Otvírání studánek Alfréda Radoka zahájí křest dvou knižních publikací

3. říjen 2017, 4:00

Otvírání studánek Alfréda Radoka zahájí křest dvou knižních publikací

Úspěšná inscenace se vrací na brněnské jeviště se speciálním lektorským úvodem, během kterého budou pokřtěny Kritické edice Martinů kantát na texty Miloslava Bureše a kniha dopisů s názvem Milý příteli Bureši. Činoherní inscenace s hudebními a tanečními prvky vznikla na motivy životního příběhu Alfréda Radoka a kantáty Otvírání studánek Bohuslava Martinů pod režijním vedením J. A. Pitínského.

Netradiční lektorský úvod v podobě slavnostního křtu dvou publikací spojených se jmény Bohuslava Martinů a Miloslava Bureše: Kritické edice Martinů kantát na texty Miloslava Bureše a knihy dopisů Bohuslava Martinů Miloslavu Burešovi s názvem Milý příteli Bureši. Kmotry těchto publikací budou: Aleš Březina (ředitel Institutu Bohuslava Martinů), Jaroslav Miller (rektor Univerzity Palackého v Olomouci), Petr Francán (děkan Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění), Jiří Heřman (operní režisér, umělecký šéf opery NdB)  a Jan Antonín Pitínský (režisér inscenace Otvírání studánek Alfréda Radoka).

Představení Otvírání studánek Alfréda Radoka spolu s křtem dvou publikací proběhne v pondělí 9. října 2017 v sále Mahenova divadla.

Edice vázaná v plátně o 250 stranách vychází jako 4. svazek rozsáhlého projektu Souborného vydání díla Bohuslava Martinů, který připravuje Institut & Nadace Bohuslava Martinů a vydává nakladatelství Bärenreiter. Již první titul tohoto souborného projektu byl oceněn prestižní cenou německých nakladatelů Best Edition 2016. Kromě not obsahuje svazek podrobnou předmluvu, která přináší řadu neznámých faktů o oblíbených, zdánlivě důvěrně známých kantátách.

Otvírání studánek Alfréda Radoka/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Když se řekne „řecká píseň“, někdo si vybaví Děti z Pirea v podání Yvetty Simonové a Milana Chladila (nebo ještě starší verzi Evy Martinové a Karla Dudy). O něco blíže k současnosti stojí Martha a Tena Elefteriadu, které i v sezóně 2018 stále koncertují a navíc pořádají kurzy řeckých tanců. Sestry, které se vedle řecké hudby pohybovaly na poli rocku i popu (a Marthino album Kresby tuší je skvostné), podle mladého brněnského autora a hudebníka Jannise Morase „připravily cestu“ nové generaci řeckých interpretů. V Brně v současné době funguje několik kapel zpívajících řecky a přitom se ústřední postavou této muzikantské komunity stává právě Jannis, jeden ze tří hudebně aktivních bratrů Morasových. Se svým otcem hrají všichni tři ve skupině I Parea, Jannis se věnuje stylu rebetiko v kapele Anatoli a vedle toho má svou autorskou kapelu Jannis Moras & banda. V ní mu vedle bratrů Alexise (baskytara) a Markose (bicí) dělají společnost dvě mladé dámy – Iva Oulehlová (flétny, klarinet) a Zuzana Mitrengová (zpěv). Jannis Moras & banda sice modulací vokálů, harmoniemi a samozřejmě texty v pro nás exotické řečtině tradiční hudbu připomene, ale ve skutečnosti se jedná o folkrockovou kapelu, která hraje výhradně písně svého kapelníka. A Jannis Moras je momentálně jedním z nejzajímavějších brněnských písničkářů.  více

Rozličné nálady Debussyho Faunova odpoledne, ticho neklidu před bouří Brittenova Houslového koncertu a severským koloritem prodchnuté Sibeliovy první symfonie nabídla ve čtvrtek 11. ledna Filharmonie Brno na zdejším Stadionu. Pod taktovkou dirigenta James Feddecka, brněnskému publiku již známého, a za spolupráce s výjimečným slovenským houslistou Milanem Paľou filharmonici představili dramaturgicky zajímavý program s interpretačním nábojem.  více

Na konci listopadu vyšlo CD s názvem Moravské hlasy. Na první pohled nenápadné album by rozhodně nemělo ujít pozornosti. Jedná se o hudební nosič, který je součástí projektu Píseň duše, jehož iniciátorem je Jiří Plocek. Jeho cílem bylo představit fenomén moravské zpěvnosti na příkladu některých oblastí Slovácka.  více

Muzikál Ženy na pokraji nervového zhroucení vznikl na základě výtečného stejnojmenného filmu Pedra Almodóvara. A jeho londýnská verze z roku 2015 hojně obráží tuzemská jeviště. Předloni titul uvedli v Chebu, na sklonku loňského roku v Brně a Praze, letos jej chystají v Liberci. Jak dopadlo jeho brněnské provedení v Městském divadle Brno?  více

Nebývá zvykem, že by se konzervatoristé angažovali v samostatně organizovaných ansámblech. Jeden takový však v loňském roce z brněnské konzervatoře vzešel a směle se etabluje školskému systému a kulturnímu průmyslu trochu navzdory. Mladí prostě chtějí hrát. Chamber Symphony Orchestra Brno se brněnskému publiku úspěšně představil v premiéře v květnu 2017 Mahlerovou symfonií Titánů. Ve své druhé koncertní sezóně soubor pokračoval v komorní interpretaci druhou symfonií Johannese Brahmse. Potřetí v Brně orchestr vystoupil 3. ledna při novoročním koncertu v katedrále sv. Petra a Pavla. Samostatné komorní těleso standardně spolupracuje s dirigentem Stanislavem Kummerem. Pro recenzovaný koncert bylo doplněno o několik hostujících hráčů a taktovky se tentokráte chopil dirigent a skladatel Jiří Najvar. Ten vedle Koncertu pro flétnu Wolfganga Amadea Mozarta a Magnificat Johna Ruttera uvedl v premiéře také svou kompozici La preghiera di Capodanno.  více