První ročník festivalu Pop Messe se uskuteční až v roce 2021

15. květen 2020, 1:00

První ročník festivalu Pop Messe se uskuteční až v roce 2021

V reakci na celosvětovou pandemii covid-19 se organizátoři nového hudebního festivalu Pop Messe se rozhodli pro přesun celé akce na rok 2021. Všichni hlavní účinkující potvrdili účast i pro následující rok. Doposud zakoupené vstupenky zůstávají v platnosti.

Přesun festivalu na rok 2021 vyplynul z nedávných rozhodnutí vlády ČR ohledně pořádání letních festivalů. Festival, který představí mladou multižánrovou hudbu přesahující obecně vžitý pojem pop se nakonec skuteční v termínu 23.–24. července 2021. Zakoupené vstupenky zůstávají v platnosti. „Nebylo to pro nás lehké rozhodnutí. V uplynulých týdnech jsme promýšleli a modelovali různé varianty. Posun o rok nám vyšel jako ta nejméně bolestivá. Největší výhodou je skutečnost, že se podaří zachovat téměř kompletní line-up včetně všech hlavních hvězd, jakými jsou Modeselektor, Squarepusher, Sleaford Mods či Tommy Cash,“ vysvětluje dramaturg festivalu Tomáš Kelar. To by podle něj v případě, že by se festival uskutečnil v pozdějším termínu letošního roku, nebylo možné.

V případě posunutí festivalu na pozdější termín v rámci letošního roku by došlo k výrazné úpravě programu, který ve většině obsazují zahraniční interpreti. Někteří hudebníci by tak do Česka nemohli přijet. „Jedná se o první ročník a to je o důvod víc, proč nechceme jít do žádného kompromisu, který by fanouškům přinesl poloviční zážitek. Raději za rok nabídneme plnohodnotný program tak, jak jsme ho původně prezentovali. Přestože se jedná o nový festival, rychle se kolem něj vytváří poměrně silná komunita fanoušků. Věříme, že nás v této chvíli podpoří především tím, že si ponechají vstupenky, které zůstávají i nadále v platnosti,“ pokračuje Kelar. Kromě již zveřejněných jmen umělců navíc přibydou v průběhu roku do programu ještě další.

Doposud potvrzená jména pro rok 2021:

Modeselektor (live)

Squarepusher (live/AV)

Sleaford Mods

Acid Arab (live)

Algiers

Sóley

Tommy Cash

Kokoko!

King Khan and The Shrines

Equiknoxx (live)

Lankum

Buty

Ventolin (live)

Elena Colombi (DJ set)

Holy Fuck

Gleb

Opia & Jízdní neřád

Syny

Vessel & Pedro Maia (live/AV)

Wczasy

Bruce

Dva

Fvck Kvlt a Eduv Syn

Kalle & Band

Bert & Friends

7krát3

Kokoko!/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po trojici koncertů, které posluchačům v rámci komorního minicyklu Konec streamu. Hrajeme zase živě! připravila Filharmonie Brno, se v pátek uskutečnil závěrečný večer nejen tohoto neobvyklého projektu, ale prakticky vzato celé sezóny 2019/2020. Po violoncellové sekci s harfou, harfě s kontrabasem a po bicích nástrojích s projekcí a tancem rozeznělo sál Besedního domu mnohem tradičnější obsazení v podobě smyčcového kvarteta. To samo o sobě ničemu nevadí, ostatně právě smyčcová kvarteta zaujímají v rámci evropské hudební tradice zvláštní místo a v průběhu více než dvou a půl století vzniklo od dob „Papa“ Haydna až po současnost impozantní množství kvalitní hudební literatury. Rozhodně si členové smyčcových kvartet nemohou stěžovat na nedostatek zajímavých děl určených pro jejich obsazení, jako tomu tu a tam bývá u jiných komorních těles. Hudebníci Marie Pšenicová (housle), Jan Rybka (housle), Petr Pšenica (viola) a Lukáš Svoboda (violoncello) však šli (ať již z vlastní, či cizí iniciativy) zcela jinou cestou. Samotná dramaturgie koncertu připomínala spíše zkoušku na blížící se svatební sezónu než závěrečný koncert cyklu, který má uzavřít ročník 2019/2020 i Besední dům.  více

Po úspěšném vystoupení violoncellové sekce s harfou včera dala Filharmonie Brno v nově vzniklém minicyklu Konec streamu. Hrajeme zase živě! prostor ještě komornějšímu obsazení. Ve středu 27. května měli posluchači možnost navštívit koncert manželské dvojice Ivany Švestkové (harfa) a Marka Švestky (kontrabas). Program sestával nejen ze skladeb určených přímo pro tyto nástroje, ale podobně jako v případě zahajovacího koncertu v této sérii zazněly také úpravy více či méně známých děl světové hudební literatury.  více

Devátý a zároveň poslední díl ze seriálu Průvodce Brno – město hudby UNESCO nese podtitul Electro, beat, multimediavíce

Jsou tomu již takřka tři měsíce, co pandemie koronaviru vtrhla do České republiky, otřásla národní ekonomikou, školstvím i kulturou; bezohledně devalvovala měnu, poslala děti do improvizovaných domácích lavic a pozavírala galerie, divadla, operní domy i hudební sály. Od té doby jsme si museli zvyknout na proměnlivá vládní nařízení, ale také na jistý kulturní půst. Streamovaná videa nezahnala hlad a ani sebelepší nahrávky neutišily žízeň. V posledním květnovém týdnu se společenský i kulturní život opatrně probouzí k životu; otevírají se také dveře brněnského Besedního domu, kde ve čtyřech dnech soubor odehraje celkem osm koncertů. V nově vzniklém komorním „minicyklu“ Konec streamu. Hrajeme zase živě! nabízí Filharmonie Brno koncerty s podnázvy: Cellisté & harfaHarfa & kontrabas duoBicisté & projekce a Smyčcové kvarteto. Prvně jmenovaný se v pondělní podvečer dokonce dočkal nezvyklé předpremiéry, když hudebníci brněnské filharmonie usedli na střeše tržnice na Zelném trhu. Se stejným programem také včera odpoledne zahájili violoncellisté v čele s koncertním mistrem Pavlem Šabackým a harfenistka Dominika Svozilová poslední sérii koncertů v Besedním domě v této nešťastné sezoně.  více

Po Velikonocích se na sociálních sítích a v médiích objevilo oficiální prohlášení, které každému milovníkovi folkloru pokazilo den. Folklorní festival ve Strážnici se letos neuskuteční. Důvody jsou všem dobře známé. Včera začala další vlna koronavirového rozvolňování a my jsme si nejen proto povídali s ředitelem Národního ústavu lidové kultury (NÚLK) ve Strážnici Martinem Šimšou. Je tedy opravdu důvod ke smutku? Na co se můžeme v nejbližší době těšit? A kdy je nejlepší doba navštívit zámecký park a strážnické muzeum v přírodě? Nejen na tyto otázky následující rozhovor odpoví.  více