Poslední premiéra skupiny ProART: Ondina

15. listopad 2019, 3:00

Poslední premiéra skupiny ProART: Ondina

Taneční skupina ProART uvede jako svou poslední letošní premiéru současnou adaptaci Ondiny: Malá mořská milovaná, dramatickou prvotinu z pera Lucie Hrochové. Inscenace v sobě spojuje tanec a činohru.

ProART uvádí v premiéře dramatický text Lucie Hrochové, která se inspirovala motivy z mytologie i literárních děl napříč kulturami a vyabstrahovala z nich příběh o lásce smrtelného muže a nesmrtelné víly. Výsledná inscenace propojuje tanec a činohru, proplouvá mezi experimentem a klasikou. Ondina: Malá mořská milovaná je dramatickou prvotinou z pera Lucie Hrochové. Lucie Hrochová je však již autorkou dvou knih (Přátelství z nebes (2009) a Poznání z nebes (2011) v nakladatelství Akcent) a spoluautorkou divadelního představení (Giuliettiny noci (2019), Studio Marta). Text vznikl na motivy dramatické hry Ondina Jeana Giradouxe, pohádky Hanse Christiana Andersena, sebraných islandských pověstí Knuda Rasmussena a dalších. Premiéra je ohlášena na 30. listopadu 2019 od 19:30 v divadle BuranTeatr.

Autorem choreografie je Martin Dvořák, kostýmy jsou dílem Jindry Rychlé a hudba Jana Hanáka (Sonority). Hlavním tématem je kontrast mezi duší a egem, přírodou a člověkem, nesmrtelností a konečností, prostotou na jedné straně a umělou složitostí ale i lidskou tvořivostí a důmyslností na straně druhé. To přírodní, mocné a zároveň prosté reprezentuje mořská víla Ondina, oproti ní je smrtelník Hans. Tyto dvě bytosti, které jsou sami sobě protiklady, se však vzájemně obdivují a touží po sobě. Jako základní tvůrčí motiv zde stojí i žánrové rozpětí samotných interpretů, jejich umělecký background a zkušenosti v divadelních směrech jako balet, opera, činohra, moderní a současný tanec, pohybové divadlo, experimentální performance.

Reprízy 2019:
6. 12. 19:30 BRNO BuranTeatr
14. 12. 19:30 BRNO BuranTeatr

Foto/ Kateřina Rusňáková

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější