Slovenská skupina Fallgrapp představí v Brně své druhé album

Slovenská skupina Fallgrapp představí v Brně své druhé album

Slovenská skupina Fallgrapp vydala své druhé album V hmle. S jeho koncertní verzí vystoupí v brněnském klubu Fléda v osmičlenné sestavě s houslovým triem a bicími. Na pódium je uvede ambientní hudba dvojice Himalayan Dalai Lama. Večer zakončí slovenský producent Fvlcrvm.

Fallgrapp, Himalayan Dalai Lama a projekt Fvlcrvm spojuje nezávislé slovenské vydavatelství Gergaz, které v poslední době stojí za většinou novinek vznikajících na tamní elektronické scéně. První oficiální turné v historii Fallgrapp představí novou kapitolu v dějinách kapely. Na rozdíl od debutového alba Rieka (2014), za něž skupina získala prestižní ocenění Radio_Head Awards ve čtyřech kategoriích, vznikala deska V hmle (2017) s vědomím, že bude hrána živě s mnohočlenným ansámblem. Výhradní autor hudby a většiny aranžmá je hudebník Jureš Líška. Album V hmle od první skladby Ougadougo vykazuje inspiraci exotičtějšími hudebními světy. „Původně jsem chtěl dát jako úvodní skladbu Vietor, ale pak jsem si řekl, že to album hned na začátku osolím a dám tam ty africké rytmy. Aby se tak trochu rozplynulo posluchačovo očekávání a bylo hned jasné, že tohle album je jiné než to debutové,“ prozrazuje Jureš Líška v rozhovoru pro server Hudba.sk.

Premiérové turné Fallgrapp podpoří projekt brněnské dvojice Kryštofa Matěje a Davida Novotného Himalayan Dalai Lama tvořící mix elektronické hudby a živých nástrojů s fúzemi trapu, hip hopu a trip hopu. Koncert proběhne 25. května 2017 od 19:00 v brněnském klubu Fléda.

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější