Pěvecký konkurz k novému nastudování Bernsteinovy Mše

Pěvecký konkurz k novému nastudování Bernsteinovy Mše

V roce 2016 bude v pěti českých městech po letech uvedena Bernsteinova Mše. V hlavní roli Celebranta se představí Vojtěch Dyk. Pěvecký konkurz proběhne v Brně i Praze.

Agentura Bujoart vyhlašuje veřejný konkurz na pěvecké role ve scénickém nastudování Mše Leonarda Bernsteina. Režijní koncepci putovního projektu, který se představí v pěti českých městech zpracovávají Šimon a Michal Cabanovi. Dirigovat bude Oskar Rózsa. Na příští rok je naplánováno deset představení. Konkurz proběhne 10. září v divadle La Fabrika v Praze a 11. září v Městské divadlo Brno.

Mše vznikla na objednávku Jacqueline Kennedyové. Bernstein skladbu založil na struktuře katolické mše, která obsahuje davové scény, bluesové a rockové sekvence i avantgardní instrumentální části. Při premiéře, která se odehrála v rámci slavnostního otevření Kennedyho centra v roce 1971 dílo šokovalo. Pobouření vyvolala především scéna kněze tančícího na oltáři. Dnes však je vedle West Side Story a Chichesterských žalmů považována Mše za jedno ze skladatelových vrcholných děl.

Kromě instrumentálního ansámblu, chrámového a chlapeckého sboru je zásadním článkem díla také tzv. street chorus, který bude sestaven ze sólových zpěváků a to jak rockových, bluesových tak klasických. Členové street choru zpívají části tutti a jednotlivá sóla. Sólových partů je mnoho a vzhledem k jejich charakteru i různorodosti bude mít každý člen street choru i svůj sólový part.

Závazné přihlášky na předzpívání zasílejte na e-mail: lucie.karafiatova@gmail.com do neděle 12. července 2015. S přihlášením zašlete i svůj krátký umělecký životopis, telefonní číslo, preferenci na místo předzpívání (Praha/Brno) a svůj hlasový obor.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější