PonavaFest se letos zaměří na experimentální tvorbu. Začíná už tento víkend

22. květen 2020, 1:00

PonavaFest se letos zaměří na experimentální tvorbu. Začíná už tento víkend

PonavaFest vstupuje do pátého ročníku. Letos však proběhne jako série menších koncertů pouze na jedné scéně. Koncerty jsou plánované od května do srpna, některé budou pořadatelé také streamovat. První díl festivalu s podtitulem Eine kleine Nachtmusik se odehraje již tento víkend. Vystoupí Tomáš Vtípil, Irena a Vojtěch Havlovi a další.

Vzhledem k aktuální situaci se organizátoři PonavaFestu rozhodli letošní ročník festivalu realizovat jako sérii menších, volně přístupných akcí. Celá akce tak letos proběhne pouze na jedné z pěti původně plánovaných scén. Některé koncerty budou  streamované. První díl festivalu s podtitulem Eine kleine Nachtmusik se odehraje již tento víkend a zaměří se na experimentální tvorbu a zvuky ptáků lužáneckého parku. Koncerty prvního bloku jsou ohlášeny na noc z 23. na 24. května 2020 v lužáneckém parku. Proběhnou v čase od 22:00 do 05:00. V lužáneckém parku poblíž restaurace Ponava se vystřídá hned několik experimentálních hudebníků. Vzhledem k nočnímu času budou účastníci většinu produkce poslouchat ve sluchátkách (které bude možné zapůjčit) nebo jako online stream.

Vstupné na akci bude dobrovolné, zpoplatněno bude jen zapůjčení sluchátek. Vzhledem k jejich omezenému množství je možné sluchátka rezervovat na stránkách festivalu. Celý koncert budou posluchači moci zhlédnout i ze svých domovů, a to na stránce stream.ponava.cafe.

Program:

22:00 Irena a Vojtěch Havlovi (akustický meditativní ambient)

23:55 Palagrachio (experimentální freejazz)

1:30 Eine stunde Merzbauten (industriální noise)

3:00 Tomáš Vtípil (field-recordingová site specific music

Tomáš Vtípil/ foto archiv umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po trojici koncertů, které posluchačům v rámci komorního minicyklu Konec streamu. Hrajeme zase živě! připravila Filharmonie Brno, se v pátek uskutečnil závěrečný večer nejen tohoto neobvyklého projektu, ale prakticky vzato celé sezóny 2019/2020. Po violoncellové sekci s harfou, harfě s kontrabasem a po bicích nástrojích s projekcí a tancem rozeznělo sál Besedního domu mnohem tradičnější obsazení v podobě smyčcového kvarteta. To samo o sobě ničemu nevadí, ostatně právě smyčcová kvarteta zaujímají v rámci evropské hudební tradice zvláštní místo a v průběhu více než dvou a půl století vzniklo od dob „Papa“ Haydna až po současnost impozantní množství kvalitní hudební literatury. Rozhodně si členové smyčcových kvartet nemohou stěžovat na nedostatek zajímavých děl určených pro jejich obsazení, jako tomu tu a tam bývá u jiných komorních těles. Hudebníci Marie Pšenicová (housle), Jan Rybka (housle), Petr Pšenica (viola) a Lukáš Svoboda (violoncello) však šli (ať již z vlastní, či cizí iniciativy) zcela jinou cestou. Samotná dramaturgie koncertu připomínala spíše zkoušku na blížící se svatební sezónu než závěrečný koncert cyklu, který má uzavřít ročník 2019/2020 i Besední dům.  více

Po úspěšném vystoupení violoncellové sekce s harfou včera dala Filharmonie Brno v nově vzniklém minicyklu Konec streamu. Hrajeme zase živě! prostor ještě komornějšímu obsazení. Ve středu 27. května měli posluchači možnost navštívit koncert manželské dvojice Ivany Švestkové (harfa) a Marka Švestky (kontrabas). Program sestával nejen ze skladeb určených přímo pro tyto nástroje, ale podobně jako v případě zahajovacího koncertu v této sérii zazněly také úpravy více či méně známých děl světové hudební literatury.  více

Devátý a zároveň poslední díl ze seriálu Průvodce Brno – město hudby UNESCO nese podtitul Electro, beat, multimediavíce

Jsou tomu již takřka tři měsíce, co pandemie koronaviru vtrhla do České republiky, otřásla národní ekonomikou, školstvím i kulturou; bezohledně devalvovala měnu, poslala děti do improvizovaných domácích lavic a pozavírala galerie, divadla, operní domy i hudební sály. Od té doby jsme si museli zvyknout na proměnlivá vládní nařízení, ale také na jistý kulturní půst. Streamovaná videa nezahnala hlad a ani sebelepší nahrávky neutišily žízeň. V posledním květnovém týdnu se společenský i kulturní život opatrně probouzí k životu; otevírají se také dveře brněnského Besedního domu, kde ve čtyřech dnech soubor odehraje celkem osm koncertů. V nově vzniklém komorním „minicyklu“ Konec streamu. Hrajeme zase živě! nabízí Filharmonie Brno koncerty s podnázvy: Cellisté & harfaHarfa & kontrabas duoBicisté & projekce a Smyčcové kvarteto. Prvně jmenovaný se v pondělní podvečer dokonce dočkal nezvyklé předpremiéry, když hudebníci brněnské filharmonie usedli na střeše tržnice na Zelném trhu. Se stejným programem také včera odpoledne zahájili violoncellisté v čele s koncertním mistrem Pavlem Šabackým a harfenistka Dominika Svozilová poslední sérii koncertů v Besedním domě v této nešťastné sezoně.  více

Po Velikonocích se na sociálních sítích a v médiích objevilo oficiální prohlášení, které každému milovníkovi folkloru pokazilo den. Folklorní festival ve Strážnici se letos neuskuteční. Důvody jsou všem dobře známé. Včera začala další vlna koronavirového rozvolňování a my jsme si nejen proto povídali s ředitelem Národního ústavu lidové kultury (NÚLK) ve Strážnici Martinem Šimšou. Je tedy opravdu důvod ke smutku? Na co se můžeme v nejbližší době těšit? A kdy je nejlepší doba navštívit zámecký park a strážnické muzeum v přírodě? Nejen na tyto otázky následující rozhovor odpoví.  více