Slovenská skupina Fallgrapp představí v Brně své druhé album

Slovenská skupina Fallgrapp představí v Brně své druhé album

Slovenská skupina Fallgrapp vydala své druhé album V hmle. S jeho koncertní verzí vystoupí v brněnském klubu Fléda v osmičlenné sestavě s houslovým triem a bicími. Na pódium je uvede ambientní hudba dvojice Himalayan Dalai Lama. Večer zakončí slovenský producent Fvlcrvm.

Fallgrapp, Himalayan Dalai Lama a projekt Fvlcrvm spojuje nezávislé slovenské vydavatelství Gergaz, které v poslední době stojí za většinou novinek vznikajících na tamní elektronické scéně. První oficiální turné v historii Fallgrapp představí novou kapitolu v dějinách kapely. Na rozdíl od debutového alba Rieka (2014), za něž skupina získala prestižní ocenění Radio_Head Awards ve čtyřech kategoriích, vznikala deska V hmle (2017) s vědomím, že bude hrána živě s mnohočlenným ansámblem. Výhradní autor hudby a většiny aranžmá je hudebník Jureš Líška. Album V hmle od první skladby Ougadougo vykazuje inspiraci exotičtějšími hudebními světy. „Původně jsem chtěl dát jako úvodní skladbu Vietor, ale pak jsem si řekl, že to album hned na začátku osolím a dám tam ty africké rytmy. Aby se tak trochu rozplynulo posluchačovo očekávání a bylo hned jasné, že tohle album je jiné než to debutové,“ prozrazuje Jureš Líška v rozhovoru pro server Hudba.sk.

Premiérové turné Fallgrapp podpoří projekt brněnské dvojice Kryštofa Matěje a Davida Novotného Himalayan Dalai Lama tvořící mix elektronické hudby a živých nástrojů s fúzemi trapu, hip hopu a trip hopu. Koncert proběhne 25. května 2017 od 19:00 v brněnském klubu Fléda.

Když se řekne „řecká píseň“, někdo si vybaví Děti z Pirea v podání Yvetty Simonové a Milana Chladila (nebo ještě starší verzi Evy Martinové a Karla Dudy). O něco blíže k současnosti stojí Martha a Tena Elefteriadu, které i v sezóně 2018 stále koncertují a navíc pořádají kurzy řeckých tanců. Sestry, které se vedle řecké hudby pohybovaly na poli rocku i popu (a Marthino album Kresby tuší je skvostné), podle mladého brněnského autora a hudebníka Jannise Morase „připravily cestu“ nové generaci řeckých interpretů. V Brně v současné době funguje několik kapel zpívajících řecky a přitom se ústřední postavou této muzikantské komunity stává právě Jannis, jeden ze tří hudebně aktivních bratrů Morasových. Se svým otcem hrají všichni tři ve skupině I Parea, Jannis se věnuje stylu rebetiko v kapele Anatoli a vedle toho má svou autorskou kapelu Jannis Moras & banda. V ní mu vedle bratrů Alexise (baskytara) a Markose (bicí) dělají společnost dvě mladé dámy – Iva Oulehlová (flétny, klarinet) a Zuzana Mitrengová (zpěv). Jannis Moras & banda sice modulací vokálů, harmoniemi a samozřejmě texty v pro nás exotické řečtině tradiční hudbu připomene, ale ve skutečnosti se jedná o folkrockovou kapelu, která hraje výhradně písně svého kapelníka. A Jannis Moras je momentálně jedním z nejzajímavějších brněnských písničkářů.  více

Rozličné nálady Debussyho Faunova odpoledne, ticho neklidu před bouří Brittenova Houslového koncertu a severským koloritem prodchnuté Sibeliovy první symfonie nabídla ve čtvrtek 11. ledna Filharmonie Brno na zdejším Stadionu. Pod taktovkou dirigenta James Feddecka, brněnskému publiku již známého, a za spolupráce s výjimečným slovenským houslistou Milanem Paľou filharmonici představili dramaturgicky zajímavý program s interpretačním nábojem.  více

Na konci listopadu vyšlo CD s názvem Moravské hlasy. Na první pohled nenápadné album by rozhodně nemělo ujít pozornosti. Jedná se o hudební nosič, který je součástí projektu Píseň duše, jehož iniciátorem je Jiří Plocek. Jeho cílem bylo představit fenomén moravské zpěvnosti na příkladu některých oblastí Slovácka.  více

Muzikál Ženy na pokraji nervového zhroucení vznikl na základě výtečného stejnojmenného filmu Pedra Almodóvara. A jeho londýnská verze z roku 2015 hojně obráží tuzemská jeviště. Předloni titul uvedli v Chebu, na sklonku loňského roku v Brně a Praze, letos jej chystají v Liberci. Jak dopadlo jeho brněnské provedení v Městském divadle Brno?  více

Nebývá zvykem, že by se konzervatoristé angažovali v samostatně organizovaných ansámblech. Jeden takový však v loňském roce z brněnské konzervatoře vzešel a směle se etabluje školskému systému a kulturnímu průmyslu trochu navzdory. Mladí prostě chtějí hrát. Chamber Symphony Orchestra Brno se brněnskému publiku úspěšně představil v premiéře v květnu 2017 Mahlerovou symfonií Titánů. Ve své druhé koncertní sezóně soubor pokračoval v komorní interpretaci druhou symfonií Johannese Brahmse. Potřetí v Brně orchestr vystoupil 3. ledna při novoročním koncertu v katedrále sv. Petra a Pavla. Samostatné komorní těleso standardně spolupracuje s dirigentem Stanislavem Kummerem. Pro recenzovaný koncert bylo doplněno o několik hostujících hráčů a taktovky se tentokráte chopil dirigent a skladatel Jiří Najvar. Ten vedle Koncertu pro flétnu Wolfganga Amadea Mozarta a Magnificat Johna Ruttera uvedl v premiéře také svou kompozici La preghiera di Capodanno.  více