Premiéra muzikálu Světlo pod Café Brel v Divadle na Orlí

10. únor 2017, 4:00

Premiéra muzikálu Světlo pod Café Brel v Divadle na Orlí

Ve světové premiéře nastudovali studenti muzikálového herectví JAMU Světlo pod Café Brel. Autorem a režisérem je americký herec, scénárista a v Brně hostující pedagog Gene Terruso.

Muzikálová revue s písněmi belgického šansoniéra Jacquesa Brela se odehrává ve válečném Londýně pod palbou bombardérů. Hlavním dějištěm je suterénní hudební klub Café Brel. V něm se potká různorodá skupinka lidí: starší pár, taxikář, mladá herečka, voják-dezertér a dívka, která právě utekla od rodičů. Schovávají se před nebezpečím, vyprávějí si příběhy a bojí se války tam venku. Autorem a současně režisérem inscenace je Gene Terruso. Terruso má za sebou dlouhé působení jako pedagog, režisér, dramaturg, herec, ale i producent, autor či reportér. Účinkoval na newyorské Brodway, čtyři roky byl uměleckým ředitelem Provincetown Playhouse, působil jako prezident American Academy of Dramatic Arts v New Yorku a v Los Angeles a založil SummerNITE Theatre.

Ze studentů muzikálového herectví se představí Tomáš Küfhaber j.h., Robin Schenk, Diana Velčická nebo Martina Pawerová, Veronika Morávková nebo Marianna Polyáková, Patrik Földeši j.h., Marianna Polyáková nebo Pavlína Palmovská a Ondřej Halámek.

Premiéra je ohlášena na neděli 12. února 2017 od 19:00 v Divadle na Orlí.

Divadlo na Orlí/ foto archiv

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější