Přání. Nový singl od Nebeztebe

6. leden 2021, 1:00

Přání. Nový singl od Nebeztebe

Singl Přání od brněnské kapely Nebeztebe představuje jejich chystané album Zásobování duše.

Singl vyšel na webu Supraphonline.cz a na YouTube, kde je kromě samotné písně i videoklip. V baladě Přání spojili Nebeztebe tichou silvestrovskou báseň Martiny Holánkové s novoročním textem a hudbou frontmana kapely Štěpána Sundream. „Přání je nejkrásnějším důkazem tvůrčí síly naší mysli. Předchází změnám a je tím nejintimnějším dárkem, který můžeme věnovat sobě i ostatním. Na přelomu kalendáře jsme se jím rozhodli otevřít nenápadný novoroční příběh, který se umí dotknout srdce i duše,“ říká Štěpán Sundream. Kromě Přání nabídne Nebeztebe na své multižánrové desce dalších osm písní. Mezi nimi například instrumentální skladbu Robin v dešti, téměř hip-hopovou Zvonkohru, vzletný finálový opus Racek či závěrečnou taneční Srdcovku. Jednotlivé písně propojí mezihry a na desce zazní kromě češtiny také angličtina či ruština. „Album roste ze tmy a přítmí do svítání a má své velké finále. Zásobování duše má v sobě přelom, který přichází spolu s posledním zpěvem právě v singlu Přání.“ dodává Štěpán.

Nebeztebe budují už několik let vlastní zvukový svět, spojující prvky acoustic, beat, folku, fussion a popu se skladebností vážné a filmové hudby. Jejich nové písně se svou křehkostí a svobodou řadí k pomyslném tvůrčímu prostoru zahraničních autorů, jakými jsou Sting či Enya, z domácích pak Dan Bárta & Illustratosphere nebo Roman Dragoun. V minulosti vydala kapela singly jako Něžné přepadení, Cikánská či Babylon. Do širšího povědomí se Nebeztebe zapsali svým úspěchem na nejstarším českém hudebním festivalu Porta, kde v roce 2013 zvítězili v jihomoravském kole a o dva roky později i v kole národním. Základem tohoto hudebního tria je autor, zpěvák a multiinstrumentalista Štěpán Sundream, hrající zároveň kytarovou, basovou a rytmickou linku. Nad nimi se do vokálních sestav rozrůstá zpěv Terezy Šlahařové a její smyčcové sekce na housle ukazují plně využité klasické hudební vzdělání. V souladu s tím zaznívá mandolína Jana „Yettyho“ Vrtěny, který svým experimentálním přístupem nechává hudbu ve správný čas až rockově zmohutnět. Ani u toho však současné Nebeztebe nekončí. Při práci na albu přibyly k původnímu zvuku další elektronické zvuky a efekty z dílny producenta Honzy Shannyho Fňukala, mastering je dílem Borise Carloffa.

Foto Jiří Sláma

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější