Otvírání studánek Alfréda Radoka zahájí křest dvou knižních publikací

3. říjen 2017, 4:00

Otvírání studánek Alfréda Radoka zahájí křest dvou knižních publikací

Úspěšná inscenace se vrací na brněnské jeviště se speciálním lektorským úvodem, během kterého budou pokřtěny Kritické edice Martinů kantát na texty Miloslava Bureše a kniha dopisů s názvem Milý příteli Bureši. Činoherní inscenace s hudebními a tanečními prvky vznikla na motivy životního příběhu Alfréda Radoka a kantáty Otvírání studánek Bohuslava Martinů pod režijním vedením J. A. Pitínského.

Netradiční lektorský úvod v podobě slavnostního křtu dvou publikací spojených se jmény Bohuslava Martinů a Miloslava Bureše: Kritické edice Martinů kantát na texty Miloslava Bureše a knihy dopisů Bohuslava Martinů Miloslavu Burešovi s názvem Milý příteli Bureši. Kmotry těchto publikací budou: Aleš Březina (ředitel Institutu Bohuslava Martinů), Jaroslav Miller (rektor Univerzity Palackého v Olomouci), Petr Francán (děkan Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění), Jiří Heřman (operní režisér, umělecký šéf opery NdB)  a Jan Antonín Pitínský (režisér inscenace Otvírání studánek Alfréda Radoka).

Představení Otvírání studánek Alfréda Radoka spolu s křtem dvou publikací proběhne v pondělí 9. října 2017 v sále Mahenova divadla.

Edice vázaná v plátně o 250 stranách vychází jako 4. svazek rozsáhlého projektu Souborného vydání díla Bohuslava Martinů, který připravuje Institut & Nadace Bohuslava Martinů a vydává nakladatelství Bärenreiter. Již první titul tohoto souborného projektu byl oceněn prestižní cenou německých nakladatelů Best Edition 2016. Kromě not obsahuje svazek podrobnou předmluvu, která přináší řadu neznámých faktů o oblíbených, zdánlivě důvěrně známých kantátách.

Otvírání studánek Alfréda Radoka/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější