Premiéra opery Mirandolina v Divadle na Orlí

18. listopad 2015, 4:00

Premiéra opery Mirandolina v Divadle na Orlí

Komickou operu Bohuslava Martinů v režii Vendelíny Osvaldové nastudovali studenti Janáčkovy akademie múzických umění.

Bohuslav Martinů zpracoval libreto opery Mirandolina v italštině podle hry Carla Goldoniho La Locandiera. V rámci absolventské inscenace studentů JAMU bude opera uvedena v českém překladu. Opera je ukotvená do 16. století, inscenace Vendelíny Osvaldové ji však zadsadila do současnosti. Ústřední postavou je Mirandolina (Pavla Radostová), která žije spolu se svým sluhou Fabriziem (Michal Robotka) ve vlastním chátrajícím hotelu uprostřed africké pouště. Do krásné majitelky se zamilují všichni muži, kteří hotel navštítí. Její kouzlo spolu s podnikavým duchem Fabrizia je jediným zdrojem příjmů. Spletenec intrik a humorných nedorozumění nabírá nečekaných konců. Premiéra se uskuteční v sobotu 21. listopadu od 19:00 v Divadle na Orlí.

Bohuslav Martinů (1890-1959) byl žákem Josefa Suka a později také Alberta Rousella v Paříži. V jeho díle najdeme šest symfonií, čtyři smyčcová kvarteta, šest oper a bezpočet dalších skladeb. Martinů se proslavil po celém světě, jako skladatel se řadí k předním umělcům moderny 20. století.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat
  • Mgr. Jaromír Novotný

    19. listopad 2015, 7:25
    Pro autora článku: 1/ Je dobré si po sobě několikrát přečíst psaný text. 2/ A jistě se budeme těšit na ostatní pěvecké výkony posluchačů Katedry Zpěvu HF JAMU.

Mirandolina

21.11.2015, 19:00 / Divadlo Na Orlí

Komickou operou Trautzl Jana Zástěry se v Divadle na Orlí poprvé představila hudebně-divadelní platforma Divadlo 2-15. Jejími zakládajícími členy jsou především posluchači a absolventi Janáčkovy akademie múzických umění.  více

Včera měla v Divadle na Orlí premiéru Prodaná nevěsta v inscenaci studentů JAMU. Zkrácená verze s mluvenými dialogy a komiksová stylizace slibovaly svižné a vypointované představení. Výsledek viděný mýma očima byl ale jiný.  více




Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější