Stavba koncertního sálu dostává konkrétní podobu. Termín otevření je stanoven na rok 2019

Stavba koncertního sálu dostává konkrétní podobu. Termín otevření je stanoven na rok 2019

Vedení města dnes na tiskové konferenci v Besedním domě zveřejnilo další postup při výstavbě Janáčkova kulturního centra. Patronkou projektu koncertního sálu pro Brno je Magdalena Kožená.

Zamýšlený koncertní sál by měl poskytovat 1250 míst, perfektní akustiku a špičkové zázemí pro umělce. Přestože je cílem vybudovat zde především důstojné sídlo pro Filharmonii Brno, v prostorách sálu bude možné provozovat jakýkoliv hudební žánr od jazzu po rock. Janáčkovo kulturní centrum bude sloužit jako multifunkční budova spojující v sobě koncertní sál, kavárnu, restauraci a také prostor pro setkávání mimo hudební produkce. Po schválení projektu bude na řadě stavební povolení, které chce město získat do konce roku 2016. Do konce roku 2017 je v plánu zahájení 2. etapy výstavby s cílem ukončit ji v roce 2019.

Celkový finanční obnos na výstavbu koncertního sálu činí odhadem 1,3 miliardy korun. Na vícezdrojovém financování se bude podílet město, které poskytne odhadem 500-600 milionů, Jihomoravský kraj a Ministerstvo kultury, za které přislíbil finanční podporu ministr kultury Daniel Herman.

Na někdejším parkovišti u Besedního domu nyní pracují archeologové, kteří by měli ukončit výzkum do ledna příštího roku. Územní rozhodnutí bylo získáno na základě vítězné studie Ateliéru M1 architekti s.r.o. Po schválení investičního záměru bude následovat výběrové řízení na zpracovatele dokumentace pro stavební povolení a projektovou dokumentaci.

Kompletní informace o vzniku Janáčkova kulturního centra naleznete zde.

Foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


První letošní koncert souboru Brno Contemporary Orchestra z cyklu Auskultace nesl název Gastro s podtitulem Večeře pro Magdalenu Dobromilu Rettigovou (1785–1845). Orchestr v neděli 2. února provedl v jídelně Masarykova studentského domova dvě kompozice, resp. performance a happening Ondřeje Adámka (*1979), který se ujal také taktovky. Pro diváky tak nastala ne zcela obvyklá situace, kdy se do čela orchestru nepostavil dirigent Pavel Šnajdr.  více

Čtvrtý koncert v rámci abonomá Filharmonie doma, s podtitulem Metamorfózy, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese dílům Josepha Haydna, Antonína Rejchy a Richarda Strausse. Jako sólista se v Klavírním koncertu druhého jmenovaného skladatele měl původně představit klavírista Ivan Ilić, ze zdravotních důvodů však koncert odřekl. Zástupu se pohotově ujal Jan Bartoš a diváci si tak mohli ve čtvrtek 30. ledna v Besedním domě vyslechnout původní program.  více

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Nejčtenější