Premiéra muzikálu Světlo pod Café Brel v Divadle na Orlí

10. únor 2017, 4:00

Premiéra muzikálu Světlo pod Café Brel v Divadle na Orlí

Ve světové premiéře nastudovali studenti muzikálového herectví JAMU Světlo pod Café Brel. Autorem a režisérem je americký herec, scénárista a v Brně hostující pedagog Gene Terruso.

Muzikálová revue s písněmi belgického šansoniéra Jacquesa Brela se odehrává ve válečném Londýně pod palbou bombardérů. Hlavním dějištěm je suterénní hudební klub Café Brel. V něm se potká různorodá skupinka lidí: starší pár, taxikář, mladá herečka, voják-dezertér a dívka, která právě utekla od rodičů. Schovávají se před nebezpečím, vyprávějí si příběhy a bojí se války tam venku. Autorem a současně režisérem inscenace je Gene Terruso. Terruso má za sebou dlouhé působení jako pedagog, režisér, dramaturg, herec, ale i producent, autor či reportér. Účinkoval na newyorské Brodway, čtyři roky byl uměleckým ředitelem Provincetown Playhouse, působil jako prezident American Academy of Dramatic Arts v New Yorku a v Los Angeles a založil SummerNITE Theatre.

Ze studentů muzikálového herectví se představí Tomáš Küfhaber j.h., Robin Schenk, Diana Velčická nebo Martina Pawerová, Veronika Morávková nebo Marianna Polyáková, Patrik Földeši j.h., Marianna Polyáková nebo Pavlína Palmovská a Ondřej Halámek.

Premiéra je ohlášena na neděli 12. února 2017 od 19:00 v Divadle na Orlí.

Divadlo na Orlí/ foto archiv

Festival Beseda u Bigbítu (BuB) letos zažije rovné čtvrtstoletí a k půlkulatému výročí si letos nadělil malý warm-up v podobě koncertního večeru v Kabinetu múz nazvaného Beseda night. Letošní tasovskou přehlídku tak předznamenala a celý večer také uvedla šumpersko-brněnská formace Acute Dose. Loňský vítr přivála skupina Please the trees a skladatel a DJ Václav Čásenský aka Atrey.  více

„Květy jsou dnes hodně rocková a kytarová skupina. Chtěl jsem něco jiného,“ vysvětloval Martin Kyšperský, proč se rozhodl své loňské sólové album Vlakem pojmout ve stylu elektronické hudby. Když jsem nyní poslouchal nové Květy – album se zvláštně poetickým názvem Komik do půl osmé –, okamžitě jsem nabyl dojmu, že Martinova zkušenost s povedenou sólovou deskou skupinu zpětně ovlivnila. Nikdy předtím nebyly na albu Květů elektronické zvuky tak dominantní jako v případě „Komika“. A nemyslím, že by šlo pouze o zásluhy nového člena skupiny, klávesisty Ondřeje Kyase. Vždyť i Kyšperský má na obalu alba uvedeny kromě kytar syntezátory, elektronické smyčky a klávesy a Aleš Pilgr vedle akustických bicích, vibrafonu nebo tympánů hraje i na elektronické pady.  více

Pokud pomineme teprve nadcházející zářijový bonusový koncert Diany Krall, neukončil letošní festival Jazzfest nikdo menší než Chick Corea se svým hvězdným triem. Spolu s Brianem Bladem a Eddie Gomezem udělali za letošním ročníkem luxusní americkou tečku.  více

Vydařený čtvrteční koncert Filharmonie Brno v Besedním domě musel potěšit opravdu každého, posluchače rozličného věku i vkus. A nadšení bylo v sále cítit, i přesto, že se na klavír hrálo i celou šíří předloktí.  více

Brněnská zpěvačka a autorka Jana Jun Šrámková tvrdí, že název jejího nového alba Ve vlasech nesouvisí s její profesí kadeřnice. A je pravda, že více než s nůžkami nebo kulmou si vlasy v tomto případě spojuji s větrem, který je profoukává a který do nich foukal už na Janině předchozím albu Nahá. V textech na nové desce však namísto větru jako důležitá konstanta figuruje voda. V jednotlivých písních se objevují peřeje, pádla, lodě i oceán. Ale ani to není nejpodstatnější informace. Jakkoli jsou v Janiných skladbách slova důležitá, pokračuje nové album v linii, kterou načrtly předchozí desky Intimně (2010) a Nahá (2014). Nad příběhem stojí pocit, kresba slabikami, mlhavá scenérie, načrtnutá hlasem a domalovaná dalšími nástroji.  více