Nová sezóna přenosů z Metropolitní opery: Reneé Fleming, Plácido Domingo, Anna Netrebko a další

19. duben 2016, 4:00

Nová sezóna přenosů z Metropolitní opery: Reneé Fleming, Plácido Domingo, Anna Netrebko a další

Metropolitní opera v New Yorku zveřejnila program v pořadí již jedenácté sezóny operních přenosů. Sezónu otevře nové nastudování Wagnerovy opery Tristan a Isolda, následovat bude Mozartův Don Giovanni v titulní roli s Adamem Plachetkou nebo Dvořákova Rusalka. Přímé přenosy v HD kvalitě je možné sledovat i v Univerzitním kině Scala nebo v divadle Reduta.

Sezóna 2016/17 bude zahájena 8. října 2016 a přinese celkem 10 operních inscenací. První uvedenou bude Tristan a Isolda v režii uznávaného polského režiséra Mariusze Trelińského. V roli Isoldy vystoupí přední wagnerovská sopranistka Nina Stemme. Tento přenos bude už 100. v historii. Ředitel Metropolitní opery Peter Gelb k tomu řekl: „U příležitosti stého přenosu bychom chtěli vyjádřit svůj vděk všem umělcům a technikům, kteří se zasloužili o to, že kvalita přenosů s každým dalším stoupá, a samozřejmě také stovkám tisíců diváků, kteří o sobotách plní kinosály po celém světě.“

Nového zpracování se dočká také jedna z nejhranějších českých oper - Rusalka skladatele Antonína Dvořáka. V režii americké režisérky Mary Zimmerman ztvární titulní postavu lotyšská sopranistka Kristine Opolais. Další z premiér je Gounodova opera Romeo a Julie s německou sopranistkou Dianou Damrau a italským tenoristou Vittoriem Grigolem v hlavních rolích. V inscenaci Růžového kavalíra Richarda Strausse vystoupí lotyšská mezzosopranistka Elina Garanča a dvorní sólistka Met Reneé Fleming. Na programu je také premiéra opery současné finské skladatelky Kaiji Saariaho Láska z daleka.

Ve Verdiho Nabuccovi ztvární roli krále Nabukadnesara Plácido Domingo. Z českých zástupců operní scény vystoupí Adam Plachetka, a to v inscenaci Dona Giovanniho. V Čajkovského lyrické opeře Evžen Oněgin hostuje ruská sopranistka Anna Netrebko v roli Taťány.

PROGRAM SEZÓNY 2016/2017

Sobota 8. října 2016

Richard Wagner: Tristan und Isolde (Tristan a Isolda) - nová inscenace

Rattle / Treliński

Stemme, Gubanova, Skelton, Nikitin, Pape

Sobota 22. října 2016

 

Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni

Luisi / Grandage

Gerzmava, Byström, Malfi, Villazón, Keenlyside, Plachetka, Rose, Kwangchul

Sobota 10. prosince 2016

 

Kaija Saariaho: L’Amour de Loin (Láska zdaleka) – MET premiéra

Mälkki / Lepage

Phillips, Mumford, Owens

Sobota 7. ledna 2017

 

Giuseppe Verdi: Nabucco

Levine / Moshinsky

Monastyrska, Barton, Thomas, Domingo, Belosselskiy

Sobota 21. ledna 2017

 

Charles Gounod: Roméo et Juliette (Romeo a Julie) – nová inscenace

Noseda / Sher

Damrau, Grigolo, Madore, Petrenko

Sobota 25. února 2017

 

Antonín Dvořák: Rusalka – nová inscenace

Elder / Zimmerman

Opolais, Dalayman, Barton, Jovanovich, Owens

Sobota 11. března 2017

 

Giuseppe Verdi: La traviata

Luisotti / Decker

Yoncheva, Fabiano, Hampson

Sobota 25. března 2017

 

Wolfgang Amadeus Mozart: Idomeneo

Levine / Ponnelle

van den Heever, Sierra, Coote, Polenzani, Opie

Sobota 22. dubna 2017

 

Petr Iljič Čajkovskij: Evžen Oněgin

Ticciati / Warner

Netrebko, Maximova, Dolgov, Hvorostovsky, Kocán

Sobota 13. května 2017

 

Richard Strauss: Der Rosenkavalier (Růžový kavalír) – nová inscenace

Levine / Carsen

Fleming, Garanča, Morley, Polenzani, Brück, Groissböck 

 

Pozn.: Změna obsazení vyhrazena.

Inscenace Rusalka Met/ archiv Met

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více

Kulturní svět stále hledá cesty, jak krásy hudby přenést z prázdných sálů k divákům doma. V rámci možností se to ale naštěstí daří a před umělci se otevírají nové výzvy. Jednu takovou pokořilo půvabné dámské trio Drei Engeln, když do virtuálního světa vyslalo svůj první streamovaný koncert, který ale ze svého brněnského působiště přeneslo do kostela Všech svatých v Rožnově pod Radhoštěm. Téměř hodinový program zaměřený převážně na barokní skladby obsahoval stylově i tematicky pestrou nabídku ve zpěvně-cembalovém obsazení.  více