Requiem pro člověka: Janáčkova opera a děti z vyloučených lokalit města Brna

Requiem pro člověka: Janáčkova opera a děti z vyloučených lokalit města Brna

Unikátní projekt navazuje na loňskou operu Brundibár z ghetta. Requiem pro člověka. Věnováno těm, které lidé nenechali žít je scénické provedení Requiem W. A. Mozarta, které vzniká pod vedením režisérky Lindy Keprtové a šéfdirigenta Janáčkovy opery Marka Ivanoviće. Patronkou projektu je Iva Bittová.

V návaznosti na úspěšný projekt Brundibár z ghetta z roku 2015 se letos v listopadu vrací dětští protagonisté s inscenačním týmem kolem režisérky Lindy Keprtové na brněnská pódia znovu. Tentokrát s projektem Requiem pro člověka. Věnováno těm, které lidé nenechali žít. U zrodu této inscenace stál také šéfdirigent Janáčkovy opery Marko Ivanović, proto se právě opera stala dětem novým uměleckým partnerem. Projekt pracuje s dětmi z vyloučených brněnských lokalit. Klade si za cíl ukázat jejich talent, učit je práci a komunikaci v týmu, inspirovat je a propojovat s osobnostmi uměleckého světa. Společně se sólisty, sborem a orchestrem Janáčkovy opery pracují děti na scénickém provedení Requiem W. A. Mozarta, obohaceném o performanci na verše Bohuslava Reynka. Vše v režii Lindy Keprtové a za hudební spolupráce se sólisty, sborem a orchestrem Janáčkovy opery NdB v čele s šéfdirigentem Markem Ivanovićem.  Patronkou projektu se stala zpěvačka a multiinstrumentalistka Iva Bittová.

Requiem pro člověka proběhne 4. listopadu 2016 od 19:00 v Bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Mendlově náměstí.

„Během zkoušení Brundibára z Ghetta se s jistou samozřejmostí započal mezi dospělými, kteří se na projektu podíleli, a mezi dětmi, které v představení účinkovaly, jistý mezilidský vztah, u kterého se dalo předpokládat, že jen tak ze dne na den neskončí. Samozřejmě se za ty měsíce složení zúčastněných proměňovalo. Samozřejmě, že některé momenty přinášely radosti více a některé méně. Samozřejmě, že křivka našich plánů a ambicí závisela na nemálo okolnostech. Avšak vztah se nadále prohluboval a Requiem pro člověka je jeho logickým vyústěním, kdy se dětský herec představuje divákovi bez ohledu na souvislosti, které jsou definovány pouze námi, světem dospělých," dodává k projektu režisérka Linda Keprtová.

Requiem pro člověka/ Foto (c) Ludvík Grym

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Jen zřídka je hlavním tématem pro rozhovor jedna jediná skladba. V případě violoncellisty Josefa Klíče, koncertního mistra Národního divadla v Brně, se to však nabízelo. Nestává se každý den, že by se český skladatel se svou písní dostal do finále celosvětové soutěže. Důvodů pro povídání však bylo víc – vzpomínky na zesnulého Jaroslava Erika Friče, Josefovo zaměstnání v Janáčkově divadle i připravované nové album.  více

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více