Tomáš Kočko & ORCHESTR slaví dvacet let od vydání prvního alba

Tomáš Kočko & ORCHESTR slaví dvacet let od vydání prvního alba

Kapela Tomáš Kočko & ORCHESTR vydala před dvaceti lety své první album, které se nyní dočkalo nové nahrávky. Skupina tehdy debutovala písní Horní chlapci, která odkazovala na valašského básníka Ladislava Nezdařila. Křest znovunatočeného alba proběhne v brněnském klubu Stará Pekárna.

Tomáš Kočko & ORCHESTR vydali před dvaceti lety své debutové album Horní chlapci, které bylo sestaveno ze zhudebněných Nezdařilových básní. Ladislav Nezdařil však ve stejném období nečekaně odešel. „Věděl, že album připravujeme, těšil se na něj a… nestihli jsme to,“ vzpomíná Tomáš Kočko. U počátku tandemu Nezdařil – Kočko stál Petr Ulrych, který seznámil tehdejšího studenta JAMU v Brně Tomáše Kočka s Nezdařilovou poezií a vybídl ho ke zhudebnění Nezdařilových textů.

Křest znovunatočeného alba je ohlášen na 18. března v klubu Stará Pekárna.

Album Sadné zrno bylo druhou deskou obsahující zhudebněnou Nezdařilovu poezii. Tehdy nebylo určeno k prodeji, stalo se součástí poloviny nákladu nového vydání básnické sbírky Horní chlapci. V současnosti je tento komplet vyprodán. “Přišlo mi škoda, že ta deska už není a nemůže být. Původní master už je po těch letech někde v propadlišti dějin a s ním i tisková data bookletu…“ objasňuje Tomáš Kočko a zakončuje: „Tož jsme si s kapelou udělali radost a k tomu výročí jsme tu desku nahráli znova. Včetně dvou nových písní.“

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Tomáš Kočko & Orchestr

18.3.2019, 20:00 / Stará Pekárna

Letošní fanzin Jazzman hudebního festivalu JazzFest byl plný obsažných medailonů i statí a objevila se v něm i pozoruhodná glosa dramaturga Českého rozhlasu Jazz Petra Vidomuse s provokativním titulkem Jazz nemusí být pánským klubem. Zamýšlí se nad genderovými stereotypy, kterých se světová (potažmo ani česká) jazzová scéna ještě úplně nezbavila. Skvělých sólistek ovládajících nástroje dříve zcela vyhrazené mužům přibývá. Přestože genderové kódování, které Vidomus pregnantně ironicky popsal, ještě není zcela překonáno, JazzFest letos výrazně přispěl k jeho postupnému odbourávání.  více

Během čtyř let, které od sebe dělí vydání prvního alba Záhir a druhého s názvem O Písni, se skupina Lee Banda virtuálně přemístila (dříve uváděla jako svůj domicil Adamov, nyní Jedovnice), dostala se na tzv. divokou kartu do semifinále Porty v Řevnicích a především lehce posunula svůj hudební styl. Zatímco na debutovém albu šlo o folkrockový střední proud, těžící ze zvuku elektrické kytary, na novince převažují akustické kytary, často v kombinaci s mandolínou a dalšími akustickými nástroji.  více

Šest let po předchozím albu Malý kluk přichází hravá kapela Listolet s novinkou. V názvu má sice pouze „pětiminutového“ tuláka, ale album vznikalo během pěti let v jednom studiu v Západních Karpatech „a dále v kuchyních, obývácích, sklepech a děcácích na mnoha místech“, jak se píše v bookletu. Jeho součástí je ostatně mapa Evropy s čísly přiřazenými k jednotlivým skladbám. Nejde však o to, ve které zemi která píseň vznikla nebo byla natočena. Důležitější je možná citát kapely: „Album stavíme jako obraz pro uši, pod fasádou folkrockových písní je mnoho detailů skrytých ve zvukových záhybech. Co skladba, to zvuková krajina, jiný příběh.“  více

V rámci letošní European Tour zavítal Bobby McFerrin poprvé do brněnského Sono Centra, kde se mu podařilo bezezbytku využít skvělou akustiku i blízký kontakt s publikem. Legenda se vrátila. Vrací se k nám ostatně často a nejen do Brna.  více

Sté dvacáté výročí narození Dukea Ellingtona, bez nadsázky nejvlivnější osobnosti světového jazzu, se slavilo napříč zeměmi a kontinenty. Edward Kennedy Ellington od dětství titulovaný jako Duke přišel na svět 29. dubna 1899 ve Washingtonu D.C. Na den přesně uspořádal důstojnou oslavu v zaplněných prostorách sálu HaDivadla brněnský big band Cotatcha Orchestra.  více