Symposium: Umění, hudba, management se vrací na brněnskou JAMU

Po dvou letech se na brněnskou JAMU vrací Symposium: Umění | Hudba | Management. Tři dubnové dny budou patřit debatám, novým nápadům a výměně kontaktů profesionálů, studentů i pedagogů. 7. ročník Symposia slibuje přes tři desítky přednášejících ze čtyř zemí světa a doprovodný program. Symposium se tentokrát zaměřuje na vzdělávání uměleckých, především hudebních manažerů.

Symposium vzniklo jako první svého druhu v roce 2013 na Hudební fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, následně se stalo každoroční událostí. Místo konání a role pořadatele se každý rok přesouvá na jednu ze tří vysokých uměleckých škol, na nichž se hudební management, resp. produkce vyučuje (Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Akademie múzických umění v Praze a Vysoká škola múzických umění v Bratislavě). Tentokrát se nezaměřuje na jednu oblast, ale naopak ukáže rozmanité pohledy na vzdělávání uměleckých, především hudebních manažerů. Bude řeč o budování značky skrze hudbu s odborníkem a významným tvůrcem znělek Johnem Grovesem (USA, N). Etiketu a soft skills povede lektor a mentor Daniel Šmíd, prohloubení znalostí v současné problematice německých orchestrů a jejich výzvách nabídne Steffen Höhne (N).

Symposium: Umění | Hudba | Management proběhne ve dnech od 8. do 10. dubna 2019 v prostorách JAMU, Divadla na Orlí  Impact Hubu na ulici Cyrilská.

Letošní 7. ročník Symposia více přiblíží i hudebníkům. „Připravili jsme program, který nabízí hudebníkům i dalším studentům interpretačních oborů možnost seznámit se se základy manažerské práce, které pomohou především začínajícím profesionálům vykročit správnou nohou.” vysvětluje Lucie Pešl Šilerová, vedoucí katedry hudební produkce JAMU. Seznamovat se bude hlavně se stěžejními oblastmi, jako je získávání finančních zdrojů nebo bookování koncertů. Symposium, které realizují posluchačky třetího ročníku hudebního manažerství na HF JAMU Michaela Gereová a Mária Takáčová, je pro návštěvníky zcela zdarma, podmínkou je pouze se zaregistrovat.

Nosným pilířem celého dne je posílení mezinárodní spolupráce. Dopoledne otevřou přednášky věnované profesním sítím SoundCzech, ENCATC a AEC. Následovat bude panelová diskuze zástupců oboru kulturního a hudebního managementu a produkce na středoevropských univerzitách (Česká republika, Slovensko, Rakousko a Německo). Notu vzdělávání v zahraničí bude držet i blok, ve kterém se studenti podělí o své zkušenosti ze zahraničních studijních a pracovních stáží. Symposium navíc nabídne i novou posterovou sekci, kde mohou mladí profesionálové představit své projekty odborné veřejnosti. Všichni, kteří se chtějí inspirovat nejen přednáškami, budou potěšeni možností zakoupení vybraných monografií z nakladatelství JAMU, AMU a Institut Umění – Divadelní Ústav za zvýhodněné ceny.

Odkazy na registraci a další informace naleznete na webových stránkách.

HuFa JAMU/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Eva Jurčáková pochází z malé vesnice Nozdrovice z Trenčínského kraje na Slovensku. Do Brna poprvé přijela na výletě s gymnáziem a okamžitě si toto město zamilovala. „Cítila jsem tehdy tu atmosféru kavárenského povalečství,“ vzpomíná s úsměvem. Když se o pár let později hlásila na vysokou školu, bylo pro ni Brno jasnou volbou. Po úspěšném studiu psychologie Eva na Moravě zůstala a v současné době vydává své první album s kapelou Evolet, kterou vedle ní tvoří brněnští hudebníci známí z mnoha jiných projektů – Antonín Koutný (kytara), Martin Kyšperský (baskytara) a Jakub Kočička (bicí). Křest alba se koná ve středu 26. června v klubu Mersey.  více

Jedním z největších příslibů 24. ročníku mezinárodního festivalu Concentus Moraviae byl včerejší koncert legendárního ansámblu Borodin Quartet, kterému jedinečný zvuk vtiskla nejen tvrdá píle, ale také spolupráce se skladatelem Dmitrijem Šostakovičem. Tuto osobní a interpretační stopu si těleso dodnes hýčká a postupuje ji každému novému členovi. Program se odehrál v knihovně zámku v Náměšti nad Oslavou, kde v 18. a 19. století sídlil hudbymilovný rod Haugwitzů. Hudba Sergeje Prokofjeva, Josepha Haydna a Dmitrije Šostakoviče tak promlouvala k posluchačům na místě více než důstojném.  více

Nádvoří hradu Špilberk v letních měsících často rozeznívá hudba. Až do září je možné spojit prohlídku hradu také s kulturním zážitkem. Pořadatelé se snažili připravit program napříč žánry, aby si přišel na své opravdu každý. Večer patřil lidovým tónům. Pódium i přes nepříznivé počasí ovládl Vojenský umělecký soubor Ondráš.  více

Dan Vertígo je živel, neřízená střela. Když má zahrát tři soutěžní písně na Portě, nepostřehnete, zda ještě probíhá zvuková zkouška, nebo jestli je svérázná komunikace se zvukařem a diváky součástí sofistikované performance pro porotu. Ošlehán zkušenostmi z pouličního hraní z Brna, Prahy i odjinud, vydal nyní Dan své druhé album. Čistě autorské, pestré, postavené na vlastních hudebních, cestovatelských a pozorovatelských zážitcích. Ale především – v dobrém slova smyslu – ukázněnější, než by člověk, který měl s tímto brněnským písničkářem spíše letmé kontakty, čekal.  více

Poslední premiéra sezóny brněnské opery nezvykle spojila dvě díla. V Janáčkově divadle byla uvedena surrealistická opera Tři fragmenty z Juliette Bohuslava Martinů vedle operního dílka Lidský hlas Francise Poulenca. Komponovaný večer včera v režii a scénografickém řešení Davida Radoka propojil dva až absurdní světy. A spojení to bylo vskutku pozoruhodné dramaturgicky, vizuálně ale též interpretačně.  více