Pražská kavárna hledá Pianistu roku

Pražská kavárna hledá Pianistu roku

Pianista roku je soutěž, jejímž cílem je vrátit do kaváren živou hudbu. Přihlásit se mohou všichni pianisté bez ohledu na to, zda hrají profesionálně, či jen amatérsky, pro radost. Pianista musí být všestranný a umět zahrát rozmanité hudební žánry, od vážné po moderní hudbu, včetně zvládnutí jednoduché improvizace.

Neveřejná výběrová část proběhne 16. ledna 2015, kdy odborná porota vybere 15 soutěžících, kteří poté změří svůj talent v pěti veřejných kolech. Každý soutěžní večer má specifické hudební téma a účastníci se budou snažit ve vyhrazeném čase zaujmout porotu i publikum. Diváci budou mít aktivní možnost volby svého oblíbeného pianisty a hlasování bude probíhat i na internetu. V každém kole bude vyřazeno několik soutěžících, jeden z nich, ale dostane na základě volby po internetu šanci vrátit se do soutěže. Finále bude probíhat mezi pěti finalisty. V průběhu soutěže do poroty zasedne i čestný porotce, který bude překvapením večera – minulý rok se v této roli např. představili Jiří Suchý, Jitka Molavcová, Ivan Mládek nebo Iva Pazderková. Talentovaní klavíristé se mohou hlásit do 9. ledna 2015.

Tato oblíbená soutěž o má kořeny v Maďarsku, kde se první ročník soutěže konal ve vyhlášené kavárně New York Café v Budapešti v roce 2012, v hotelu Boscolo Budapest. Karel Ziegler, Food & Beverage Director hotelu Boscolo Prague tuto myšlenku přenesl i do pražské pobočky New York Café a pro její uskutečnění se spojil s největším evropským výrobcem klavírů a pianin, společností PETROF. První ročník soutěže Pianista roku se konal v únoru–březnu 2013. Porota soutěže zasedne ve stejném obsazení jako v předchozích letech: Petr Malásek – uznávaný klavírista, skladatel, aranžér, producent, Jitka Fowler Fraňková – vyhledávaná koncertní klavíristka a pedagožka, a Rostislav Čapek – světoznámý výrobce strunných nástrojů a pořadatel koncertů akustické hudby.

Soutěžící si opět zahrají na klavír PETROF P 210 Pasat. Jedná se o nejoblíbenější model z mistrovské řady s jasným a zpěvným tónem, který svými zvukovými parametry zastíní i mnohé klavíry větších rozměrů. Ve finále se soutěžící mohou těšit na letošní novinku – mistrovský klavír ANT. PETROF AP 275.

Vítěz získává finanční odměnu a možnost lukrativního veřejného vystoupení. Novinkou je cena pro vítěze od světově uznávané sklářské výtvarnice Gordany Turuk, která vítězi věnuje jedno ze svých uměleckých děl laděných do hudební tematiky.

Veškeré informace o soutěži včetně pravidel a registračního formuláře pro soutěžící zájemci naleznou na stránkách www.pianist.cz a na Facebookových stránkách soutěže www.facebook.com/pianistaroku.

Foto archiv soutěže

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


K víkendovým oslavám a vzpomínkovým akcím se ve svátečním Brně připojila také Filharmonie Brno, a to s okázalostí hodnou této klíčové kulturní instituce. U příležitosti oslav 30 let demokratického státu bylo vybráno oratorium Svatá Ludmila Antonína Dvořáka, které je už svým obsazením jakoby předurčeno k provedení při významných příležitostech. Jeho zkrácenou verzi včera v chrámu sv. Petra a Pavla nabídla Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese, sbory Vox Iuvenalis, Smíšený sbor Kantiléna a Pěvecký sbor Masarykovy univerzity pod vedením sbormistra Jana Ocetka. V pěti sólových rolích se představili Pavla Vykopalová (soprán), Jana Sýkorová (alt), Michal Lehotský (tenor), Martin Šrejma (tenor) a velikán české pěvecké školy Richard Novák (bas).   více

V brněnském Besedním domě bylo včera nebývale rušno. Zcela vyprodaný sál (a to včetně míst ke stání) dal tušit, že první abonentní koncert Filharmonie Brno z řady Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“ patří k jedněm z nejdůležitějších večerů celé sezóny. Dramaturgie proti sobě postavila dva zcela opačné póly – českými i zahraničními posluchači milovaného Antonína Dvořáka, představitele vybroušené formy a melodické svěžesti, která učarovala i Johannesu Brahmsovi, a současnou americkou skladatelku, improvizátorku, zpěvačku, spisovatelku a režisérku Laurie Anderson, která pátrá po nových zvukových možnostech a proslula svými multimediálními projekty. Velkým lákadlem byla i účast samotné skladatelky. Laurie Anderson se však premiéry svého nově přepracovaného díla Amelia zúčastnila jako houslistka, zpěvačka a vypravěčka, když stanula na pódiu společně s orchestrem Filharmonie Brno, violoncellistou Rubinem Kodhelim a dirigentem Dennisem Russellem Daviesem. Ačkoliv by se dramaturgie večera – jak ostatně přiznává i programový text – dala trochu vratce podepřít „americkou“ berličkou, tím skutečně zásadním hudebním prvkem byl kontrast.  více

Smutnou náhodou se brněnský básník a prozaik Jan Skácel nedožil sametové revoluce – zemřel 7. listopadu 1989 v sedmašedesáti letech, deset dní před začátkem velkých společenských i politických změn. Jeho pohřeb v obřadní síni hřbitova v Brně-Židenicích byl tehdy sám o sobě tichou manifestací proti režimu, který Skácelovi, člověku přísně apolitickému, neustále komplikoval život i práci. Na den přesně po třiceti letech si výročí Skácelova úmrtí připomnělo zcela zaplněné hlediště Divadla Husa na provázku vzpomínkovým večerem (D)obrovský Skácel, který byl naplněný hudbou i mluveným slovem.  více

Big band Cotatcha Orchestra, složený ze špičkových hráčů nejen českých, ale i slovenských a rakouských, si postupně buduje zasloužené renomé na brněnské a potažmo české či středoevropské scéně. Rok po úspěšných koncertech s nizozemským dirigentem a trombonistou Iljou Reijngoudem nyní big band odhalil repertoár, který by měl být obsahem jeho debutového alba. Koncerty s názvem Bigbandová elektronika proběhly na začátku listopadu v Ostravě a v Brně.  více

Kulturní dům U lípy na ulici Charbulova vprostřed týdne hostil tradiční Folklorní taneční. Tato milá akce v režii brněnského Slováckého krúžku se konala již po třetí. V několika týdnech na ní přizvaní lektoři učili tance typické pro jejich region. Podtitul aktuálního třetího běhu tanečních zní Tance méně známé a neznámévíce