Pískání po větru: Webberův muzikál v Městském divadle Brno

20. říjen 2015, 4:00

Pískání po větru: Webberův muzikál v Městském divadle Brno

Muzikál Andrew Lloyd Webbera Pískání po větru nastudovalo MdB v režii Petra Gazdíka, který také ztvární jednu z hlavních rolí.

Děj Pískání po větru (Whistle Down the Wind) ukotvený do prostředí amerického jihu v 50. letech minulého století je inspirován stejnojmenným filmem z roku 1961, kterému jako předloha posloužila novela Mary Hayley Bell. Autorka se při psaní příběhu údajně inspirovala charakterem svých dětí, podle kterých vznikly hlavní postavy Vlaštovka, Rošťanda a Ubožáček. Následný muzikál Andrew Lloyd Webbera Pískání po větru byl poprvé uveden v Londýně roku 1998, kde jeho uvádění dosáhlo více než tisíce repríz. V brněnském nastudování se režie ujal Petr Gazdík. V hlavních rolích se představí Dušan Vitázek, Viktória Matušovová a další. Premiéra muzikálu Pískání po větru proběhne v sobotu 24. října 2015 od 19:00 v Městském divadle Brno (Hudební scéna).

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pískání po větru

24.10.2015, 19:00 / Hudební scéna MDB

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější