Orchestr opery NdB hledá koncertního mistra violoncell

Orchestr opery NdB hledá koncertního mistra violoncell

Vedení Národního divadla Brno vypisuje konkurz na místo koncertního mistra violoncell orchestru opery (celý pracovní úvazek).

Konkurz proběhne 13. května 2019 v 11:00 v Janáčkově divadle. Uchazeči mají předepsané skladby a orchestrální sóla.

Povinné skladby pro uchazeče:

J. S. Bach: Preludium a gigue z libovolné svity pro violoncello, dále

první věta z libovolného koncertu pro violoncello z období klasicismu, dále

dvě kontrastní věty z libovolného koncertu pro violoncello z období romantismu nebo 20. století

(možno i P. I. Čajkovskij: Rokokové variace)

Orchestrální sóla:

 W. A. Mozart: Don Giovanni číslo 12; G. Puccini: Tosca III. jednání;

P. I. Čajkovskij: Labutí jezero II. jednání číslo 13; Eugen Onegin I. jednání číslo 10; Spící krasavice číslo 15;  

orchestrální party:

W. A. Mozart: Figarova svatba - předehra; B. Smetana: Prodaná nevěsta - předehra;

G. Bizet: Carmen - I. jednání finále; G. Verdi: Aida II. jednání a IV. jednání číslo 7;

S. S. Prokofjev: Romeo a Julie – I. jednání výběr míst;

Písemné přihlášky spolu se stručným uměleckým životopisem, adresou, tel. kontaktem je nutné zaslat nejpozději do 9. května 2019 na adresu: Umělecká správa Janáčkovy opery NdB, Dvořákova 11, 657 70 Brno. NdB nezajišťuje korepetitory.

Kontaktní osoba: Petr Schuster, tajemník orchestru JO NdB, tel:+420 724 344 365 e-mail: schuster@ndbrno.cz

Notový materiál orchestrálních partů bude na požádání zaslán přihlášeným účastníkům elektronickou formu.

Janáčkovo divadlo/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více

Big band Cotatcha Orchestra, složený ze špičkových hráčů nejen českých, ale i slovenských a rakouských, si postupně buduje zasloužené renomé na brněnské a potažmo české či středoevropské scéně. Rok po úspěšných koncertech s nizozemským dirigentem a trombonistou Iljou Reijngoudem nyní big band odhalil repertoár, který by měl být obsahem jeho debutového alba. Koncerty s názvem Bigbandová elektronika proběhly na začátku listopadu v Ostravě a v Brně.  více

Kulturní dům U lípy na ulici Charbulova vprostřed týdne hostil tradiční Folklorní taneční. Tato milá akce v režii brněnského Slováckého krúžku se konala již po třetí. V několika týdnech na ní přizvaní lektoři učili tance typické pro jejich region. Podtitul aktuálního třetího běhu tanečních zní Tance méně známé a neznámévíce

Potemnělým sálem Divadla na Orlí se v neděli nesly táhlé zvuky fléten doprovázené zurčením potůčků, šuměním větru a chřestěním kamenů – to vše nabídla česká premiéra multižánrového projektu Prorok větru podle stejnojmenné knihy Stefana Biavaschiho. Za projektem stojí flétnistka a hlavní iniciátorka celého díla Martina Komínková, režisérka Ema Pantano a Marta Carino, jejíž videoprojekce se snoubila se zvukovým záznamem Šimona Obdržálka předčítajícího z Biavaschiho knihy. Technickou podporu zajišťovali Radek Komínek a Petr Šplíchal, uměleckou supervizi Massimiliano Zanoni.  více