Pravidelné setkání všech hudebních měst UNESCO v chilském Frutillaru proběhne letos online

V tomto týdnu proběhne konference, která měla původně propojit odbornou veřejnost a tým UNESCO při osobním setkání v chilské Frutillaru, který nese titul město hudby UNESCO, stejně jako Brno. Vzhledem aktuální situaci, související s pandémií covid-19, celá akce proběhne online.

Letošním pořadatelským městem pro zasedání měl být chilský Frutillar, který nese – stejně jako Brno, titul "město hudby UNESCO". Organizátoři nakonec připravují celou konferenci v online prostředí, spolu s online kulatými stoly pro mezinárodní setkávání. Tým UNESCO a zástupci odborné veřejnosti ze všech světových "měst hudby UNESCO" budou diskutovat na téma udržitelného rozvoje měst. Na programu jsou tématické oblasti jako: kreativita ve vzdělávání, inovace v umění, příležitosti a výzvy digitálního světa, umělecké vzdělávání v digitální éře, symbióza mezi kreativitou a cestovním ruchem – budování značky destinace, městské plánování a kreativní průmysly (jak prosazovat agendu udržitelného rozvoje), kreativní podnikání a mocný nástroj diverzifikace, veřejný sektor a umění – jak se chovat v době krize. Digitální konference se uskuteční od 18. do 20. listopadu 2020.

Foto web

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Tiché lodi není kapela, ale projekt v Brně žijícího kytaristy a písničkáře Reného Müllera. Zatímco své předchozí album Časy vody (2015) nahrál ještě ve dvojici s Romanem Cipískem Cermanem, svým někdejším spoluhráčem z kapely Hynkovy zámky, na novince se Müller prezentuje úplně sám – jako autor hudby i textů, kytarista i zpěvák nebo – v jeho případě přesněji – vypravěč.  více

Brněnský písničkář s nejkratším vlastním jménem stál donedávna v čele bluesové kapely The Weathermakers. Vedl také efemerní trampské uskupení The Honzíci. To hlavní, čím přitahuje pozornost – vedle kytar a dalších nástrojů, které vyrábí pod značkou Red Bird – je však jeho sólová autorská tvorba. Po vyzrálém debutu Město (2018) se nyní přihlásil s novinkou Potom. V textech jde opět až na dřeň, své osobní problémy dokázal přetavit do nadčasových příběhů a mimořádných básnických obratů. A i když ve většině skladeb opustil bluesovou formu, svou esencí je nahrávka, na které se jako producent opět podílel Martin Kyšperský, bluesová až až.  více

Před nedávnem se v knihkupectvích objevila útlá kniha, na jejímž černobílém přebalu je fotografie hudebníka, redaktora, vydavatele a také jejího autora Jiřího Plocka. Poetický ale hlavně výstižný název Zápisky potulného lidopisce odkazuje nejen na jeho dráhu folklorního redaktora a muzikanta, ale přeneseně také poukazuje na jeho náturu.  více

Ten, koho na předchozím albu brněnské skupiny Budoár Staré dámy (Sůl, 2017) zaujala úvodní výrazná píseň se surrealistickým textem Z ježatých hor, může zajásat. Před třemi lety teprve počínající spolupráce se současným básníkem Luborem Kasalem nyní vyústila v celé album jeho zhudebněných textů. Písně na novince Kostřičky však spojuje ještě jeden charakteristický rukopis: produkce a aranžérský vklad multiinstrumentalisty Tomáše Vtípila.  více

Závěrečný koncert festivalu Janáček Brno 2020 sliboval velkolepé finále. Janáčkovo divadlo mělo hostit Bamberské symfoniky s jejich šéfdirigentem a brněnským rodákem Jakubem Hrůšou. Když se protivirová opatření rozjela naplno, zdálo se, že večer s díly Leoše Janáčka a Richarda Strausse bude muset být zrušen a konec festivalu vyšumí do ztracena. Bamberští symfonikové se však koncertu vzdát nechtěli, a tak společně s organizátory festivalu připravili živý stream nezměněného programu přímo z koncertní síně v Bamberku. V české premiéře zazněla Velká suita z opery Příhody lišky Bystroušky v dirigentově úpravě, druhou polovinou programu se stala Alpská symfonie Richarda Strausse.  více