Pražská kavárna hledá Pianistu roku

Pražská kavárna hledá Pianistu roku

Pianista roku je soutěž, jejímž cílem je vrátit do kaváren živou hudbu. Přihlásit se mohou všichni pianisté bez ohledu na to, zda hrají profesionálně, či jen amatérsky, pro radost. Pianista musí být všestranný a umět zahrát rozmanité hudební žánry, od vážné po moderní hudbu, včetně zvládnutí jednoduché improvizace.

Neveřejná výběrová část proběhne 16. ledna 2015, kdy odborná porota vybere 15 soutěžících, kteří poté změří svůj talent v pěti veřejných kolech. Každý soutěžní večer má specifické hudební téma a účastníci se budou snažit ve vyhrazeném čase zaujmout porotu i publikum. Diváci budou mít aktivní možnost volby svého oblíbeného pianisty a hlasování bude probíhat i na internetu. V každém kole bude vyřazeno několik soutěžících, jeden z nich, ale dostane na základě volby po internetu šanci vrátit se do soutěže. Finále bude probíhat mezi pěti finalisty. V průběhu soutěže do poroty zasedne i čestný porotce, který bude překvapením večera – minulý rok se v této roli např. představili Jiří Suchý, Jitka Molavcová, Ivan Mládek nebo Iva Pazderková. Talentovaní klavíristé se mohou hlásit do 9. ledna 2015.

Tato oblíbená soutěž o má kořeny v Maďarsku, kde se první ročník soutěže konal ve vyhlášené kavárně New York Café v Budapešti v roce 2012, v hotelu Boscolo Budapest. Karel Ziegler, Food & Beverage Director hotelu Boscolo Prague tuto myšlenku přenesl i do pražské pobočky New York Café a pro její uskutečnění se spojil s největším evropským výrobcem klavírů a pianin, společností PETROF. První ročník soutěže Pianista roku se konal v únoru–březnu 2013. Porota soutěže zasedne ve stejném obsazení jako v předchozích letech: Petr Malásek – uznávaný klavírista, skladatel, aranžér, producent, Jitka Fowler Fraňková – vyhledávaná koncertní klavíristka a pedagožka, a Rostislav Čapek – světoznámý výrobce strunných nástrojů a pořadatel koncertů akustické hudby.

Soutěžící si opět zahrají na klavír PETROF P 210 Pasat. Jedná se o nejoblíbenější model z mistrovské řady s jasným a zpěvným tónem, který svými zvukovými parametry zastíní i mnohé klavíry větších rozměrů. Ve finále se soutěžící mohou těšit na letošní novinku – mistrovský klavír ANT. PETROF AP 275.

Vítěz získává finanční odměnu a možnost lukrativního veřejného vystoupení. Novinkou je cena pro vítěze od světově uznávané sklářské výtvarnice Gordany Turuk, která vítězi věnuje jedno ze svých uměleckých děl laděných do hudební tematiky.

Veškeré informace o soutěži včetně pravidel a registračního formuláře pro soutěžící zájemci naleznou na stránkách www.pianist.cz a na Facebookových stránkách soutěže www.facebook.com/pianistaroku.

Foto archiv soutěže

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější