Partitury pro možnou hudbu

Partitury pro možnou hudbu

Zítra začíná v Památníku Leoše Janáčka výstava Annegret Heinl a Jana Steklíka Partitury pro možnou hudbu neboli každou příležitost. Po Mechanických partiturách Pavla Hayeka přichází Památník Leoše Janáčka s jiným typem výtvarné interpretace notového záznamu. Vernisáž výstavy proběhne dnes, ve čtvrtek 23. ledna 2014 od 17 hod. Výstava potrvá do 9. března 2014.

Dva výtvarníci s výjimečným zájmem o aktuální hudbu nám předvádějí možné podoby hudby rezignující na pragmatiku hudební notace ve prospěch otevřeného čtení a hravé estetiky bez interpretačních zábran. Rozechvěných pět linek osnovy, liberální a vtipné instrukce i rytmizované vizuální struktury vibrují významy, jež přesahují rámec konvenčních hudebních asociací, a tudíž nabízejí empatickému divákovi možnost realizovat četnými způsoby a prostředky svou vlastní hudbu. Hudba, která předchází své notaci, je potvrzením teze, že umělecký text (dílo) nemůže být pouhým obalem informace. Vědomí možnosti arbitrární a nekonvenční realizace je patrně víc než rigidní notace.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

V Památníku Leoše Janáčka dnes začíná výstava Mechanické partitury výtvarníka Pavla Hayeka.  více


Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více