Poutníci oslaví 45 let

15. červen 2015, 4:00

Poutníci oslaví 45 let

Brněnská bluegrass-country kapela začíná své narozeninové koncertní turné s názvem Poutníci slaví 45 let. Jeden z mnoha koncertů proběhne v Brně.

V roce 1970 se konalo v Country klubu v brněnských Maloměřicích první vystoupení dnes již legendární kapely Poutníci. Své úspěchy skupina potvrdila postupy do celostátního finále soutěže Porta. Postupem času se měnilo obsazení kapely, která už dnes nemá ani jednoho ze svých původních členů. Nejdéle působícím členem dnešních Poutníků je kontrabasista Jiří Pola, který je součástí kapely od roku 1980. Narozeninový koncert proběhne 26. června od 17:00 v Prigl baru na Brněnské přehradě.

Nejdůležitější období Poutníků bylo v průběhu sedmdesátých let, kdy se přidali noví a pro skupinu zásadní členové. Kytarista a zpěvák Zdeněk Kalina, banjista, skladatel a zpěvák Robert Křesťan a mandolinista Pavel Petržela. Začátkem osmdesátých let opakovaně zvítězili na mnoha přehlídkách včetně zmíňované Porty. V roce 1987 kapele vyšla první deska a o rok později se vydala na profesionální dráhu v sestavě: kapelník a kytarista František Linhárek; banjo, zpěv Robert Křesťan; banjo, housle a saxofon Luboš Malina; kytara, zpěv Zdeněk Kalina; mandolína Jiří Plocek; kytara Mirek Hulán; kontrabas, zpěv Jiří Pola a konferenciér Josef Prudil. Tato sestava patřila v historii skupiny k těm nejslavnějším. Vydala pět CD, navštívila spoustu zemí Evropy a dvakrát získala ocenění za nejlepší neamerické CD roku v USA.

Sestava kapely od roku 2009 po současnost: banjo - Peter Mečiar, mandolína, kytara a zpěv - Jan Máca, elektrický kontrabas – Jiří Pola, kytara – Jakub Bílý.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat
  • Libor

    3. srpen 2018, 19:28
    Chtěl bych se zeptat, kde se vytratil z Poutníků Zdeněk Kalina? Vím, že je to už nějaký rok. Ukončil činnost či onemocněl? Díky.

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější