Ondráš slaví 60 let mimořádným koncertem

7. říjen 2014, 5:29

Ondráš slaví 60 let mimořádným koncertem

Vojenský umělecký soubor Ondráš připravil ke svému 60. výročí koncert Ondrášovská suita.

Můžete se těšit na večer plný nádherné hudby v podání Orchestru lidových nástrojů VUS Ondráš pod taktovkou vedoucího a primáše orchestru Jaromíra Kučery, absolventa Janáčkovy akademie múzických umění. Tentokrát se nejedná o jen tak ledajaký koncert, posluchače totiž čeká překvapení na závěr a představí se více vzácných hostů než obvykle. Mezi nimi jsou hvězdy, jako třeba fenomenální multižánrový houslový virtuoz, hudební aranžér a skladatel Stanislav Palúch, bývalá sólistka VUS ONDRÁŠ a finalistka soutěže Hlas Česko Slovenska Kristýna Daňhelová, jeden z nejvýraznějších interpretů lidových písní na Horňácku Martin Prachař, vynikající sólista na tárogató Jaroslav Čajka, primáš sdružení Musica Folklorica Miroslav Kolacia, sólový zpěvák a primáš Aleš Smutný či dlouholetá členka VUS Ondráš, sólová zpěvačka Lucie Fabišiková. Program okoření také dívčí sbor a objeví se také něco málo z malých tanečních forem. Koncert je sestaven z hudebních úprav různých autorů (J. Jurášek, J. Rokyta, J. Gužík, M. Kolacia, S. Palúch a další) a zlatým hřebem bude premiéra skladby Ondrášovská suita, která byla složena speciálně pro tuto příležitost. Koncert bude zaznamenán Českým rozhlasem Brno.

Koncert je benefiční, výtěžek z prodaných vstupenek ve výši 25 % bude připsán ve prospěch organizací Úsměvy, o.s. (pomoc lidem s Downovým syndromem) a Domov pro osoby se zdravotním postižením Tereza, organizační složka Centra sociálních služeb, p.o. Brno.

Koncert se uskuteční v Mahenově divadle 10. října v 19.30 hod.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Opera je mnohými lidmi vcelku právem považována za jednu z nejvýše postavených forem artificiální tvorby. Není se ostatně čemu divit – nejenže v sobě snoubí hudbu i divadlo, ale pro mnohé skladatele představuje zvládnutí celého operního aparátu nejvyšší možnou kompoziční metu. Lze ale i pochopit, že někomu může operní tvorba připadat vzdálená a cizí, odtržená, přespříliš „vyumělkovaná“, zbytečně závažná a někdy snad až lartpourlartistická. Projekt Hausopera se snaží tuto strnulou krásu opery přenést do každodenního života a ušít operu konkrétnímu prostoru na míru. V říjnu 2018 tak zaznělo Poslední polo, první opera projektu, v lázních na Rašínově ulici a dnes – tedy ve dnech 17., 18. a 19. září – zavedly opery Věčná slečna bledá a Hra o Malinu posluchače do Zemanovy kavárny a cukrárny, dále do pasáže Alfa před Knihkupectví Michala Ženíška. Kostýmy u obou děl navrhla Zuzana Rusínová a scénografii Tomáš Rusín. Light design Věčné slečny bledé vytvořila Barbora JágrováPavla Beranová pak navrhla light design u Hry o Malinu. Oba tituly režíroval Jiří Nekvasilvíce

Violoncellovým recitálem zahájil Spolek přátel hudby při Filharmonii Brno koncertní sezónu 2021/2022. První abonentní večer představil v sále Besedního domu Baladu d moll op. 3 č. 1 a Serenádu A dur op. 3 č. 2 Josefa Suka, Pohádku Leoše Janáčka, Klid op. 68 č. 5 a Rondo op. 94 Antonína Dvořáka a Sonátu A dur Césara Francka. Skladby nastudovali violoncellistka Michaela Fukačová a klavírista David Mareček. Koncert byl součástí společného turné obou umělců s názvem Můj hudební domov pořádaného hudebního agenturou C.E.M.A. Kromě Brna tak program putuje také do Hradce Králové, Prahy a Karlových Varů. Dříve, než hudebníci nastoupili na pódium, přivítala posluchače předsedkyně Spolku přátel hudby a osobnost brněnského hudebního života Alena Veselá, doprovázena klarinetistou Filharmonie Brno Emilem Drápelou. Společně pokřtili Drápelovu novou publikaci Jak se žije v orchestru s podtitulem Nevážené fejetony o vážné hudběvíce

Českou premiéru broadwayského muzikálového hitu Pretty Woman včera zažili návštěvníci Městského divadla Brno. Inscenace v režii Stanislava Moši v tomto divadelním zpracování slavného filmového trháku zdůraznila jeho přednosti. Do přestávky se divák v tomto příběhu o novodobé Popelce ponejvíce královsky směje a baví, ve druhé půli je potom rýsovaná zejména jímavost a lyričnost celého titulu.  více

Dvě soboty po sobě měli návštěvníci festivalu Olomoucké barokní slavnosti možnost poslechnout si díla méně známých autorů, jejichž hudba nejenže v mnoha ohledech výrazně překonávala dobový standard, ale jejichž osudy byly s Olomoucí navíc úzce spjaty.  více

Divadelní provoz se zřejmě konečně vrací do starých kolejí. Baletní sekce Národního divadla Brno svoji sezónu zahájila  premiérou vzpomínkového titulu Stabat Mater, který měl v Mahenově divadle uctít a připomenout Pavla Šmoka. Jeden z nejvýznamnějších českých choreografů, který nejenže navrhnul množství nezapomenutelných a oceňovaných choreografií, ale také spoluutvářel českou baletní scénu jako takovou, se stal zdrojem inspirace řady současných umělců. Celý program sestával ze Zjasněné noci (Verklärte Nacht) Arnolda Schönberga, Tria g moll Bedřicha Smetany a první části oratoria Stabat Mater Antonína Dvořáka. Během večera se představili sólisté Kristýna KmentováUladzimir IvanouPetr HosBarbora BielkováSarah DadonovaPeter LerantKlaudia RadačovskáArthur Abram a sbor Baletu NdBvíce