StreetFest 2013

StreetFest 2013

Desátý ročník Protestfestu začíná dnes (tedy 25. května) po poledni na Moravském náměstí a přesune se k Anthroposu. Základní myšlenkou festivalu je vrátit život do veřejného prostranství, do ulic, parků či na náměstí a dát tak lidem prostor na otevřenou diskusi o problémech, které vnímají jako celospolečenské. Snaží se vytvářet nové prostory, které by podporovaly svobodnou výměnu názorů.

Program festivalu:

13:30 – Moravské náměstí – shromáždění k průvodu protestfestu (hudba, samba band)
15:00 – velký průvod městem
17:30 – Pisárecký park (park u Anthroposu) – přednáškový stan, kapely, DJs a MCs, soundsystemy, infostánky, workshopy, graffiti jam, really freemarket, veganské občerstvení, diskuse…

Hrát budou:

Trigger Effect (can), Memento Mori, Insania, See You In Hell, Esa z lesa, Tales Of Error, My Dead Cat, Brünner Todesmarsch, Aliusterra, Hledání, Potmě, Dub ReVoluTion (UK) & Diana Levi (PL), Rybydub, EAC, Roots’n’Future DJs, Pawlač Zewls, RadioBufera, Basssheriff Sound, Ntkz

Přednáškový stan:

O anticiganismu a krizi, boji za práva migrantů a antifašismu (iniciativa Ne Rasismu!)

Vývoj kauzy Přednádraží – krátké povídání od místního obyvatele o tom, co je nového na ostravském Přednádraží a proč tam bude v pondělí 27.5. důležitá demonstrace.

Bitvy o Miladu – promítání filmu s účastí autora Lukáše Borla

Co ti Karel neřekl (přednáška a diskuse o českém fašismu v době první republiky a jeho vztahu k rodině Schwarzenbergů)

+promítání krátkých dokumentů se sociálními a ekologickými tématy

Soundsystemy:

Vosa, Redrum, Cirkus Alien

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Postpunkoví Swans včera naplnili Flédu intenzivním zvukem, z nějž nebylo úniku. První adept na vítěze v nevyhlášené anketě o koncert roku je na světě.  více

S Adélou a se Zuzanou, tedy skupinou Čokovoko, jsme probrali ledacos. Nebavili jsme se jen o tom, jak kapela vznikla, a především ne o hip hopu.  více

Práce Simona Broughtona se soustřeďuje na hudbu – točí o ní dokumentární filmy, vede časopis Songlines věnovaný world music. Rozhovor jsme pořídili během jeho krátké návštěvy v Brně, kde se zastavil cestou na festival Terezínské hvězdy.  více

Brněnský hudebník, zpěvák, skladatel, producent a frontman skupiny Květy Martin Evžen Kyšperský vymyslel nový projekt. Nazval jej Dula a vydal s ním debutové album Uran. Na magnetofonové kazetě ve sběratelském nákladu pouhých 50 kusů. Kdo však kazetu s kresbou z pozůstalosti Martinovy přítelkyně Alenky Černé nesežene, nemusí zoufat. Dula je k dispozici samozřejmě také digitálně.  více

V Křišťálovém sále Staré radnice pořádalo hudební těleso Ensemble Opera Diversa svůj poslední předprázdninový koncert. Tentokrát však nevystoupili kmenoví hudebníci ansámblu, ale klavíristka Kristýna Znamenáčková, s jejíž energickou a technicky brilantní hrou se posluchači jmenovaného souboru mohli seznámit již na zatím posledním albu tělesa titulovaném prostě Jan Novák, Vol. 3. Náplní úterního koncertu však nebyla tvorba Jana Nováka – Kristýna Znamenáčková představila díla přecházející od impresionistických nálad, přes dravé jazzové rytmy až k vycizelovanému hudebnímu jazyku 60. let. Pojítkem autorů se stala hudebními směry a nápady přetékající Paříž – právě zde se setkali Ježek s Martinů, Mompou a Koechlin.  více

Těsně před vypuknutím koronavirové krize vydala brněnská skupina Plum Dumplings nové album. Na rozdíl od oficiálního debutu L’épitaphe des papillons (2014), nazpívaného francouzsky, skupina tentokrát vsadila na české texty. Hovoříme se zpěvačkou, která si říká Adéla Polka.  více

Brněnský zpěvák, skladatel a klávesista Oldřich Veselý zemřel v lednu 2018. V únoru 2019 se v sále Semilasso konal 10. Brněnský Beatfest, věnovaný jeho památce. A o rok později vyšel na CD pod názvem Malý princ záznam z tohoto koncertu, doplněný několika bonusy.  více

Dvacátého čtvrtého května letošního roku, pět dní před dvaadevadesátými narozeninami, odešla na věčnost paní Anna Kománková – a s ní rovněž velice rozsáhlý zpěvník (nejen) javornických a horňáckých balad, který nosila v hlavě. Kteroukoliv píseň uchovanou v paměti dokázala osobitým, nenapodobitelným způsobem interpretovat. Celý život pečovala o vzácný odkaz, tedy dědictví po předcích – o to zajímavěji, že stovky mnohdy komplikovaných nápěvů a mnoho desítek slok a variant balad si nezapisovala, ale všechny znala zpaměti. I po devadesátce, kdy už jí nesloužilo zdraví a veřejně nevystupovala, zůstávala v kontaktu s Javornickým ženským sborem, který oživila a dlouhá léta vedla. Nikdy se nikam nevnucovala, a přitom z dovedností svých předků hodně uměla: kromě zpěvu (desítek nápěvů z kancionálu a stovek lidových písní) byla výbornou vyšívačkou: Každou součástku kroje, který nosila, si ušila a vyšila vlastnoručně.  více