Setkávání nové hudby Plus 2019 zahájí klavírista Daan Vandewalle

Setkávání nové hudby Plus 2019 zahájí klavírista Daan Vandewalle

23. ročník mezinárodního hudebního festivalu Setkávání nové hudby Plus 2019 se věnuje současné akustické i elektronické hudbě a multimediálním projektům. Letošní ročník zahájí odborník na interpretaci současné hudby – belgický klavírista Daan Vandewalle. Součástí festivalového programu je také slavnostní koncert ke 100. výročí narození Gideona Kleina nebo česká premiéra multimediální projektu Force field. Festival pořádá Hudební fakulta JAMU.

Letošní ročník mezinárodního hudebního festivalu Setkávání nové hudby Plus 2019 zahájí přední světový odborník na interpretaci současné hudby – belgický klavírista Daan Vandewalle. Přednese hodinovou skladbu Songs of Insurrection, kterou přímo pro něj zkomponoval americký skladatel Frederic Rzewski. V rámci dalších koncertů se představí například violoncellistka Séverine Ballon nebo Trio Aperto, které přednese skladby autorů nejmladší skladatelské generace. Festivalový program zahrnuje také koncert ke 100. výročí narození skladatele a hudebníka Gideona Kleina. Na koncertu vystoupí izraelský klavírista Tomer Lev. Dále českou premiéru multimediální projektu Force field oceňovaného dua Evelina DomnitchDmitry Gelfand vystupujícího po celém světě. Projekt Elementy zase představí výsledek spolupráce studentů JAMU s AVU Praha. Koncert vzniká kooperací SNHP a večerů akusmatické hudby SONIX. Akce probíhá od 16. října do 11. prosince 2019 v prostorách HF JAMU a Divadla Na Orlí.

SNHP 2019 – Program festivalu:

16. října v 17:00, Koncern sál HF JAMU

Daan Vandewalle (B) - klavír

5. listopadu v 19: 30, Komorní sál HF JAMU

Séverine Ballon (F)

12. listopadu v 19:30, Komorní sál HF JAMU

Trio Aperto (CZ)

19. listopadu  v 19:30, Koncerní sál HF JAMU

Tomer Lev (Izrael) – klavír, Irena Troupová – zpěv, Bohumír Stehlík – klavír, Anna Veverková – housle, Štěpán Filípek – cello, Janáček Ensemble, diriguje Vít Spilka

20. listopadu v 19:30, Koncerní sál HF JAMU

JAMU – RC Connections 2019 -závěrečný koncert projektu skladatelů a interpretů z HF JAMU a Royal Conservatory of Music Den Haag

27. listopadu v 19:30, Koncerní sál HF JAMU

Brno Contemporary Orchestra (CZ), diriguje. Pavel Šnajdr

28. listopad v 19:30, Komorní sál HF JAMU

Moens (CZ)

29. listopadu v 19:30, Koncertní sál HF JAMU

Sára Medková, Jan Bartoš

2. prosince v 19:30, Koncertní sál HF JAMU

VENI Ensemble Bratislava (SK)

3. prosince v 19:00, Divadlo na Orlí

MarISHA (CZ) a Carmina Escobar (USA)

9. prosince v 19:00, Divadlo na Orlí

Evelina Domnitch/ Dmitry Gelfand (NL/RUS/BY) - Force field

Elementy (CZ)

11. prosince v 19:30, Komorní sál HF JAMU

Studio soudobé hudby HF JAMU

Koncert ze skladeb pedagogů a studentů Katedry kompozice, dirigování a operní režie HF JAMU

HF JAMU/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Že se letošní Horňácké slavnosti v tradičním termínu (poblíž svátku sv. Máří Magdaleny) a rozsahu (tří až pěti dnů) neuskuteční, rozhodla rada obce Velké na Veličkou už v půli dubna. Pochopitelně se nedal předpovídat vývoj krizových opatření směrem k třetímu červencovému týdnu, ale horňáčtí muzikanti se pokusili vymyslet alespoň částečné náhradní řešení pro zachování kontinuity. Nakonec se oficiálně konaly dva koncerty ve do dvou po sobě následujících sobotách: 18. července se v Kulturním domě ve Velké nad Veličkou uskutečnil přímý přenos veřejné rozhlasové nahrávky Českého rozhlasu Brno pod titulem Hrajte že ně, hrajte aneb Horňácké trochu jinak. O týden později se ve sportovním areálu v Javorníku pořádalo tradiční klání o „najvěčího znalca horňáckých sedláckých“ pod patronací Horňácké cimbálové muziky Libora Supa. Obě akce si pochopitelně našly své diváky a posluchače.  více

V předvečer premiéry operní pantomimy Der Traum, která se má stát pomyslným vyvrcholením 16. ročníku Hudebního festivalu Znojmo, dostali jeho návštěvníci možnost nahlédnout do prostor impozantního, avšak chátrajícího Louckého kláštera. Toto specifické místo s jedinečnou atmosférou nebylo vybrané náhodou. Jmenovaná přehlídka se totiž nestará pouze o kulturní přítomnost, ale spolufinancuje i řadu rekonstrukcí chátrajících památek. Již několik let je jeho cílem obnova Louckého kláštera, a tak se podobně jako v minulých letech stal včerejší koncert vhodnou příležitostí k dobročinné dražbě vín, jejíž výtěžek je určený právě na opravu devastované budovy. S pestrým programem sestávajícím z děl Henryho Purcella, Giovanniho Battisty Pergolesiho, Šimona Brixiho, Georga Friedricha Händela, Antonia Vivaldiho a Wolfganga Amadea Mozarta se na prosluněném nádvoří a za cinkotu skleniček představil Znojemský komorní orchestr doplněný čestnými hosty, violisty Reinholdem Riegerem a Emilem Machainem. Jako sólisté vystoupili sopranistka Zuzana Barochová a pozounista Tomáš Votava, koncert řídil houslista a pedagog Marek Filip, který je současně uměleckým vedoucím ansámblu.  více

Letošní ročník Hudebního festivalu Znojmo se pomalu blíží ke své polovině; stihnul i tak nabídnout řadu pozoruhodných hudebních večerů v čele s koncertem při svíčkách či Divadlem světel Dua Kchun. Včerejší program oslovil ponejvíce milovníky díla Johanna Sebastiana Bacha, jehož kantáty Wachet auf, ruft uns die Stimme a Tönet, ihr Pauken! Erschallet, Trompeten! zazněly v nastudování orchestru Czech Ensemble Baroque pod taktovkou Romana Válka ve znojemském kostele Nalezení sv. Kříže. V sólových partech vystoupily sopranistky Romana Kružíková a Pavla Radostová, altistka Lucie Netušilová Karafiátová, tenorista Jakub Kubín a basista Jiří Miroslav Procházka.  více

Brněnská rocková skupina Kulturní úderka v čele se zpěvákem a kytaristou Štěpánem Dokoupilem tentokrát své fanoušky nenechala čekat příliš dlouho. Zatímco mezi jejím prvním a druhým albem byla patnáctiletá pauza, novinka Black Metall vyšla necelé dva roky po předchozím albu Sarajevská Katarzija. S názvem nového alba je třeba zacházet opatrně. S black metalem coby hudebním žánrem totiž Úderka nic společného neměla a nemá. Stále máme co do činění nikoli s metalem, ale s poměrně syrovým rockem, který ovšem v některých momentech příjemně zjemňují klávesy Omera Blentiče, případně trubka hostujícího Jana Kozelka.  více

Kulturní život se pokusil v nerovném boji s virovým přízrakem a vládními nařízeními přesunout do sterilního a „životu bezpečného“ prostředí sociálních sítí. Hudební instituce se v nejtemnějších měsících předháněly v uvádění záznamů památných koncertů a významné operní domy vysílaly do světa divácky nejúspěšnější představení.  více