Playground English učí děti angličtinu prostřednictvím nově vydaného alba

Playground English učí děti angličtinu prostřednictvím nově vydaného alba

Frog Biscuits je první oficiální album souboru Playground English. Album obsahuje 27 písní pro děti v angličtině od úplně jednoduchých říkanek po složitější příběhy. Deska, která vyšla pod hlavičkou vydavatelství Indies Scope slouží nejen při výuce anglického jazyka, ale zároveň je to plnohodnotné hudební album k poslechu. Produkce nahrávky Frog Biscuits se ujal Ondřej Galuška (Eggnoise, The Odd Gifts).

Karolína Shipstead začala psát vlastní anglické písničky pro děti v mateřské školce, kde učila. Cit pro melodii a vhodné texty pro děti daly vzniknout celé kolekci písniček. Texty přibližují dětem základní slovní zásobu i větnou stavbu a díky melodickým písním jsou tyto informace snáze zapamatovatelné. Producent Ondřej Galuška se ujal aranží a písně byly díky němu nahrány profesionálně.

playground English_booklet_2018

Jednotlivé melodie jsou zároveň snadno zapamatovatelné a zpěvné a přitom vkusné. Díky tomu je album unikátní nejen u nás, ale i ve světě. „Obzvláště u anglických písní pro děti je obtížné najít něco, co by nebylo nevkusné nebo ošklivě nahrané. Při tom u koho jiného než u dětí by nám mělo záležet na pěstování vkusu a smyslu pro krásu,“ říká Ondřej Galuška.

Karolína Shipstead je výtvarnice a zakladatelka anglické školky a výtvarné dílničky Playground English. Žije v Lešanech u Kralup nad Vltavou se svou rodinou, která na albu rovněž účinkuje. CD Playground English produkoval Ondřej Galuška, hudebník (Eggnoise, The Odd Gifts) a filozof (vyšla mu kniha Tělo hudby). Mimo něj na něm hrají Ivan Tatar, David Pavelka (SOČR) a mnozí další muzikanti a děti. Deska obsahuje 27 písní, z nichž některé mají jednodušší texty a mohou sloužit jako příjemná pomůcka při výuce angličtiny, jiné zaujmou lehkou ironií a složitějším příběhem. „Ráda bych, aby se písničky používaly jak při výuce angličtiny u malých děti, ale klidně i u školních děti, tak jak to děláme i my. Navíc by mě moc potěšilo, kdyby si naši desku někdo poslechl jen tak, prostě jako normální muziku,“ dodává Shipstead.

Album Frog Biscuits bylo nahráno v průběhu několika let ve studiích Fonografik, Faust, 3bees, a bylo smícháno Mishanem Pajdiakem v little m records.

Album vydal label Indies Scope 16. listopadu 2018.

Playground English/ foto archiv skupiny

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější