Ojedinělá příležitost slyšet Kytici od Bohuslava Martinů!

6. únor 2013, 8:24
Ojedinělá příležitost slyšet Kytici od Bohuslava Martinů!

Přijďte si naživo poslechnout koncert, který budou po rozhlasových vlnách poslouchat lidé v Austrálii, Bulharsku, Dánsku, Estonsku, Chorvatsku, Litvě, Lotyšsku, Německu, Nizozemí, Norsku, Portugalsku, Rakousku, Řecku, Španělsku a Turecku! Ojedinělá příležitost poslechnout si Kytici od Bohuslava Martinů spolu s Lašskými tanci Leoše Janáčka a skladbou Hry od Miloslava Ištvana se naskytne v Janáčkově divadle ve čtvrtek 7.2. a v pátek 8.2.2013, vždy v 19:30.

O jistě nezapomenutelný zážitek se kromě zmíněného trojlístku významných českých skladatelů postará i Filharmonie Brno pod vedením Aleksandara Markoviće, přezdívaného některými médii „mistr husí kůže“, Dětský sbor Kantiléna se sbormistrem Jakubem Kleckerem, Český filharmonický sbor Brno se sbormistrem  Petrem Fialou a sólisté Marie Fajtová (soprán), Lucie Hilscherová (mezzosoprán), Tomáš Kořínek (tenor) a Miloš Horák (basbaryton).

Lístky na večer plný krásné hudby a lidových motivů si můžete zakoupit v předprodeji Filharmonie Brno na Besední ulici, telefon: +420 539 092 811 a před koncertem přímo na místě. Těší se na vás více než stovka špičkových hudebníků a Filharmonie Brno!

Filharmonie Brno, ČFSB / Aleksandar Marković
čtvrtek 7.2.2013 a pátek 8.2.2013, 1
9:30
Janáčkovo divadlo, Divadelní sál

Miloslav Ištvan - Hry (18 minut), Leoš Janáček - Lašské tance (19 minut), Bohuslav Martinů - Kytice (43 minut), cyklus skladeb na lidové texty pro sóla, sbory a orchestr; soprán Marie Fajtová, mezzosoprán Lucie Hilscherová, tenor Tomáš Kořínek, bas Miloš Horák, Kantiléna, sbormistr Jakub Klecker, Český filharmonický sbor Brno, sbormistr Petr Fiala, Filharmonie Brno, dirigent Aleksandar Marković

Přímý přenos koncertu z Janáčkova divadla v Brně
čtvrtek 7.února v 19.30 hodin
na stanici Český rozhlas 3 Vltava a  video  na webu KLASIKA klasika.rozhlas.cz

 

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější