Rossiniho Zkouška lásky v redakci lifestylového magazínu

Rossiniho Zkouška lásky v redakci lifestylového magazínu

Studenti JAMU nastudovali Rossiniho komickou operu Zkouška lásky, kterou poprvé uvedou již zítra. Děj opery zasadili do současnosti, konkrétně do redakce lifestylového magazínu. Dílo režisérky Kateřiny Křivánkové bude k vidění v Divadle na Orlí. 

Rossiniho Zkouška lásky (La pietra del paragone) je řazena mezi raná a málo uváděná drama giocoso čili hudební veselohru. "Naše inscenace se odehrává v redakci časopisu Štronzo!. Vypráví příběh šéfa, který je zamilovaný do své kolegyně Kláry. Aby si však byl jistý, že ona jej také miluje, vymyslí na ni lest. Netuší však, že se tak nakonec on sám stane tím, kdo podstupuje Klářinu zkoušku lásky," popsala svoji absolventskou inscenaci režisérka Kateřina Křivánková. Prostředí novinářské redakce zvolila jako vhodné místo, ve kterém se mohou potkávat a komunikovat spolu tak rozdílné postavy jako v této opeře. V titulních rolích vystoupí zpěvačky Kristína Kubová, Denisa Birošová a Ilona Laubová. Hudebníci, pod vedením dirigenta Patrika Červáka, budou mimořádně umístěni přímo na scéně.

Kromě toho, že režijní koncept zasadil děj do současnosti, aktualizoval také text libreta. Překlad do českého jazyka je dílem pedagoga operní režie Václava Málka a dle jeho slov je téměř překladem překladu. „Naše Zkouška lásky je tzv. komorní operou, je to zkrácená a upravená verze původního klasického díla,“ dodává Málek. Příběh však prý zůstal stejný jen v komorní verzi. „Původní velkou partituru jsem zkrátil, děj proškrtal a tak například vypadla jedna postava. Taková úprava je potom určená i pro menší divadla a scény,“ doplnil Málek. Premiéra je ohlášena na 23. listopadu od 19:00 v Divadle na Orlí.

Foto archiv JAMU

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější