Trio Roberta Balzara vydává desku Jedním dechem s Danem Bártou a trumpetistou Kornélem Feketem-Kovácsem

26. červenec 2022, 1:00

Trio Roberta Balzara vydává desku Jedním dechem s Danem Bártou a trumpetistou Kornélem Feketem-Kovácsem

Jazzová formace Robert Balzar Trio a multižánrový zpěvák Dan Bárta, jehož eklektická tvorba je zakořeněna spíše v rocku a soulu, nyní zaznívají společně na nové jazzové desce Jedním dechem. Přítomnost speciálního hosta, kterým je modernista a sférický trumpetista Kornél Fekete-Kovács, dodává hudbě kapely další nečekaný rozměr. Společný koncert v tomto obsazení se uskutečnil v rámci série JazzFestBrno on Screen, zaznamenala jej Česká televize a teď vychází také ve zvukové podobě. Album Jedním dechem vydává label Bivak Records jako CD i v digitální podobě.

„Navzájem se známe roky, s Kornélem jsme už dříve také hráli a jsme rádi, že přijel náš repertoár okořenit. Sešli jsme se v době covidu uprostřed frustrujícího období bez živých vystoupení a myslím, že ta radost ze společného hraní po dlouhé době se do výsledku promítla,“ říká basista Robert Balzar, jehož trio tvoří ještě pianista Vít Křišťan a bubeník Kamil Slezák. Deska Jedním dechem obsahuje celkem devět skladeb. Autorsky přispěli všichni členové tria i Dan Bárta. Kromě původní tvorby na albu zaznívají i úpravy známých skladeb, například Naima od Johna Coltranea, But Not For Me od George Gershwina či Last Chance Lost od Joni Mitchell.

Do jazzových vod si s chutí opět odskočil i Dan Bárta. „Někdy mi melodie vyjede z rutiny tak, jak jsem si nenaplánoval. Na pódiu se zachraňujeme navzájem a je to obrovská zábava. Důležité je jen plavat stejným směrem. Deska Jedním dechem je na tomto principu postavená. Je na ní i hodně sólových partů, které ovšem nemají exhibiční charakter, ale dotvářejí celkovou náladu,“ říká Bárta. A přidává poklonu maďarskému trumpetistovi: „Celé album je křehké a Kornél mu dodává tu pomyslnou špičku,“ uzavírá několikanásobný držitel ceny Anděl.

Foto Tomáš Škoda

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější