Sezónu přenosů z Metropolitní Opery zakončí Sedlák kavalír a Komedianti

23. duben 2015, 6:54

Sezónu přenosů z Metropolitní Opery zakončí Sedlák kavalír a Komedianti

Univerzitní kino Scala a divadlo Reduta uvedou poslední přenos letošní sezóny, dvojprogram Sedlák kavalír / Komedianti.

Po 45 letech uvádí Metropolitní opera novou inscenaci světově oblíbeného dvojprogramu Sedlák kavalír / Komedianti. Režie děl dvou italských skladatelů Pietra Mascagniho a Ruggiera Leoncavalla se ujal známý nonkonformní skotský režisér David McVicar. Titulní tenorové role, svůdníka Turidda i klauna Cania, v Met poprvé ztvární operní hvězda Marcelo Álvarez. Závěrečný kus deváté sezóny přenosů z Met uvidí diváci ve dvou tisícovkách kin v 70 zemích po celém světě, včetně 27 českých kin  a divadel v sobotu 25. dubna od 18:15.

Program jubilejní 10. sezóny přenosů byl oznámen v únoru. V obsahu nechybí čtyři nové inscenace a jedna Met premiéra, Donizettiho Roberto Devereux se Sondrou Radvanovsky a Elinou Garančou v hlavních rolích. Diváci se mohou těšit také na výroční bonus v podobě Mozartovy Kouzelné flétny, která byla vůbec první operou přenášenou živě v roce 2006 do kin.

Přenosy Metropolitan Opera: Live in HD kombinují světové operní umění s nejmodernějšími technologiemi. HD (High Definition) je akronym pro vysoké obrazové rozlišení, které svou kvalitou daleko převyšuje kvalitu formátu DVD. Zvuk je přenášen v prostorovém šestikanále 5.1. Přenosy Met: Live in HD do České republiky se uskutečňují již od roku 2007.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější