Premiéra muzikálu Světlo pod Café Brel v Divadle na Orlí

10. únor 2017, 4:00

Premiéra muzikálu Světlo pod Café Brel v Divadle na Orlí

Ve světové premiéře nastudovali studenti muzikálového herectví JAMU Světlo pod Café Brel. Autorem a režisérem je americký herec, scénárista a v Brně hostující pedagog Gene Terruso.

Muzikálová revue s písněmi belgického šansoniéra Jacquesa Brela se odehrává ve válečném Londýně pod palbou bombardérů. Hlavním dějištěm je suterénní hudební klub Café Brel. V něm se potká různorodá skupinka lidí: starší pár, taxikář, mladá herečka, voják-dezertér a dívka, která právě utekla od rodičů. Schovávají se před nebezpečím, vyprávějí si příběhy a bojí se války tam venku. Autorem a současně režisérem inscenace je Gene Terruso. Terruso má za sebou dlouhé působení jako pedagog, režisér, dramaturg, herec, ale i producent, autor či reportér. Účinkoval na newyorské Brodway, čtyři roky byl uměleckým ředitelem Provincetown Playhouse, působil jako prezident American Academy of Dramatic Arts v New Yorku a v Los Angeles a založil SummerNITE Theatre.

Ze studentů muzikálového herectví se představí Tomáš Küfhaber j.h., Robin Schenk, Diana Velčická nebo Martina Pawerová, Veronika Morávková nebo Marianna Polyáková, Patrik Földeši j.h., Marianna Polyáková nebo Pavlína Palmovská a Ondřej Halámek.

Premiéra je ohlášena na neděli 12. února 2017 od 19:00 v Divadle na Orlí.

Divadlo na Orlí/ foto archiv

Již po šesté představil balet Národního divadla Brno nadějné choreografy z vlastních řad. V divadle Reduta měl včera premiéru další ročník raritního projektu s názvem Choreografické ateliéry. V devíti mini inscenacích se představili sólisté a členové souboru vlastními choreografiemi.  více

Když se řekne „řecká píseň“, někdo si vybaví Děti z Pirea v podání Yvetty Simonové a Milana Chladila (nebo ještě starší verzi Evy Martinové a Karla Dudy). O něco blíže k současnosti stojí Martha a Tena Elefteriadu, které i v sezóně 2018 stále koncertují a navíc pořádají kurzy řeckých tanců. Sestry, které se vedle řecké hudby pohybovaly na poli rocku i popu (a Marthino album Kresby tuší je skvostné), podle mladého brněnského autora a hudebníka Jannise Morase „připravily cestu“ nové generaci řeckých interpretů. V Brně v současné době funguje několik kapel zpívajících řecky a přitom se ústřední postavou této muzikantské komunity stává právě Jannis, jeden ze tří hudebně aktivních bratrů Morasových. Se svým otcem hrají všichni tři ve skupině I Parea, Jannis se věnuje stylu rebetiko v kapele Anatoli a vedle toho má svou autorskou kapelu Jannis Moras & banda. V ní mu vedle bratrů Alexise (baskytara) a Markose (bicí) dělají společnost dvě mladé dámy – Iva Oulehlová (flétny, klarinet) a Zuzana Mitrengová (zpěv). Jannis Moras & banda sice modulací vokálů, harmoniemi a samozřejmě texty v pro nás exotické řečtině tradiční hudbu připomene, ale ve skutečnosti se jedná o folkrockovou kapelu, která hraje výhradně písně svého kapelníka. A Jannis Moras je momentálně jedním z nejzajímavějších brněnských písničkářů.  více

Rozličné nálady Debussyho Faunova odpoledne, ticho neklidu před bouří Brittenova Houslového koncertu a severským koloritem prodchnuté Sibeliovy první symfonie nabídla ve čtvrtek 11. ledna Filharmonie Brno na zdejším Stadionu. Pod taktovkou dirigenta James Feddecka, brněnskému publiku již známého, a za spolupráce s výjimečným slovenským houslistou Milanem Paľou filharmonici představili dramaturgicky zajímavý program s interpretačním nábojem.  více

Na konci listopadu vyšlo CD s názvem Moravské hlasy. Na první pohled nenápadné album by rozhodně nemělo ujít pozornosti. Jedná se o hudební nosič, který je součástí projektu Píseň duše, jehož iniciátorem je Jiří Plocek. Jeho cílem bylo představit fenomén moravské zpěvnosti na příkladu některých oblastí Slovácka.  více

Muzikál Ženy na pokraji nervového zhroucení vznikl na základě výtečného stejnojmenného filmu Pedra Almodóvara. A jeho londýnská verze z roku 2015 hojně obráží tuzemská jeviště. Předloni titul uvedli v Chebu, na sklonku loňského roku v Brně a Praze, letos jej chystají v Liberci. Jak dopadlo jeho brněnské provedení v Městském divadle Brno?  více