Symposium: Umění, hudba, management se vrací na brněnskou JAMU

Po dvou letech se na brněnskou JAMU vrací Symposium: Umění | Hudba | Management. Tři dubnové dny budou patřit debatám, novým nápadům a výměně kontaktů profesionálů, studentů i pedagogů. 7. ročník Symposia slibuje přes tři desítky přednášejících ze čtyř zemí světa a doprovodný program. Symposium se tentokrát zaměřuje na vzdělávání uměleckých, především hudebních manažerů.

Symposium vzniklo jako první svého druhu v roce 2013 na Hudební fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, následně se stalo každoroční událostí. Místo konání a role pořadatele se každý rok přesouvá na jednu ze tří vysokých uměleckých škol, na nichž se hudební management, resp. produkce vyučuje (Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Akademie múzických umění v Praze a Vysoká škola múzických umění v Bratislavě). Tentokrát se nezaměřuje na jednu oblast, ale naopak ukáže rozmanité pohledy na vzdělávání uměleckých, především hudebních manažerů. Bude řeč o budování značky skrze hudbu s odborníkem a významným tvůrcem znělek Johnem Grovesem (USA, N). Etiketu a soft skills povede lektor a mentor Daniel Šmíd, prohloubení znalostí v současné problematice německých orchestrů a jejich výzvách nabídne Steffen Höhne (N).

Symposium: Umění | Hudba | Management proběhne ve dnech od 8. do 10. dubna 2019 v prostorách JAMU, Divadla na Orlí  Impact Hubu na ulici Cyrilská.

Letošní 7. ročník Symposia více přiblíží i hudebníkům. „Připravili jsme program, který nabízí hudebníkům i dalším studentům interpretačních oborů možnost seznámit se se základy manažerské práce, které pomohou především začínajícím profesionálům vykročit správnou nohou.” vysvětluje Lucie Pešl Šilerová, vedoucí katedry hudební produkce JAMU. Seznamovat se bude hlavně se stěžejními oblastmi, jako je získávání finančních zdrojů nebo bookování koncertů. Symposium, které realizují posluchačky třetího ročníku hudebního manažerství na HF JAMU Michaela Gereová a Mária Takáčová, je pro návštěvníky zcela zdarma, podmínkou je pouze se zaregistrovat.

Nosným pilířem celého dne je posílení mezinárodní spolupráce. Dopoledne otevřou přednášky věnované profesním sítím SoundCzech, ENCATC a AEC. Následovat bude panelová diskuze zástupců oboru kulturního a hudebního managementu a produkce na středoevropských univerzitách (Česká republika, Slovensko, Rakousko a Německo). Notu vzdělávání v zahraničí bude držet i blok, ve kterém se studenti podělí o své zkušenosti ze zahraničních studijních a pracovních stáží. Symposium navíc nabídne i novou posterovou sekci, kde mohou mladí profesionálové představit své projekty odborné veřejnosti. Všichni, kteří se chtějí inspirovat nejen přednáškami, budou potěšeni možností zakoupení vybraných monografií z nakladatelství JAMU, AMU a Institut Umění – Divadelní Ústav za zvýhodněné ceny.

Odkazy na registraci a další informace naleznete na webových stránkách.

HuFa JAMU/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Jen zřídka je hlavním tématem pro rozhovor jedna jediná skladba. V případě violoncellisty Josefa Klíče, koncertního mistra Národního divadla v Brně, se to však nabízelo. Nestává se každý den, že by se český skladatel se svou písní dostal do finále celosvětové soutěže. Důvodů pro povídání však bylo víc – vzpomínky na zesnulého Jaroslava Erika Friče, Josefovo zaměstnání v Janáčkově divadle i připravované nové album.  více

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více