Poslední premiéra skupiny ProART: Ondina

15. listopad 2019, 3:00

Poslední premiéra skupiny ProART: Ondina

Taneční skupina ProART uvede jako svou poslední letošní premiéru současnou adaptaci Ondiny: Malá mořská milovaná, dramatickou prvotinu z pera Lucie Hrochové. Inscenace v sobě spojuje tanec a činohru.

ProART uvádí v premiéře dramatický text Lucie Hrochové, která se inspirovala motivy z mytologie i literárních děl napříč kulturami a vyabstrahovala z nich příběh o lásce smrtelného muže a nesmrtelné víly. Výsledná inscenace propojuje tanec a činohru, proplouvá mezi experimentem a klasikou. Ondina: Malá mořská milovaná je dramatickou prvotinou z pera Lucie Hrochové. Lucie Hrochová je však již autorkou dvou knih (Přátelství z nebes (2009) a Poznání z nebes (2011) v nakladatelství Akcent) a spoluautorkou divadelního představení (Giuliettiny noci (2019), Studio Marta). Text vznikl na motivy dramatické hry Ondina Jeana Giradouxe, pohádky Hanse Christiana Andersena, sebraných islandských pověstí Knuda Rasmussena a dalších. Premiéra je ohlášena na 30. listopadu 2019 od 19:30 v divadle BuranTeatr.

Autorem choreografie je Martin Dvořák, kostýmy jsou dílem Jindry Rychlé a hudba Jana Hanáka (Sonority). Hlavním tématem je kontrast mezi duší a egem, přírodou a člověkem, nesmrtelností a konečností, prostotou na jedné straně a umělou složitostí ale i lidskou tvořivostí a důmyslností na straně druhé. To přírodní, mocné a zároveň prosté reprezentuje mořská víla Ondina, oproti ní je smrtelník Hans. Tyto dvě bytosti, které jsou sami sobě protiklady, se však vzájemně obdivují a touží po sobě. Jako základní tvůrčí motiv zde stojí i žánrové rozpětí samotných interpretů, jejich umělecký background a zkušenosti v divadelních směrech jako balet, opera, činohra, moderní a současný tanec, pohybové divadlo, experimentální performance.

Reprízy 2019:
6. 12. 19:30 BRNO BuranTeatr
14. 12. 19:30 BRNO BuranTeatr

Foto/ Kateřina Rusňáková

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po pouhých dvou letech se brněnská bluesová kapela Band of Heysek přihlásila se svým druhým albem. Jeho název, který naznačuje radost ze setkání (I’m Glad I Met You), můžeme brát jako symbolický. Výsledkem cesty frontmana Jana Švihálka do oblasti Severního Mississippi bylo totiž nejen jeho setkání se současnými hvězdami tamního syrového blues (mj. na Grammy nominovaný RL Boyce nebo tamější bílá superhvězda Kenny Brown), ale také cesta těchto venkovských bluesmanů na český festival Blues Alive. Letošní další výlet celé „bandy hejsků“ na prestižní festival do Mississippi – už po natočení druhého alba – je pak jen pokračováním, ale nikoli závěrem krásného příběhu. Za oceánem totiž znovu došlo k zajímavým setkáním a Švihálek a spol. si do Brna přivezli společnou nahrávku své kapely s oběma výše zmíněnými obdivovanými americkými bluesmany.  více

Prostory brněnské katedrály svatých Petra a Pavla včera rozezněla Jazzová Mše od Jaromíra Hniličky. Poselstvím večera byla především vzpomínka na autora díla. Znovuuvedení této specifické kompozice bylo taktéž připomínkou tří let od jeho úmrtí. Brněnské provedení na Petrově pak navázalo na sobotní uvedení ve Valticích, které se zároveň konalo přesně na den skladatelova úmrtí. Na společném nastudování se kromě dominujícího B Side Bandu podíleli také členové Filharmonie Brno, sbor Ars Brunesis Chorus, herec Zdeněk Junák a trumpetista Juraj Bartoš, vše pod taktovkou Dana Kalouska.  více

Přerod úspěšné klasické akordeonistky v písničkářku. To bylo jedno z témat rozhovoru s Klárou Veselou. Především jsme však strávili příjemný čas nad jejím novým, celkově už třetím, albem Delicia.  více

V brněnském divadle Buranteatr se o víkendu uskutečnila premiéra autorského pohybového divadla s názvem Ondina: Malá mořská milovaná v podání spolku ProArt. Jak je již zvykem u tohoto nezávislého tělesa, jednalo se o multižánrovou inscenaci, kombinující prvky tance a činohry a to za účasti toliko dvojice protagonistů (Lucie Hrochová a Martin Dvořák), kteří jsou zároveň tvůrci představení.  více

Komická opera Růžový kavalír patří k nejmilovanějším a nejčastěji uváděným operám Richarda Strausse, ale také k nejvýznačnějším operním dílům minulého věku. Za více než století od své premiéry 26. ledna 1911 se stala prubířským kamenem operních režisérů, sólových zpěváků, orchestrálních hráčů i dirigentů. V pátek se tento titul po pětatřiceti letech vrátil do Brna na jeviště Janáčkova divadla. Po více než úspěšných Hoffmannových povídkách v režii uměleckého dua SKUTR, které sezonu zahájily, se jednalo o další velké sousto dramaturgického plánu Národního divadla Brno. Režijního nastudování se tentokrát chopil umělecký šéf opery Národního divadla Brno Jiří Heřman. Scénu navrhl Tomáš Rusín, kostýmy Zuzana Štefunková Rusínová a světelný design Daniel Tesař. O videoprojekce se postaral Tomáš Hrůza. Orchestr řídil a hudbu nastudoval Robert Kružík, sbor vedla Klára Složilová Roztočilová.  více