Premiéra Dust in the Groove

Premiéra Dust in the Groove

Dnes poprvé vystoupí nový projekt saxofonisty a experimentátora Radima Hanouska s názvem Dust in the Groove. Premiéra se uskuteční v pondělí 9. prosince 2013 v Betlémském kostele na Pellicově ulici 6 v Brně, začátek je v 19.30 hod. Zazní dosud neuvedené skladby jak Radima Hanouska, tak i dalších instrumentalistů z projektu – Lucie Vítkové a Michala Wróblewského.

Projekt Dust in the Groove vznikl na brněnské JAMU, v prostředí, kde vedle sebe existuje klasické i jazzové oddělení. Absolvent jazzového oddělení, saxofonista a autor většiny skladeb Radim Hanousek spojil hudebníky rozdílných hudebních světů. Se všemi již dříve spolupracoval – s Lucií VítkovouMartinem Opršálem na Dnech nové opery Ostrava (opera Františka Chaloupky Eva a Lilith) či při interpretaci několika skladeb Lucie Vítkové. Se saxofonistou a klarinetistou Michalem Wróblewskim vedou zvukově experimentální kvartet Zelenka-Wróblewski-Hanousek-Novák, s bubeníkem Václavem Pálkou se setkává v norsko-českém freejazovém kvartetu NOCZ a s Jurajem Valenčíkem hrává moderní jazz.

Ve svých kompozicích Hanousek využívá jazzové zkušenosti pro formu, rytmus, moderní jazzovou harmonii a klasickou virtuozitu a zkušenosti se současnou otevřenou hudbou mimo žánry pro zvukové experimenty. Materiál pro hudebníky tvoří notové i grafické partitury, signály či návody. Prokomponovaná hudba je doplněna volnými plochami, ve kterých se projevují improvizační schopnosti jednotlivých členů i schopnosti využívat řadu nástrojů pro zvukovou pestrost.

Foto archiv kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Ke světlu – tak znělo označení závěrečného koncertu Velikonočního festivalu duchovní hudby, jehož letošní 32. ročník nesl podtitul Smíření. V podání domácí a pořadatelské Filharmonie Brno zazněla 27. dubna v kostele sv. Janů pod taktovkou Anny-Marie Helsing díla Ralpha Vaughana Williamse a Einojuhaniho Rautavaary. V první části koncertu se jako sólista představil Josef Špačekvíce

Letos si připomínáme 100. výroční narození kanadského jazzového klavíristy a skladatele Oscara Petersona (1925–2007). K této příležitosti nastudovalo klavírní trio ve složení Luboš Šrámek (klavír), Marián Ševčík (bicí) a Matěj Štubiak (kontrabas) Petersonovu Velikonoční suitu – jednu z mála jazzových duchovních skladeb, kterou hráči uvedli ve středu 23. dubna v Besedním domě v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby.  více

Ve Svatém týdnu Velikonoční festival duchovní hudby každý rok připravuje tzv. temné hodinky – zpěvy lamentací a responsorií prováděných za tmy v předvečer daného svátku. Po souborném uvedení například Zelenkových či Gesualdových zpěvů se soubor Ensemble Versus rozhodl pro letošní ročník nastudovat chorální repertoár českého původu. Další novinkou je také přesunutí hodinek z chrámového prostoru do tří brněnských vodojemů na Žlutém kopci, kde se každý večer uskuteční tři asi čtyřiceti minutové koncerty. Diváci si tak mohou vybrat danou hodinu, která jim nejvíce vyhovuje. Recenze se zabývá prvními z hodinek konanými na Škaredou středu 16. dubna ve vodojemu č. 2.  více

Zahajovací koncert 32. ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby uskutečněný včera v nově zrekonstruovaném kostele sv. Jakuba nabídl více než hodinové rozjímání s dílem Janovy pašije od soudobého, estonského skladatele a letošního jubilanta Arvo Pärta (*1935). Dílo zaznělo v podání vokálního souboru Martinů Voices s uměleckým vedoucím Lukášem Vasilkem, sólisty Jiřím BrückleremOndřejem HolubemAlenou HellerovouJanou KuželovouOndřejem Benekem a Martinem Kalivodou za doprovodu komorního ansámblu: Daniela Valtová Kosinová (varhany), Pavla Tesařová (housle), Lukáš Pospíšil (violoncello), Vladislav Borovka (hoboj), Martin Petrák (fagot).  více

Vojenský umělecký soubor Ondráš se v premiéře nového pořadu Karpatami vydal tanečním krokem přes vršky a doliny Karpatského oblouku. Novinka profesionální části souboru se odehrála na jevišti brněnského divadla Radost. A radostné bylo i sledování tohoto nového počinu. Soubor v něm na chvíli opouští velkolepé choreografie a vrací se blíže k původnímu lidovému materiálu, aniž by se vzdal vlastního výrazu.  více

Nejčtenější