Ozvěny postmoderny v tanci

Ozvěny postmoderny v tanci

K projektu Ozvěny postmoderny v tanci přizvalo Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA americkou choreografku Marthu Moore, odbornici na období postmoderního tance (60.–70. léta v USA). Všechny připravené taneční akce vycházejí z období postmoderny, v němž si umělci pokládali stěžejní otázky týkající se současného umění jako takového. Zabývali se vztahem umění k člověku, pozicí umění ve společnosti, rolí interpreta a diváka, a také tím, jak může umění obohatit naši každodennost. Návštěvníci projektu budou mít několik příležitostí, jak se do připravovaného programu zapojit.

Partnerem projektu Ozvěny postmoderny v tanci je Dům umění města Brna. Aktuální výstava Pavla Matysky bude nedílnou součástí připraveného programu. Akce probíhá 23.–24. dubna.

PROGRAM

23. – 24.  4., 10.00–15.00

Otevřené zkoušky tanečních performerů

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
V prostorách Domu umění Brno budou k vidění otevřené zkoušky profesionálních performerů pod vedením americké choreografky, tanečnice a pedagožky Marthy Moore.

23.  4., 16.00–18.30

Pohyb jako prostředek pro vnímání výtvarného umění – pohybová dílna

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
Účast je nutné předem rezervovat na adrese: rezervace@se-s-ta.cz
Tanečníci týmu choreografky M. Moore nabídnou návštěvníkům galerie pohybový ateliér jako doprovodný program aktuální výstavy Pavla Matysky. Dílna ukáže, nakolik mohou být tvůrčí otázky výtvarníka podobné těm, se kterými pracuje choreograf a taneční interpret. Během dílny budou moci její účastníci vyzkoušet některé principy, které jim pak mohou otevřít jiné vnímání děl během prohlídky výstavy.

23.  4., 19.00

Postmodern Dance a současné umění – interaktivní přednáška

Místo konání: DIFA JAMU, Mozartova 1, sál 20
Interaktivní přednáška „O vzniku a přínosu Postmodern Dance pro současné umění“ americké choreografky Marthy Moore, pokračovatelky hnutí Judson DanceTheatre, divákům živě zprostředkuje otázky tvorby, které byly a stále jsou aktuální. Akce je určena všem bez rozdílu věku či zkušeností. V angličtině, tlumočeno do češtiny.

24.  4., 16.00 a 17.00

Prohlídka výstavy Pavla Matysky s tanečníkem/choreografem jako průvodcem

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
Výstava Pavla Matysky s tanečníkem/choreografem, který zprostředkuje divákům vnímání vystavených děl z pohledu umělce, který pracuje s pohybem.

24. 4., 20.00

Taneční instalace Postmodern Dance v Domu umění města Brna

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
První část přinese choreografii jedné z významných postav Postmodern Dance v USA Yvonne Rainer „Pacemaker/Trio A“ v interpretaci Zdenky Brungot Svítekové a Anny Sedláčkové (SK). V druhé části večera se pak představí event-taneční instalace, výsledek spolupráce choreografky Marthy Moore se skupinou tanečníků-performerů.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější