Pop Messe bude. Do Brna přiveze Modeselektor, Buty, Tommyho Cashe, Ventolina a další

25. květen 2021, 2:00

Pop Messe bude. Do Brna přiveze Modeselektor, Buty, Tommyho Cashe, Ventolina a další

Festival Pop Messe letos proběhne. První ročník přesunutého hudebního festivalu se uskuteční v areálu Bobycentra a bývalého fotbalového stadionu za Lužánkami. Během dvou dnů se zde vystřídají hudebníci jako Modeselektor, Buty, Acid Arab, Syny, Ventolin, Tommy Cash a další. Vstupenky zakoupené na loňské datum festivalu zůstávají v platnosti.

„Vstáváme z popela zákazů a místních i mezinárodních omezení, a těšíme se, že si užijeme festival v rámci možností tady a teď,“ říká dramaturg festivalu Tomáš Kelar a dodává: „Restrikce nám stále neumožňují naplnit maximální kapacitu, a proto jsme nuceni celý festival upravit do takové podoby, aby zůstal atraktivní a zároveň splňoval finanční a hygienické limity. Bohužel i nadále zůstává problémem, že ne všechny kapely mohou do ČR ze zemí svého původu přicestovat. Přesto věříme, že se pestrý premiérový ročník Pop Messe zapíše výrazným písmem na festivalovou mapu a nabídne odvážnou dramaturgii nejen tento rok, ale i v následujících letech.“

Festival Pop Messe má ambici stát se unikátní platformou s vysokým uměleckým potenciálem. Navzdory aktuální situaci se novému hudebnímu festivalu podaří po složitém vyjednávání s řadou obstrukcí ve dnech 23. a 24. července 2021 přivézt do Brna řadu zahraničních a tuzemských interpretů. Mezi oznámené umělce patří Modeselektor, vyhlášené elektronické duo z Berlína, legendární kapela Buty, pařížská elektro house dvojice Acid Arab, experimentální hip hopové duo z Polska pod názvem Syny, král divokých party Ventolin a raper Tommy Cash. Další jména zveřejní organizátoři festivalu v pondělí 31. května.

Akce proběhne v omezené kapacitě a v souladu s epidemiologickými a hygienickými nařízeními. Pořadatelé festivalu doufají ve zlepšení situace a jsou připraveni operativně reagovat na všechny možné scénáře. Přesné detaily týkající se areálu i opatření oznámí Pop Messe v blízké době. Vstupenky zakoupené na původní termín festivalu zůstávají v platnosti. Festivalový tým avizuje, že vstupenek nebude v prodeji tolik, jak bylo původně plánováno, proto doporučují se včas rozhodnout a svůj lístek si pořídit.

Modeselektor/ foto Birgit Kaulfus

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Nejčtenější