Stavba koncertního sálu dostává konkrétní podobu. Termín otevření je stanoven na rok 2019

Stavba koncertního sálu dostává konkrétní podobu. Termín otevření je stanoven na rok 2019

Vedení města dnes na tiskové konferenci v Besedním domě zveřejnilo další postup při výstavbě Janáčkova kulturního centra. Patronkou projektu koncertního sálu pro Brno je Magdalena Kožená.

Zamýšlený koncertní sál by měl poskytovat 1250 míst, perfektní akustiku a špičkové zázemí pro umělce. Přestože je cílem vybudovat zde především důstojné sídlo pro Filharmonii Brno, v prostorách sálu bude možné provozovat jakýkoliv hudební žánr od jazzu po rock. Janáčkovo kulturní centrum bude sloužit jako multifunkční budova spojující v sobě koncertní sál, kavárnu, restauraci a také prostor pro setkávání mimo hudební produkce. Po schválení projektu bude na řadě stavební povolení, které chce město získat do konce roku 2016. Do konce roku 2017 je v plánu zahájení 2. etapy výstavby s cílem ukončit ji v roce 2019.

Celkový finanční obnos na výstavbu koncertního sálu činí odhadem 1,3 miliardy korun. Na vícezdrojovém financování se bude podílet město, které poskytne odhadem 500-600 milionů, Jihomoravský kraj a Ministerstvo kultury, za které přislíbil finanční podporu ministr kultury Daniel Herman.

Na někdejším parkovišti u Besedního domu nyní pracují archeologové, kteří by měli ukončit výzkum do ledna příštího roku. Územní rozhodnutí bylo získáno na základě vítězné studie Ateliéru M1 architekti s.r.o. Po schválení investičního záměru bude následovat výběrové řízení na zpracovatele dokumentace pro stavební povolení a projektovou dokumentaci.

Kompletní informace o vzniku Janáčkova kulturního centra naleznete zde.

Foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Druhou zastávkou krátkého česko-německého turné klavírního tria Neues Klaviertrio Dresden se stal 6. března v 16 hodin koncertní sál Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění. V celkem čtyřech městech (Praha, Brno, Lipsko a Drážďany) zazněl program složený ze světových premiér dvou českých a dvou německých skladatelů.  více

Steven Johnston je skotský písničkář, který v poslední době používá pseudonym Damask Rose. Stejně se jmenuje i album které v roce 2022 natočil v Brně s producenty Pavlem Šmídem a Vojtěchem Svatošem. Se stejným producentským týmem nyní pracuje na druhém albu.  více

Roky zakončené číslicí 4 jsou pro českou kulturu důležitým symbolem. Nejinak je tomu i letos, kdy si v rámci Roku české hudby 2024 připomínáme významná výročí spjatá s některými kulturními institucemi a řadou jmen známých hudebních skladatelů a umělců. Tím nejskloňovanějším je bezesporu Bedřich Smetana (1824–1884), u něhož si připomínáme hned dvě jubilea – dvě stě let od narození a sto čtyřicet let od úmrtí. K oslavám se samozřejmě připojila i Filharmonie Brno, která připravila pro diváky dva koncerty s názvem Smetana 200 konané 29. února a 1. března v Janáčkově divadle. Recenze se pojí s prvním z nich. Orchestr vystoupil pod taktovkou švýcarského dirigenta Michaela Tabachnika a mimo jiné doprovodil mladého tuzemského klavíristu Marka Kozáka. Program se však nevztahoval pouze ke tvorbě Bedřicha Smetany, naopak dal vyniknout kontextu autorovy doby skrze díla Ferenze Lizsta a Richarda Wagnera.  více

Nejčtenější