prozatím poslední pokračování cyklu Folklor a city, ojedinělého spojení osvětové aktivity a folklorní zábavy. Téma úvodní přednášky etnologa Martina Sítka bylo případně aktuální: masopustní tradice v České republice.  více