Podzimní Groove Brno 2023: Cory Henry, Kennedy Administration, MÖRK nebo Malted Milk

Podzimní Groove Brno 2023: Cory Henry, Kennedy Administration, MÖRK nebo Malted Milk

Soul, funk, gospel, ale také blues nebo jazz – festival Groove Brno 2023 představuje část svého podzimního programu. V rámci čtyř koncertů vystoupí newyorská pop-jazzová sestava Scott Bradley's Postmodern Jukebox, dále MÖRK a Malted Milk. Sono Centrum bude hostit Kennedy Administration z New Yorku a brooklynského multiinstrumentalistu Coryho Henryho. Podzimní část festivalu zakončí funk popem čeští Artsiders.

Žánrově pestrý festival Groove Brno se na scéně drží už šestnáct let. V loňském roce měli fanoušci možnost slyšet trumpetistu Philipa Lassitera i japonsko-americkou zpěvačku Judith Hill s brněnským B-Side Bandem. Toto hudební spojení se představí i na letošním ročníku festivalu. Koncert proběhne 20. července v Sono Music Clubu, na jehož pódiu se vystřídají s kytarovým mágem Cory Wongem, hlavní hvězdou americké formace Vulfpeck.

Ve dvou letech hrál na varhany a na střední škole už byl stálicí newyorského klubu Village Underground, kde vystupovaly ty největší hvězdy. Jazzman Cory Henry debutoval v roce 2014 a jeho sólová nahrávka ihned vystřelila do pětice nejlepších jazzových alb hitparády Billboard. Mistr kláves se ve svých písních dotýká témat lásky, sociálního uvědomění a také emocionálního vyčerpání. V celkovém poselství ale zůstává pozitivní. „Pocit spojení, lásky a míru. O tom je muzika,“ říká.

Hudebník z Brooklynu se v rámci výjimečného dvojkoncertu, který proběhne 10. listopadu, na scéně představí vedle formace Kennedy Administration. V čele žhavé mladé kapely z New Yorku stojí uhrančivá zpěvačka, která si říká Kennedy. Její charismatický projev je inspirován legendami jako Ella Fitzgerald či Anita Baker. Spolu s českým klávesistou a producentem Ondřejem Pivcem míchají osobitou směs jazzu, popu, R&B i rocku.

19. října se v Metro Music Baru představí maďarští MÖRK. Cestu ke slávě si prošlapali skrze obýváky, horolezecké haly a čínské čajovny, kde s hraním začínali. Ačkoliv mají v názvu temnotu, jejich psychedelický soul spíše hladí po duši. Už 3. listopadu na ně navážou francouzští matadoři Malted Milk, kteří díky svému chytlavému afroamerickému stylu oslavili dvacetiletou kariéru. Podzimní sezónu festivalu zakončí 15. listopadu funk popem čeští Artsiders s „poctivými písničkami zahranými profi muzikanty“.

Cory Henry/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější