Premiéra Dust in the Groove

Premiéra Dust in the Groove

Dnes poprvé vystoupí nový projekt saxofonisty a experimentátora Radima Hanouska s názvem Dust in the Groove. Premiéra se uskuteční v pondělí 9. prosince 2013 v Betlémském kostele na Pellicově ulici 6 v Brně, začátek je v 19.30 hod. Zazní dosud neuvedené skladby jak Radima Hanouska, tak i dalších instrumentalistů z projektu – Lucie Vítkové a Michala Wróblewského.

Projekt Dust in the Groove vznikl na brněnské JAMU, v prostředí, kde vedle sebe existuje klasické i jazzové oddělení. Absolvent jazzového oddělení, saxofonista a autor většiny skladeb Radim Hanousek spojil hudebníky rozdílných hudebních světů. Se všemi již dříve spolupracoval – s Lucií VítkovouMartinem Opršálem na Dnech nové opery Ostrava (opera Františka Chaloupky Eva a Lilith) či při interpretaci několika skladeb Lucie Vítkové. Se saxofonistou a klarinetistou Michalem Wróblewskim vedou zvukově experimentální kvartet Zelenka-Wróblewski-Hanousek-Novák, s bubeníkem Václavem Pálkou se setkává v norsko-českém freejazovém kvartetu NOCZ a s Jurajem Valenčíkem hrává moderní jazz.

Ve svých kompozicích Hanousek využívá jazzové zkušenosti pro formu, rytmus, moderní jazzovou harmonii a klasickou virtuozitu a zkušenosti se současnou otevřenou hudbou mimo žánry pro zvukové experimenty. Materiál pro hudebníky tvoří notové i grafické partitury, signály či návody. Prokomponovaná hudba je doplněna volnými plochami, ve kterých se projevují improvizační schopnosti jednotlivých členů i schopnosti využívat řadu nástrojů pro zvukovou pestrost.

Foto archiv kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více