První premiéra juniorského baletního souboru NdB 2: Silent Wood / Capriccio / For2

24. říjen 2024, 1:00

První premiéra juniorského baletního souboru NdB 2: Silent Wood / Capriccio / For2

První premiéra juniorského baletního souboru NdB 2 v sezoně 2024/2025 je věnována Roku české hudby. Komponovaný večer tří původních choreografií Mária Radačovského, Markéty Pimek Habalové a Uladzimira Ivanou, které vás provedou labyrintem lidské duše, vztahů a společenských otázek za doprovodu skvostné hudby Antonína Dvořáka, Jana Nováka a Josefa Myslivečka. Premiéra je ohlášena na dnešní večer v divadle Reduta.

Capriccio Uladzimira Ivanoua je italsky rozmar může označovat stav mysli osoby z hlediska vnímání okolí a podnětů. V případě choreografie Capriccio jde o vnímání toho, co pro nás je štěstí a co nás dělá šťastnými. Jestli štěstí není pouhou iluzí, hledání smyslu tam, kde možná žádný není, stejně jako často hledání štěstí v nedosažitelných cílech. 

Podmanivý příběh inspirovaný skladbou Antonína Dvořáka Silent Woods v choreografii Mária Radačovského zavede diváky do světa snů mladé ženy, kde se minulost prolíná s přítomností. Motiv vzpomínek a hledání prostupuje celou choreografií a vrcholí procitnutím, které dívku staví před zásadní volbu: vrátit se do známé minulosti, nebo se odvážně vydat vstříc novým horizontům? 

Choreografie Markéty Pimek Habalové s názvem For2 nabízí pronikavý pohled na komplikovaný vztah mezi materiálním bohatstvím a lidskými vztahy. Může mince narušit pouto silnější než ocel? For2 odhaluje křehkost vztahů ve světě, kde vládne materialismus. Tam, kde se zdála být pevná půda, se najednou objevují trhliny.

Premiéra je dnes, tedy 24. října od 19:00, v divadle Reduta.

For2/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější