Playground English učí děti angličtinu prostřednictvím nově vydaného alba

Playground English učí děti angličtinu prostřednictvím nově vydaného alba

Frog Biscuits je první oficiální album souboru Playground English. Album obsahuje 27 písní pro děti v angličtině od úplně jednoduchých říkanek po složitější příběhy. Deska, která vyšla pod hlavičkou vydavatelství Indies Scope slouží nejen při výuce anglického jazyka, ale zároveň je to plnohodnotné hudební album k poslechu. Produkce nahrávky Frog Biscuits se ujal Ondřej Galuška (Eggnoise, The Odd Gifts).

Karolína Shipstead začala psát vlastní anglické písničky pro děti v mateřské školce, kde učila. Cit pro melodii a vhodné texty pro děti daly vzniknout celé kolekci písniček. Texty přibližují dětem základní slovní zásobu i větnou stavbu a díky melodickým písním jsou tyto informace snáze zapamatovatelné. Producent Ondřej Galuška se ujal aranží a písně byly díky němu nahrány profesionálně.

playground English_booklet_2018

Jednotlivé melodie jsou zároveň snadno zapamatovatelné a zpěvné a přitom vkusné. Díky tomu je album unikátní nejen u nás, ale i ve světě. „Obzvláště u anglických písní pro děti je obtížné najít něco, co by nebylo nevkusné nebo ošklivě nahrané. Při tom u koho jiného než u dětí by nám mělo záležet na pěstování vkusu a smyslu pro krásu,“ říká Ondřej Galuška.

Karolína Shipstead je výtvarnice a zakladatelka anglické školky a výtvarné dílničky Playground English. Žije v Lešanech u Kralup nad Vltavou se svou rodinou, která na albu rovněž účinkuje. CD Playground English produkoval Ondřej Galuška, hudebník (Eggnoise, The Odd Gifts) a filozof (vyšla mu kniha Tělo hudby). Mimo něj na něm hrají Ivan Tatar, David Pavelka (SOČR) a mnozí další muzikanti a děti. Deska obsahuje 27 písní, z nichž některé mají jednodušší texty a mohou sloužit jako příjemná pomůcka při výuce angličtiny, jiné zaujmou lehkou ironií a složitějším příběhem. „Ráda bych, aby se písničky používaly jak při výuce angličtiny u malých děti, ale klidně i u školních děti, tak jak to děláme i my. Navíc by mě moc potěšilo, kdyby si naši desku někdo poslechl jen tak, prostě jako normální muziku,“ dodává Shipstead.

Album Frog Biscuits bylo nahráno v průběhu několika let ve studiích Fonografik, Faust, 3bees, a bylo smícháno Mishanem Pajdiakem v little m records.

Album vydal label Indies Scope 16. listopadu 2018.

Playground English/ foto archiv skupiny

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Strážnická zpěvačka a cimbalistka Magdalena Múčková se už v útlém věku projevila jako výrazný talent: v soutěži dětských zpěváků si ve finále zazpívala s brněnským BROLNem – a nahrávka to byla natolik vydařená, že ji Český rozhlas Brno dodnes uchovává jako tzv. trvalku. Dětský hlásek vyzrál v krásně zabarvený, nezaměnitelný hlas mladé ženy, která si velmi brzy osvojila disciplínu pro lidovou zpěvačku nejnáročnější, totiž interpretaci lidových balad: kupříkladu její vlastní úpravy baladických příběhů z rodného strážnického Dolňácka Vydala máti, vydala dcéru a V širém poli hruščička jsou čisté a působivé. Ve dvaceti se nebojácně postavila do čela mladé strážnické cimbálové muziky Danaj, která letos oslavila třicetiny, a natočila s ní devět CD – mezi jinými ceněná tematická alba Písničky z malířovy palety (2000, reedice 2018), vánoční Nenechte nás dlúho státi (1996), Vladimíru Úlehlovi dedikované CD Písňovou zahradou (2008) nebo letošní Desatero (2018).  V BROLNu na čas zakotvila jako kmenová cimbalistka a zpěvačka, dodnes se současným “malým” BROLNem občas hostuje. Kromě hraní na cimbál, zpívání, komponování muzikantských pásem a úprav písní pro “svou” CM Danaj vyučuje hru na cimbál na ZUŠ ve Veselí a ve Skalici - a našla si i práci redaktorskou a scénáristickou: v pořadu U nás aneb Od cimbálu k lidové kultuře v TV Noe představuje divákům výrazné osobnosti české a moravské lidové muziky. Jak je zřejmé, kulaté narozeniny nemá vlastně ani čas oslavit v klidu … V rámci letošního festivalu Janáček Brno prezentovala svůj autorský pořad Kvítí milodějné – takže bylo o čem si povídat.  více

Když trio Ponk v obsazení housle, cimbál a kontrabas přišlo se svým prvním albem Postfolklor a konceptem mrtvého folkloru, psal jsem, že se kapele podařilo „vnést do vybraného [folklorního] materiálu kus sama sebe, použít v písních spoustu hudebních vtípků a jasně čitelných i méně nápadných obratů z jiných žánrů, a přitom zachovat jejich podstatu“. Ponk tehdy hrál úpravy lidových písní, kterým sice ponechal texty a melodie, ale s velmi úsporným a čistě akustickým instrumentářem dokázal tento tradiční repertoár obohatit o prvky rocku a dalších žánrů. Vtip spočíval ve využití netradičních rytmických vzorců, způsobu hry a energie. Na podobném principu by se dalo vystavět hned několik alb, a tak po debutu s písněmi o smrti mohl Ponk natočit kolekce lidových písní svatebních nebo vánočních. Nestalo se tak a je to dobře.  více

Ve čtvrtek a v pátek proběhly v Brně dva zcela odlišné koncerty, avšak s jedním společným jmenovatelem. Byla jím Horňácká muzika Petra Mičky. První čtvrteční akce se konala v klubu Leitnerka a šlo o dvojkoncert s kapelou Lesní zvěř. Páteční program hostil husovický klub Musilka a za doprovodu zmíněné kapely se na něm představili zpěváci a zpěvačky z horňácké obce Hrubá Vrbka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno 2018 vyvrcholil operním představením Výlety páně Broučka v nastudování Národního divadla (Praha) v režii Slávy Daubnerové se scénografií Pavla Boráka a s kostýmy Simony Vachálkové. V hlavních rolích se představili Jaroslav Březina, Aleš Briscein, František Zahradníček, Alžběta Poláčková, Jiří Sulženko, Andrea Široká, Stanislava Jirků, Martin Šrejma, Roman Janál a Josef Moravec. Orchestr a sbor Národního divadla řídil Jaroslav Kyzlink, o taneční čísla se postarali členové Baletu Národního divadla a externisté.  více

První prosincový víkend se na Mezinárodním festivalu Janáček Brno 2018 nesl ve znamení krásy a poetiky lidové písně, tak jak ji vnímal skladatel sám. Sobotní odpoledne v Mahenově divadle patřilo folkloru ryzímu přímo ze skladatelova rodného kraje. Neděle potom patřila slavnostnímu představení jednoho z jeho největších folklorem inspirovaných děl – Moravská lidová poezie v písních – v působivých prostorách vily Tugendhat.  více