Stavba koncertního sálu dostává konkrétní podobu. Termín otevření je stanoven na rok 2019

Stavba koncertního sálu dostává konkrétní podobu. Termín otevření je stanoven na rok 2019

Vedení města dnes na tiskové konferenci v Besedním domě zveřejnilo další postup při výstavbě Janáčkova kulturního centra. Patronkou projektu koncertního sálu pro Brno je Magdalena Kožená.

Zamýšlený koncertní sál by měl poskytovat 1250 míst, perfektní akustiku a špičkové zázemí pro umělce. Přestože je cílem vybudovat zde především důstojné sídlo pro Filharmonii Brno, v prostorách sálu bude možné provozovat jakýkoliv hudební žánr od jazzu po rock. Janáčkovo kulturní centrum bude sloužit jako multifunkční budova spojující v sobě koncertní sál, kavárnu, restauraci a také prostor pro setkávání mimo hudební produkce. Po schválení projektu bude na řadě stavební povolení, které chce město získat do konce roku 2016. Do konce roku 2017 je v plánu zahájení 2. etapy výstavby s cílem ukončit ji v roce 2019.

Celkový finanční obnos na výstavbu koncertního sálu činí odhadem 1,3 miliardy korun. Na vícezdrojovém financování se bude podílet město, které poskytne odhadem 500-600 milionů, Jihomoravský kraj a Ministerstvo kultury, za které přislíbil finanční podporu ministr kultury Daniel Herman.

Na někdejším parkovišti u Besedního domu nyní pracují archeologové, kteří by měli ukončit výzkum do ledna příštího roku. Územní rozhodnutí bylo získáno na základě vítězné studie Ateliéru M1 architekti s.r.o. Po schválení investičního záměru bude následovat výběrové řízení na zpracovatele dokumentace pro stavební povolení a projektovou dokumentaci.

Kompletní informace o vzniku Janáčkova kulturního centra naleznete zde.

Foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Mezinárodně proslulý muzikálový hit Mamma Mia! nasadilo jako trhák sezony Městské divadlo Brno. Neukojitelný celosvětový hlad diváků po muzikálu sešitém z písní skupiny ABBA bude jistě producentskou trefou do černého také v jihomoravské metropoli. Většina z padesáti repríz až do konce kalendářního roku na divadelním webu nese štítek Vyprodáno! Trojí alternace každé z hlavní rolí naznačuje také velké a dlouhodobé obchodní plány s titulem, kterému v divadelní i filmové podobě dal název známý song slavné švédské čtyřky. A přece: Není všechno zlato, co se třpytí. To bude ohledně brněnské verze konstatovat tento text s vědomím, že proti masovému šílenství diváků a většinovému vkusu se dnes stavět snad ani nelze. Mamma mia!  více

Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více