Premiéra muzikálu Světlo pod Café Brel v Divadle na Orlí

10. únor 2017, 4:00

Premiéra muzikálu Světlo pod Café Brel v Divadle na Orlí

Ve světové premiéře nastudovali studenti muzikálového herectví JAMU Světlo pod Café Brel. Autorem a režisérem je americký herec, scénárista a v Brně hostující pedagog Gene Terruso.

Muzikálová revue s písněmi belgického šansoniéra Jacquesa Brela se odehrává ve válečném Londýně pod palbou bombardérů. Hlavním dějištěm je suterénní hudební klub Café Brel. V něm se potká různorodá skupinka lidí: starší pár, taxikář, mladá herečka, voják-dezertér a dívka, která právě utekla od rodičů. Schovávají se před nebezpečím, vyprávějí si příběhy a bojí se války tam venku. Autorem a současně režisérem inscenace je Gene Terruso. Terruso má za sebou dlouhé působení jako pedagog, režisér, dramaturg, herec, ale i producent, autor či reportér. Účinkoval na newyorské Brodway, čtyři roky byl uměleckým ředitelem Provincetown Playhouse, působil jako prezident American Academy of Dramatic Arts v New Yorku a v Los Angeles a založil SummerNITE Theatre.

Ze studentů muzikálového herectví se představí Tomáš Küfhaber j.h., Robin Schenk, Diana Velčická nebo Martina Pawerová, Veronika Morávková nebo Marianna Polyáková, Patrik Földeši j.h., Marianna Polyáková nebo Pavlína Palmovská a Ondřej Halámek.

Premiéra je ohlášena na neděli 12. února 2017 od 19:00 v Divadle na Orlí.

Divadlo na Orlí/ foto archiv

Vynikající moravský cimbalista Dalibor Štrunc (1966) vyšel z folklorního prostředí na Valašsku a po absolutoriu brněnské konzervatoře prošel celou řadou muzikantských angažmá – od klasické hudby přes folklor až po dlouholeté členství ve skupině Javory Hany a Petra Ulrychových. Je tomu už neuvěřitelných pětadvacet let, co zformoval skupinu s názvem Cimbal Classic, v níž začal postupně uplatňovat své autorské představy nejen muzikantské, ale i písničkářské. Cimbal Classic se od té doby stal stálicí naší folkové scény a svébytným pojmem. Letos své výročí oslaví novým CD a řadou koncertů.  více

Pondělní koncert dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae na nádvoří boskovického zámku představil tradiční portugalskou písňovou formu – fado. Festivalové téma La voce - Hlas se tak inspirovalo jedinečným, osobitým hudebním stylem, který si vystačí s úsporným hudebním doprovodem; prezentuje totiž silně emotivní, takřka fyzický prožitek sdělitelný i přes jazykovou bariéru. Tak jej prezentovala čtveřice zpěváků a hudebníků, kteří se v tuzemsku představili vůbec poprvé.  více

Brněnské kolo, tedy nová hudební komedie z produkce Městského divadla Brno, se přikutálelo do Biskupského dvora. Titul je dalším autorským příspěvkem v sérii zdejších open air představení, které využívají magické kulisy komplexu historických budov s katedrálou v pozadí. Zábavná šaráda spojuje historická fakta i místní legendy s muzikou a s fantaskní pohádkovou story. A jak už tak tak u podobných inscenací bývá, někdy je výsledek zábavnější a jindy méně.  více

Přívětivý malý amfiteátr na nádvoří radnice v Ivančicích se stal dějištěm jednoho z koncertů dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae. Tradiční hostitelské město festivalu s jeho letošním tématem La voce - Hlas nabídlo publiku unikátní srovnání Janáčkova kompozičního pojetí horňáckých písňových motivů uvedených ve sbírce Moravská lidová poezie v písních s autentickou interpretací tradiční horňácké lidové muziky.  více

Že je Iva Bittová technicky dokonalejší, všestrannější i výrazově zajímavější zpěvačka než letošní držitelka hned několika Andělů Lenny (nic proti ní), beru jako nezpochybnitelný fakt. Přesto nové album skupiny Čikori, dlouho očekávané, vycizelované a ještě barevnější, než si kdo troufal odhadovat, nezískalo žádnou výroční cenu, a dokonce se neobjevilo ani v žánrových nominacích. Příčiny jsou minimálně dvě. Jednak album At Home vyšlo na samém konci roku 2016, a tedy se nikoli de iure (tedy vzhledem k Andělům a jiným cenám), nýbrž de facto se jedná o desku roku 2017. Skupina ostatně jednu z jejích oficiálních veřejných prezentací naplánovala na červnový festival Respect do Prahy. Druhým důvodem je pak neuchopitelnost alba. Iva Bittová a Čikori sice nahráli posluchačsky překvapivě přístupnou nahrávku, která je však na žánrové ceny příliš nadžánrová a na ceny mainstreamové bohužel stále příliš alternativní (což není ovšem chyba muzikantů, ale hodnotitelů).    více