Opera Gala na Špilberku: Faust a Markéta, Nápoj lásky, Così fan tutte nebo Piková dáma

1. červen 2018, 2:00

Opera Gala na Špilberku: Faust a Markéta, Nápoj lásky, Così fan tutte nebo Piková dáma

Program koncertu tvoří výběr ze současného operního repertoáru Janáčkovy opery. Sbor a orchestr Janáčkovy opery NdB vystoupí pod taktovkou šéfdirigenta Marko Ivanoviće. Představí se také Jana Šrejma Kačírková, Václava Krejčí Housková, Iveta Jiříková, Andrea Široká, José Mauel, Roman Hoza, Jan Šťává, Jiří Sulženko a Igor Loškár.

V podání sólistů Janáčkovy opery se diváci mohou těšit na operu pod širým nebem. Zazní árie, valčíky a pochody z oper jako Faust a Markéta, Nápoj lásky, Così fan tutte nebo Piková dáma. Opera Gala je ohlášena na 5 . června ve 20:00 na nádvoří hradu Špilberk.

Program:

Charles Gounod: Faust a Markéta

- Valpuržina noc

- árie Mefista Le veau d'or

Gaetano Donizetti: Nápoj lásky

- árie Dulcamary Udite, udite o rustici

Charles Gounod: Faust a Markéta

- árie Markéty O Dieu! Que de bijoux

- valčík – závěr 2. jednání

- árie Fausta Salut

Gaetano Donizetti: Nápoj lásky

- árie Belcora Come Paride vezzoso

- svatební scéna z 2. dějství

- árie Nemorina Una furtiva lagrima

A. Mozart: Così fan tutte

- sbor z 1. dějství Bella vita militar

- terzetto Soave sia il vento

- árie Ferranda Un aura amorosa

- duet Fiordilligi a Dorabelly Preddero quel brunettino

- árie Guglielma Donne mie

Giacomo Puccini: Tosca

- árie Scarpia Tosca e buon falco

- árie Toscy Vissi d'arte

Amilcare Ponchielli: La Gioconda

- sbor Feste! Pane!

- árie Alvisa Sì, morir ella de'! Sul nome mio

- sbor S'innegi alla Ca d'Oro

- árie Giocondy Suicidio!

I. Čajkovskij: Piková dáma

- sbor začátek 2. děj „Radostno, veselo“

- árie prince Jeleckého„Ja vas ljublju“

- Pastorale

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější