Opera NdB se představí na Hong Kong Arts Festival 2021

Opera NdB se představí na Hong Kong Arts Festival 2021

Janáčkova opera hostovala úspěšně už na 45. ročníku prestižního mezinárodního Hong Kong Arts Festival s inscenací Janáčkovy Věci Makropulos v roce 2017. Nyní se brněnský operní soubor na hongkongské festivalové pódium vrací. Vzhledem k pandemické situaci se vedení festivalu rozhodlo pro účast zahraničních souborů v on-line formě prostřednictvím záznamů i live streamů.

Původně plánované uvedení inscenace opery Bohuslava Martinů Řecké pašije vystřídají dva záznamy brněnských janáčkovských inscenací, které vznikly ve spolupráci s Českou televizí – Její pastorkyňa a Příhody lišky Bystroušky. „Jestliže první pozvání na HKAF byl pro NdB obrovský úspěch, představuje návrat na tak prestižní akci po pouhých třech letech potvrzení vzrůstajících uměleckých kvalit divadla v celosvětovém kontextu. Smekám před silou vedení festivalu, které loni na začátku pandemie muselo festival zcela zrušit, že letos připravilo kompletní a hlavně smysluplnou online variantu. Jsem hrdý, že můžeme být při tom – další důkaz, že naše produkce obstojí nejen naživo, ale navíc i ve virtuálním prostředí.“ Martin Glaser, generální ředitel NdB.

Součástí festivalového programu bude i několik záznamů z koncertů, které zazněly v rámci festivalu Janáček Brno 2020 a řada doprovodných programů na webu festivalu přibližujících nejen samotné produkce, ale i díla českých skladatelů a historii brněnské opery (on-line výstava Into the Czech Lands) či Brno a Leoše Janáčka. Záznamy inscenací a koncertů budou přístupné pro diváky vždy 3 dny.

Program, který bude uveden na festivalu:

L. Janáček: Její pastorkyňa (záznam ČT), 11. 3. 2021 19.30 – 14. 3. 2021 19.29

L. Janáček: Příhody lišky Bystroušky (záznam ČT), 13. 3. 2021 19.30 – 16. 3. 19.29

L. Janáček: Zápisník zmizelého (záznam koncertu z festivalu Janáček Brno 2020, sólisté Pavol Breslik, Štěpánka Pučálková, klavír Robert Pechanec), 12. 3. 2021 20.00 – 15. 3. 2021 19:59

Arnold Schoenberg Chor (záznam koncertu z festivalu Janáček Brno 2020), 14. 3. 2021 15.00 – 17. 3. 2021 14.59.

Klavírní recitál Jana Bartoše (záznam koncertu z festivalu Janáček Brno 2020), 15. 3. 2021 20.00 – 18. 3. 2021 19:59.

Pavel Haas Quartet (záznam koncertu z festivalu Janáček Brno 2020), 16. 3. 2021 20.00 – 19. 3. 2021  19.59.

Její pastorkyňa/ foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Na konci roku 2020 vydala Filharmonie Brno dvojici nahrávek sestávajících z děl Antonína Dvořáka a Antonína Rejchy. „Dvořákovské“ CD se skladatelovou první symfonií a Maličkostmi v úpravě a instrumentaci šéfdirigenta brněnské filharmonie Dennise Russella Daviese jsme zde již recenzovali. Nyní se zaměříme na nahrávku hudebního obrazu Lenora skladatele Antonína Rejchy na text balady Gottfrieda Augusta Bürgera. Na CD se představili Martina Janková v roli Lenory, Pavla Vykopalová jako její matka, Wojciech Parchem v roli vypravěče a Jiří Brückler jako zesnulý voják Vilém. Po boku orchestru Filharmonie Brno vystoupil také Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Stejně jako v případě nahrávky s díly Antonína Dvořáka, i tento projekt řídil dirigent Dennis Russell Davies.  více

Současný jazz je jedním z nejobtížněji definovatelných hudebních stylů. Existuje totiž v celé řadě podob: od víceméně puristických historických podžánrů (ragtime, swing, dixieland, bebop, hard bop, free jazz a další) se postupně víc a víc rozvolňuje do nejrůznějších fúzí, čerpá novou inspiraci mimo jiné z rocku, world music, folklóru či z vážné hudby. Takže vedle autorů a interpretů straight-ahead jazzu se také u nás vyprofilovalo několik autorských osobností hledajících a vytvářejících jeho novou podobu.  více

Po lednových streamovaných koncertech doplněných sérií originálních video-upoutávek se Czech Ensemble Baroque včera opět vrátil se živým večerním přenosem. Tentokrát se jednalo o druhý koncert z cyklu Bacha na Mozarta, který byl přeložený z 21. října. Z prostor Konventu Milosrdných bratří na něm zazněl, jako stěžejní část programu, žalm Dixit Dominus Georga Friedricha Händela.  více

Koronavirová krize roku 2020 (a 2021) měla a stále má takový dopad na podobu hudebního trhu, že si badatelé s odstupem budou možná klást otázku, zda v této době vyšly vůbec nějaké nahrávky, které neovlivnila. Robert Křesťan s Druhou trávou chtěl pracovat na dvojalbu, na kterém měl vedle sebe postavit coververze písní svých oblíbenců a novou autorskou tvorbu. Součástí ambiciózního projektu se stal britský producent Eddie Stevens, avšak přerušená možnost cestování mezi Českem a Londýnem zastavila i práce na 2CD. Kapela se rozhodla nečekat na uvolnění a vydala Díl první samostatně. Nejde o přesnou podobu původně zamýšleného prvního disku. „Vydat jen převzaté skladby bez jakékoli patrné vazby mezi nimi a původní tvorbou nám připadlo nedostatečné a producentský styl Eddieho Stevense je natolik jednotlivý a jistým způsobem jednotící, že jsme se rozhodli na prvním nosiči vydat mix obou a s druhým dílem počkat,“ vysvětluje Křesťan. Před sebou tedy máme Díl první, což ovšem není žádná polovičatá nahrávka nebo nedokončené dílo. Druhé trávě se navzdory vyšší moci podařilo nahrát jednu z nejsilnějších českých desek roku 2020.  více

Stávající epidemiologickou situaci s nemožností živého koncertování využila řada větších i menších hudebních těles k přípravě nových nosičů. Jedním z nich je i Filharmonie Brno, která rozšířila svoji nabídku o vlastní edici CD nahrávek s odvážným mottem: Hudba, kterou hned tak někde nekoupíte. Ačkoliv by se mohlo zdát, že jde v prvé řadě o povedený slogan marketingové sekce, tato stručná charakteristika není pouhým a prázdným lákadlem. Již první dvojice desek vydaných na konci roku 2020 nabídla neprávem pozapomenuté oratorium Antonína Rejchy Lenora (zaznělo při koncertech 5., 6. a 7. února 2020). Filharmonici nahráli také program s Dvořákovou Symfonií č. 1 v c moll Zlonické zvony a skladbou Bagatelles, op. 47 (Maličkosti), obojí v úpravě (a v případě Maličkostí i bohatší instrumentaci) šéfdirigenta Filharmonie Brno Dennise Russella Daviese. A právě toto album bude předmětem našeho hodnocení.  více